Sürekli yerçekimi dekantasyonu nedir?

Müntehar Derelli 10 Mart 2017
    Evrende birçok ışık kaynağı olmasına rağmen neden karanlık? sorusuna cevap olarak ;
    Sorunuz günümüzdeki adı ile '' Olber paradoksu '' olarak adlandırılır . Eğer sorunuz tam olarak gece neden karanlık olur anlamında ise tabi . Diğer yandan eğer direkmen evren neden karanlıktır olarak algılanır ise ; Fotonun enerjisi , uzay-zamanda hiçbir cisme yada enerjiyi yoğunluğuna çarpmadığında teorikte sonsuzdur fakat biliyoruz foton , uzay-zaman da doğrusal bir yok izleyemez . Ya bir kütleçekimince bükülür yada etki ettiği cisim yüzünden enerjiyi kaybına uğrar . Işığın kaynağa uzaklığı ve bu ışığın merceklenme etkisi , ışık hızının sonlu olması ve Dünya ile X yıldızı arasındaki ışığın kat etmesi gereken mesafenin , evrenin genişleme hızı faktörüne de katınca artması gibi durumlar sorunuzun cevabına anahtar nitelikteki kavramlar .

Sürekli yerçekimi dekantasyonu hakkında türkçe kaynak bulamadım o yüzden yabancı arama motorlarını deneyeceğim ama mutlaka bilen vardır . (:
    Farkli yogunluktaki sivilarin kutlecekimi yoluyla ayrilmasi olarak geciyor.
    Morgan Frei 10 Mart 2017
    Aynen Türkçe kaynaklarda bende bulamadım. Yabancı kaynaklarda mevcut. Bilgilendirme için teşekkürler ☺️
    Müntehar Derelli 10 Mart 2017
    Karışımların ayrıştırılmasında yerçekiminin kullanılarak ayrılması yada aktarılması söz konusu . Google akademikteki ingilizce makalelerede baktım sadece bu anlamda bir sözcük sanırsam .