0

Karşıt madde nedir ?

EMİN SAİN 9 yıl önce 1
0

Karşıt madde nedir? Cevabını şu ana kadar tam olarak bilemiyoruz. Temel özelliklerinie göre atomları oluşturan parçacıklarıntüm fiziksel ve kütle özelliklerini taşıyan ama elektrik yükü olarak zıttı olan parçacıklar ve bu parçacıklardan oluşan maddelere deniyor. Şu an geçerli olan büyük patlama varsayımına göre; evrenin ilk oluşumunda madde miktarı ( kütlesi) kadar karşıt madde de oluşmuş olmalı. Ancak bu karşıt (Anti) maddenin nerede olduğu sorusu cevaplanabilmiş değil. Laboratuar ortamında çarpıştırıcılardan elektron ve (antisi) positron çıktığı ölçümlenmiş durumda. Aynı şekilde nati proton üretimi de başarılmış durumda. Bunlarla şimdiye kadar 6-7 tane anti-hidrojen atomu (bir anti-proton ve bir positron ile) kısa süreliğine üretilebildi... Anti-madde, madde ile birleştiğinde tam olarak ( Aynı kütle olma şartıyla) birbirini yok ederek, salt enerji çıkışına neden oluyor. Aynı şekilde evrende her alanda kuantum dalgalnması sırasında da hiç yoktan, elekton ve positron\'ları çıkıp, sonra tekrar birleşip enerjiye dönüştüğüde saptanmış. Tek fark, karadelik yakınlarında kuantum dalgalanması sırasında çıkan positronlar karadeliğe düşünce, eş parçacığı elektronla birleşemediği için serbest kalan elektronlardan kaynaklanan (karadeliğe düşmeyen) elektronların ışıması oluyor. (Sanırım Hawking ışıması idi). Bu konuda bildiğim ve paylaşabildiğim tüm bilgi bu kadar.