İki ışık ışını çarpıştığında yayılma gözlemlenir mi?

Nur YILMAZ 06 Şubat 2011
    Işık elektromanyetik dalgadır ve foton adı verilen taneciklerden oluşur. Sorunun cevabı Compton olayı olabilir.Dergimizin Mart 2010 sayısı merakını giderecektir diye düşünüyorum.
    Müberra Altın 08 Şubat 2011
    İki ışık ışınını çarpıştırırsan girişim deseni oluşur diye düşünüyorum. Fotonları çarpıştırıp saçabileceğini düşünmüyorum açıkcası ama bilmiyorum. =) Compton olayı fotonun madde ile etkileşimi değil mi ?
    Melih İseri 26 Şubat 2011
    Fotonun madde ile etkileşimi fotoelektrik olayda daha iyi gözlenebilir. Fotoelektrik olayda foton, uygun enerjiye sahipse maddeden elektron koparır. Compton olayı daha çok, serbest (yani durgun) sayılabilecek bir elektrona çarpan fotonun, elektrona belirli bir kinetik enerji kazandırarak saçılmasıdır.
    Batuhan Kalkan 17 Mart 2011
    ben de bunu merak etmiştim.öğrenmek için bir deney yaptım.
    plastik bir tüp var önü ve arkası kapalı.plastiğin önü ve arkasına delik açıp ışık kaynağını baladım. tüpün üzerinde bir tüp var bu tüpün içinde aynalar var en üstündede bilgisayara balanan bir kamera var çarpışan ışıkların haraketlerini gösteriyor.önce bu deneyi led ile denedim 1.led kırmızı 2. led yeşildi.yayılmayı gözlemlediğim zaman ışıkların birbirini etkilemidiğini direk ilerlediğini gözlenledim.bu yüzden ışık çarpışamaz