Paralel evrenlerden başka paralel evrenlerin ortaya çıkması olası mı, paralel evrenlerdeki etkenlere göre kişiliğimiz değişebilir mi?

Adasu Deniz Çelik 01 Şubat 2017
    Paralel evrenler ; kuantum dalgalanmaları sonucu tetiklenen big bang esnasında , sonsuz diğer olasılıklardan sadece biri olarak '' varlık '' kazanır . Eğer başka evrenler var ise onlar ile etkileşime girmemiz interaksiyon anlamına gelir . Evrenler arası bu tür etkileşimler fiziksel modelleri gereği içlerine çökmelerine neden olabileceğinden , pek olası değil . ( Men Likes Gods )
    öyle olasılıksız olasılıklar var ki paralel evren modeli yada teorisi her neyse buna sadece pratik çözüm olması açısından üretilmiş bir garip çıkış yoludur. mesela kozmik sabitten bahsedelim bu sabit öylesine küçük ve hassas ki hiç bir fizikci buna anlam verememektedir . mesela dünyada hayat olması hücrenin şans eseri oluşum olasılıkları , yararlı mutasyon olasılıkları , galaksiler arası dengeler v.s. hemen hemen her şey mükemmel bir dengededir ve bu imkansız sayılabilir ama bunu olasılıklı hale getirebilmek için paralel evren fikri öne sürülmüştür. son derece spekülatiftir ve neye hizmet ettiği çok açıktır. bir yazımda da belirttiğim gibi bilimin güdülenmiş olduğunun ispatıdır paralel evren düşüncesi.... tabii birileri paralel evrenlere şüpheyle bakarken bazılarının da sımsıkı sarılması düşündürücüdür...
    Hakan Cabbarcan 01 Şubat 2017
    @Hakan Cabbarcan'a teşekkürler... Güzel bir ışık yakmış.
    Paralel evrenler konusunda heyecanlanıyor olsam da, ispatı mümkün olmadığı için konuyu uygulanabilir bir mantığa bağlayamıyorum.

Ama Hakan bey'in her şeyin mükemmel dengede olmasına ek bir düşünce ifade edebilirim.
    Eski tartışmalarda da ifade ettiğim gibi, tüm sistemler ne kadar karmaşık ya da basit olursa olsun, her zaman kaos'un kıyısında mükemmel denge de dururlar.
    Sistemlerin hareketliliği ve zaman zaman kaos'a düşmeleri, değişen değişkenlere göre yeni bir denge noktasına ulaşmanın ifadesidir.
    Yani sistemi oluşturan elemnalar değiştikçe, sistem de yeni bir denge noktasına ulaşır. Buna kaos teorisi de diyebiliriz.
    Bir bakıma kuantum dalgalanması ile benzerdir. Çünkü dalgalanmanın gerçekleşeceği bir çok olasılık olduğu halde, dalgalanma sadece tek bir fonksiyonda gerçekleşir. Böylece diğerleri çöker.
    Biz dalgalanmanın nerede gerçekleşeceğini değil ama nerede en yüksek gerçekleşme olasılığı olduğunu hesaplayabiliyoruz. Çünkü çok fazla bilinmez ve değişkenle ancak bu kadar yapılabiliniyor.
    Bu dalgalanmayı incelerseniz, bunun da mükemmel denge de olduğu görürsünüz.

Bu durumda mükemmel dengenin, özel ve ince bir hesaplama sonucu olduğunu değil, evrenin düzeninin ve işleyişinin doğal yapısını temsil ettiğini düşünüyorum.
    Yani ister akvaryum içi, ister dünya ekolojisi, ister samanyolu galaksisi olsun, herhangi bir sistemi kendi haline bırakırsanız, her zaman mükemmel dengeye ulşamaya çalışacak ve dıştan-içten ekstra bir etki gelmez ise bu noktada sürekli dengede kalacaktır.
    Bu sistemin değişken elelmanlarına baktığınız zaman, onlarında tam da olması gereken mükemmel konumda ve miktarda olduklarını göreceksiniz...
    Yani mükemmel denge, evrenin ve yaratımın temelinde var olan temel bir kural.
    Bence...
    Mükemmel denge yaratılışın muhteşem bir kalıntısıdır yada Mükemmel denge ; yaratılış sonucu oluşan tüm canlılar , cansızlar , sistemlerin bilincinde olduğu evrensel ve açıklanamaz bir istek , dürtü gibi . Yazılanlardan bunu çıkardım fakat nedense kaos , düzen , denge , dengesizlikte denge gibi kavramlar nasıl yorumlarsan yorumlayayım , her yorum fazla mantıksız geliyor .