• +1

Evrenin gelişmesi bizi her açıdan nasıl etkiler? Evren genişledikçe neresinde bulunuyoruz? Evrenin sınırı var mı? Evren dediğimiz bir çok evrenin bir parçası olabilir mi ?

Buket Gökpınar 27 Aralık 2016
  • +1
    Ayrıca size göre de evreni tanımlar mısınız ?
    Buket Gökpınar 27 Aralık 2016
    Bana göre evren, düzenli, harmonik yapıda sıkışmış, durağan bir enerji (paketçikleri) yığınından , basit tek bir denge değişimi ile tüm sistem dengesinin değiştiği bir yapıya dönüşüm sürecidir.
    (Kelimeler süslü değil; her biri anlamı düşünülerek seçilmiştir.)

Şu anki haliyle bu enerji yoğunluğunun genişlemesidir. Evrendenki tüm dinamizmi ve hareketliliği de bu genişleme sağlar. Çünkü enerji çok yoğundan, az yoğun ortama doğru akma eğiliminde bir akışkandır. Bu enerji yoğunluğunun kendi içinde bir basıncı vardır. Böylece, basıncın olmadığı ya da daha az olduğu bir alanda evrenimizi genişlemeye zorlamaktadır.

Belli bir sınırı var mı? Sabit bir sınırı yok. Ama bir gün iç ve dış basıncın birbirini dengeleyeceği bir nokta olabilir.
    Neresindeyiz? Hiç bir fikrim yok. Evrenin eğiminin ne olduğuna ve genişleme ile kazandığımız hızın ne olduğuna göre belki neresinde olduğumuz hesaplanabilir ama sadece ilkel bir varsayım benimki...
    Bir çok evren olabilir mi? Olabilir. Hatta bizimkine çok benzeyen, ufak farklılıkların olduğu evrenlerde olabilir. Ama bunun hiç bir önemi ya da gerçekliği yok. Olsa, ya da orada olduklarını bilsek bile bu gündelik yaşantımıza ve gelişimimize bir katkı sağlamayacak. Tamamen "etkisiz eleman" bilgisi...
    Evrenin genişlemesi bizi etkiler. Çünkü genişlemeseydi, sahip olduğumuz enerji yoğunlaşıp, maddeleşemezdi.
  • +1
    Peki şöyle bir şey sorayım evren genişliyorsa evrenin genişlediği yer neresi ? Dediğin gibi evrenler mi var hatta evrenleri kapsayan başka bir şey ( uygun kavram bulamadım)
    @Burtay Mutlu
  • +1
    Doğru daha uygun bir kavram yok...
    Uzay sonsuzdur.
    Evren ise sonludur.
    Uzay ile evren arasındaki fark nedir?
    Evren=Uzay+zaman olursa geçerlidir.
    Yani "zaman" olmayan bir bölgedir.
    Bu nasıl olacak? Eğer zaman kavramını evrenin varlığı ile bağlantılandırabileceğimiz somut bir şeye dönüştürürsek mümkün.
    "Zaman"ın, evrenin içerdiği enerji ile bir ilişkisi olmalı.
    Gene "zaman kavramı" evrenin genişlemesiyle bir bağlantıya sahip olmalı. (Aslında burada diğer sorum için ek ipucu da veriyorum)
    Yani hiç bir şeyin, enerjinin bile olmadığı bir platformda genişleyen, bir tutam enerji köpüğüyüz.
    Başka köpüklerin olaması olası ama bu bilginin bize bir etkisi yok. Sadece kendi köpüğümüz bizim için gerçekliği olan.

güzel bir açıklama teşekkürler @Burtay Mutlu
    Buket Gökpınar 28 Aralık 2016
    evren sınırları olmayan ama ucu olan bir egzotik olgu. bir şeyin ucundasın diyelim sınırdasın ama ötesi hem evren hem yok bunun gibi bir metafizik olguyu insani bakışla açıklamak zor buket:)
    ozan konar 31 Aralık 2016
    eğer örnek olarak dünyanın oluşum teorilerinden biri olarak iki göktaşının çarpışmasını verirsek. eğer sonsuz bi düzen olsaydı ben böle çarpışmaların olacağını zannetmiyorum
    Baran Alp 01 Ocak 2017
    aslında bana göre evren sonsuz bi düzenle oluşturulmamıştır
    Baran Alp 01 Ocak 2017
    ve son olarak bence bizim evrenimiz düzen içindeki kaostur.