• +1

Uzaya tüple oksijen çıkarılıyorsa, uzayda kavanozun ağzını sıkıca kapatırsak dünyaya boşluk getirebilirmiyiz? Merak ettim sadece :D

Uzay boşluğunu , uzay boşluğu yapan uzayın 0 yerçekimi ve yıldızlararası gaz,toz parçacıklarıdır . Dünyaya bu boşluğu getirecek olursak ; kavanoz dünyanın kütleçekimine maruz kalcağından sıradan boş bir kavanoz olacaktır belkide .
    belkide demenin sebebini anlamadım.
    Uzun bir şey yazdım göndermedi bende bir yerden keseyim dedim o yüzden belkide kısmında kalmış . .s
    pekala teşekkürler :)
    uzayda kavanozun içine bir nesne koyduğumuzda boşlukta süzülür. ağzı kapalı dünyaya geldiğinde o cisim yerçekimi etkisiyle dibe çöker değilmi? kavanozun içindeki boşlukta süzülmez?
  • +2
    Uzayda neredeyse hiç madde yoktur. Metreküp başına bir kaç atom ancak bulunur. Adı üstünde uzay "boşluğu". Yani sıkıca kapatırsanız dünyaya boş kavanoz getirmiş olursunuz.
    Ahmet Yılmaz 03 Ocak 2017
    bu arada boş kavanoz derken bildiğimiz boş mu yoksa uzay boşluğuyla dolu boş mu?
  • +2
    Boştan kasıt madde yokluğudur. Bunun uzayda ya da dünyada olması bir şeyi değiştirmez.
    Ahmet Yılmaz 03 Ocak 2017
    mekik meselei benimde aklıma gemiştide bi sorayım dedim. teşekkür ederim :)
    peki uzayda kapatılan kavanoza birde nesne koyulsa dünyaya geldiğinde nesne kavanozun dibine çökermi?
  • +1
    Uzay boşluğunun "özel" bir boşluk olduğuna dair bir kanıya kapılmışsınız gibi hissettim. O yüzden de kafanız karışmış gibi geldi. Öncelikle onu netleştirelim: Uzay boşluğu bildiğin boşluktur yani madde olmadığı için boşluk diyoruz, herhangi bir özellliği yok, "özel" bir boşluk değil.

Sorunuza gelince uzayda kavanozun içinde süzülen nesne dünyaya geldiğinde yerçekiminin etkisiyle dibe çöker. Başka bir örnek verecek olursak insan uzaydayken uzay mekiğinin içinde uçar ancak dünyaya geldiğinde yerçekimi yüzünden uzay mekiğinin içinde artık uçamaz, yürür. Yani insan uzay mekiğinin dibine çöker.
    Ahmet Yılmaz 03 Ocak 2017
    Peki bu kavanoz içinde basınç olur mu? Hani madde sıfırsa kütlede sıfırdır ozaman basınçta yoktur diyebilir miyiz?
  • +1
    Kavanoz çok sağlam değil ise kırılır. Açık hava basıncı onu çökertir. İçinde hiç bir madde neredeyse yoktur. Belki bir kaç atom ... Bunlarda dünyanın kütleçekiminden doğal olarak etkilenir.

Uzay boşluğunun "bizim için" özel bir yapısı yoktur. Bize göre boşluktur. Boşluğun içerdiği bir miktar enerji vardır. Bu da evrenin arka plan ışıması dediğimiz enerjidir. Ama bu kavanozun içinde kalmaz. Çünkü evrenin her yerinde neredeyse homojendir. Zaten dünya da da var.