• +1

Sizce uzayda yaşanılabilecek başka gezegenler var mıdır? Ve başka yaratıklar?

Buket Gökpınar 22 Aralık 2016
    İnsanlığın çektiği her dizide , her flimde , her makalede sanki '' varmış '' algısı var gibi . Yıldızlara bakıp orada birilerinin olduğunu düşünüyoruz , belkide bu evrimsel yalnızlığımıza bir nevi iyi geliyor .
    Bazen sanki zamanın durduğunu ve içinde bulunduğumun gerçekliğin tek olmadığı düşüncesine kapılıyorum . Bazen tanrı'nın özel yaratıkları olmadığımız düşüncesi ağır basıyor . Bazen ise tüm evrenin insanlık için yaratıldığını düşünecek kadar '' insan '' oluyorum .
    Bir nevi ruhum ile sıkıcı mantık ( bilim ) savaşıyor . Ve biliyorum ki bu savaş bilinen evrenlerde bulunan her gezegene , her galaksiye , her süper galaksi kümesine , her evrene , her süper evren kümesine ve kim bilir tanrıya ulaşıncaya bitmeyecek ... (:
  • +1
    Peki bunun sence kesin bilmenin yolu var mı ileride ? :)
    Hiç bir fikrim yok . (:
    oda güzel :)
    Buket Gökpınar 22 Aralık 2016
    Kardashev scale ve fermi paradoksunu araştır derim hoşuna gidebilir ve düşüncelerine biraz daha yön verirsin.
    Ahmet Mert Dinç 23 Aralık 2016
    Teşekkürler bakarım ayrıca ben soruları genelde düşündüklerinizi merak ettiğim için soruyorum
    Buket Gökpınar 23 Aralık 2016
    Yaşanabilecek başka gezegenlerin var olduğunu ve uzayda başka uygarlıklarında olduğunu düşünüyorum insanlardan farklı olarak.Bu uygarlıkların olmasının ürkütücülüğü bir yana olmaması daha da ürkütücü.Bu nokta da fermi paradoksu kafamı karıştırıyor o yüzden sana da araştırmanı önerdim.
    Ahmet Mert Dinç 23 Aralık 2016
  • +2
    araştıracağım
    Buket Gökpınar 23 Aralık 2016
  • +1
    Contact filminde de dediği gibi :“Orada dört yüz milyar yıldız var. Sadece bizim galaksimizde. Eğer bunların milyonda birinin gezegenleri olsa ve eğer bunların milyonda birinde hayat olsa ve bunların milyonda birinde düşünsel hayat olsa orada milyonlarca uygarlık olur. Eğer yoksa korkunç bir yer israfı demektir.”
    OfluHoca61 23 Aralık 2016
    Büyük ihtimal ile vardır. Ancak sanırım canlılık kavramımızı biraz değiştirmemiz gerekebilir. Biz dünyaya göre canlılık kavramı geliştirdik. Hatta kendi güneş sistemimize göre canlılık kavramı geliştirdik. Belki de canlılık kavramları gezegenden gezegene göre değişiyordur. Ya da galaksiden galaksiye göre. Deneyimledik mi? Hayır. Bu şuna benziyor. İnsan da canlı. Ancak ağaç da bir canlı.
    Kabuto 24 Aralık 2016
    Sorunun temeli şu: Uzayda insanların canlı diye tanımladığı yaşanabilecek bir gezegen var mı?
    Kabuto 24 Aralık 2016
    Güzel bakış açısı
    Buket Gökpınar 24 Aralık 2016
  • +1
    Dünyaya göre evrimleştiğimiz için yaşayabileceğimiz başka bir gezegen bulabiliceğimizi sanmıyorum. Farklı yaratıkların olması bana daha olası gibi geliyor.
    Ahmet Yılmaz 25 Aralık 2016
    Sorun yaşamak değil insan için. Sorun olan bizim tanımımıza göre bir gezegen ve bize benzeyen veya bizimle aynı yapıda olan bir gezegen var mı? Yani bizden başka var mı? Yoksa insanlar başka bir gezegene yaşama koşulunu çok rahatlıkla günümüzde oluşturabilecek bilgi birikimine ulaşmıştır.
    Kabuto 26 Aralık 2016
    Kesinlikle canlı var
    Mustafa Soysal 28 Aralık 2016
    Fizikist neden yazdığımı yayınlamıosun anlamıorumm
    Mustafa Soysal 28 Aralık 2016
    Sirius yıldızını araştır ben yazıorum fizikist siliyo
    Mustafa Soysal 28 Aralık 2016
    hakikat kat'iyen iktiza eder ve hikmet yakînen ister ki, zemin gibi, semâvâtın dahi sekeneleri bulunsun ve zîşuur sekeneleri olsun ve o sekeneler o semâvâta münasip bulunsun. Şeriatin lisanında, pek çok muhtelifü'l-cins olan o sekenelere "melâike ve ruhaniyat" tesmiye edilir.
    Eyüp Yılmaz 18 Ocak 2017