Algı gerçeklik midir ? Yoksa gerçeklik dediğimiz şey; dünyanın 3 boyutlu yansımasının beynimizde yorumlanması sonucu ortaya çıkan gerçekliğin çarpıklığı mıdır ?

5 duyu organımız ile deneyimlediğimiz dünya aslında gerçekte bizim onu gördüğümüz gibi midir ? Yoksa dünya ve " gerçek " dediğimiz olgu aslında bizim ona baktığımız gibi midir ? Algı, fiziksel gerçeklik ve beyin arasında ki nöropsikolojik bir filtre midir ? Diğer taraftan her canlının umwelti farklı ise o halde her canlının gerçeklik algısı farklıdır.
    Dünyayı ve evreni deneyimleme yollarımız ve duyularımız arttıkça; gerçekliğimizin spektrumu ve algımızın potansiyeli artacağına göre neden " elimizdeki gerçeğe " adeta taparız ?
    zamanımızı örerken oluşturduğumuz nöron ağlarının alışkanlığı, enerjisini koruma , zamanı doldurma diyebiliriz. senin bu konuma erişebilmenin ördüğü zaman ve yeni ağ bağlantıları oluşturma enerjisi, evrim zamanı. inanma duyu ağlarının enerji desteğinin korunması. madde, enerji ,zaman kaotik hız ve etkilerinin toplumsal etkileşimi.
    Yunus Ilik 22 Haziran 2017
    algı gerçekliğin küçücük bileşeni olmalıdır.bu bileşenlerin doğruya yakın bağlantılara eklenmesinin önemli olduğunu düşünüyorum. duyularla parçalar halinde aldıklarımızın durumla uyumlu, ancak zihnimizde eski bildiklerimiz etkisinde birleştirilmesi çarpıtma olabilir.
    Yunus Ilik 23 Haziran 2017
    bizler evrenin enerjisinde, evrenin tarlasında evrimleşen oluşumlar olarak yapımız onun küçük kısmını algılamaya uyumludur. onu anlama istekleri ve toplumun çoğunluk enerjisinden faydalanma istekleri, sağ kalma korkusu çarpıtmalara yol açabilir.mesela kuantum dolanıklığı inandığı cinlere bağlayanlar olabilir, bu çarpıtmadır yani
    Yunus Ilik 23 Haziran 2017
    Bilmiyorum. Üstelik her iki durumu da veya aksini da, ispatlama imkanımız yok.
    İspatlama imkanı yok ise, bence değersizdir. Çünkü hayatımızı etkileyecek bir yanı yok.
    Beynimizde tüm olanlar enerji meselesidir bizler beden kimyamızın beden canlılığın kimyasının benzetmesiyle tatlı tuzlu vb duyu isimlendirmeleri geliştiririz bunlar bedenin ihtiyaçlarını bedenin tanımasındaki evrimsel süreçtir yapılan tanımlar doğa için önemli olmamalıdır ama kimyasal etkileri farklıdır. Beyin bedende çarpıtma olsana nöronun ilgilendiği enerji meselesidir.
    Yunus Ilik 23 Haziran 2017
    Evren'in enerji alanında şekillenen bizler Evren'in enerji etkileşimi dışında başka neyle etkileşimde bulunabilirizki? Gerçekliğin enkazından küçük bir kısmına , Evrim'imizin ulaşabildiği kadarıyla etkileşimde olmalıyız gibi gözükmektedir. ancak bizler mekanik madde ortamı ve elektrik- elektromanyetik işleyişimizin zamandaki kaotik etkilerinde evrilmekte , var olmaktayız.
    Yunus Ilik 24 Haziran 2017
    Evren'in enerji alanında evrimleşen bizler onun etkileri dışında başka nasıl duyu yollarıyla uyarılabilirizki? Duyu yollarıyla aldıklarımız küçükte olsa Evrim'imizin olanaklarında Evren'in gerçekliğini içermelidir. Ancak bizler mekanik yani madde yapımızın elektrik-elektromanyetik zamanlamasında bilinci oluştururken ve farklı duyulardan durumu parçalar halinde alıp beyinde tekrar birleştirirken bildiğimiz. vesandıklarımızın nöron ağları etkilerine maruz kalırlar ve bütünleştirme hatalı olabilir. Yani gerçekliğin küçük bir kısmıyla etkileşirken Onuda çarpıtabiliyoruz. desem.
    Yunus Ilik 24 Haziran 2017
    Aslına bakarsanız hayatınıza etkisi yok evet. Algı her şeydir. Sadece hayatınızın değil. Algı, olayların yeniden tanımlanması demektir. Algı; bir şeylerin olduğu gibi olmasını değil, bir şeylerin bizim düşündüğümüz gibi olduğunu söyler.
    Bu yüzdendir @Burtay bey ikimiz aynı dilde aynı makaleyi okusak bile, siz ve ben çok farklı anlamlar çıkaracağız. Makale ne kadar duru ve açık olursa olsun bu değişmez.
    Bu yüzdendir herkesin farklı bir fikri vardır. Ne kadar benzer olursa olsun farklıdır çünkü dünyayı farklı algılıyordur. Farklıdır çünkü fiziksel dünyayı deneyimleyen beyin o kişiye bir " yorum " verir.
    Kendimizde bile aynı algıyı oluşturamaz, benzeştirebiliriz gibi görünmektedir
    Yunus Ilik 25 Haziran 2017
    Sayın Bay Hiç Kimse haklısınız.
    Ek olarak; o makaleyi tekrar okuyup her seferinde not alsak. Her seferinde farklı yorumlayacağız. (Bırakın birbirimizi, bir önceki kendimizle bile aynı değiliz...) :-)
    Alıntı
    "1960′larda ise Pribram, bilginin beynin nöronlarında veya küçük nöron gruplarında depolanmadığını ve kodlanmadığını ispatladı. Pribram, sinir ağı içindeki bütün beyni dolaşan impulsların bazı lazere benzer demetler ve şekiller oluşturduğunu ve bu toplu dolaşım arasındaki etkileşimin beyinde beş duyunun aktardıklarını şekillendirdiğini gösterdi. Başka bi ifadeyle zihnin kendisinin bir hologram olduğunu söyledi. Pribram’ın bir diğer araştırması da beynin veri kapasitesiyle ilgiliydi. Beynin nasıl olupta bu kadar veriyi depolayabildiğini merak ediyordu. Ona göre ilk bakışta beyin bu kadar veriyi depolamak için yetersiz olmalıydı. Araştırmasının ileri aşamalarında sıradan bir insanın beyninin, ortalama bir insan ömrü süresinde 10 milyar bit’e yakın veri depolayabildiğini ortaya koydu. Bu rakam oldukça büyüktü."