sizce bir madde sonzuza dek parçalanabilir mi

Baran Alp 11 Ocak 2017
  • +1
    Bu soruyu kendi kanımca atomu genel anlamıyla bilen her kişi kendine sormuştur sanıyorum. Ben bunu bir paradoksa bağlıyorum A noktasınndan B noktasına gidecek olan bir kişi her seferinde bir önceki adımının yarısı kadar gider ise A noktasından B noktasına ulaşması imkansız olacak (DÜZGÜN UZAKLIKLAR ŞARTI İLE )
    Bahoz Keleş 11 Ocak 2017
    '' Tüm devinim bir yanılsamadır . ''
    Sonsuza gittikçe , azalan uzunlukları topladığımızda sonucun sonsuz olması gerekmez çünkü toplanan uzunluklar sürekli azalıyor . Yani burada '' sonsuz yakınsak serilerden '' bahsediyoruz fakat küçüklük anlamında sonsuzluğun bir sınırı var . ( Planck uzunluğu )
    matematiksel olarak parçalanabilir 1/2,1/4,1/8,1/16,1/32,................,1/∞ ve 1/∞=0
    Tarık 13 Ocak 2017
    Benim söylemek istediğim bölünmenin matematiksel değil de kimyasal olarak parçalanması
    Baran Alp 14 Ocak 2017
    Yani bildiğimiz üzere maddenin en küçük yapısı adımdır. Ve madde Bi süre parçalanırsa geriye atom kalır ve eğer atom parçalanırsa geriye madde kalmaz ki
    Baran Alp 14 Ocak 2017
    madde olarak neyi kastediyorsun atom mu ? atom parçalanabilir çarçaşandığında elektronlar protonlar çıkar sonra onları parçalarsan başka şeyler çıkar enson sicime kadar gider
    İsmail Çelik 15 Ocak 2017
    Bu pradoks sacmadır düsünerek bulabilrsiniz zaman ve mekanin olmadigi yere kadar bolebilrsiniz sonra bolunemez
    bred gates 15 Ocak 2017
    antiparçacık oluşana dek bölünebilir mi?
    Baran Alp 17 Ocak 2017
  • +1
    maddeden sonrası berzah yani geçiştir sonrasında farklı bir alem derken devam edecektir..
    Eyüp Yılmaz 18 Ocak 2017
    Bu aslında iki farklı konuda incelenmesi gerekilen bir konudur . Fizik ve matematik için ayrı ayrı düşünülmesi lazım ki fizik ve matematiğin çelişkiye düşebildiği birçok alan vardır . Linit hesaplamasıyla bu mümkündür 0'a doğru gider fakat asla sıfıra ulaşamaz bu yüzden limiti 0 olarak alırız ancak fizikte işler değişik çünkü bu evrenin inceleyebileceğimiz en küçük parçası planck uzunluğudur ve planck uzunluğunun daha altında kalan yerde bilinen evrenimiz ve fizik kurallarımız yoktur farklı bir uzay-zaman çizgisine adımımızı atmış oluruz . Yani matematiksel olarak mümkün fakat fiziksel olarak mümkün değildir en azından bizim algımıza girmiş uzay-zaman kavramındayken .
    Barış Yılmaz 18 Ocak 2017