Evrendeki en hızlı cisim nedir?

Ahmet Yılmaz 11 Aralık 2016
    Evrendeki en hızlı "sey" ışık tir. Ama çişim bazında düşünürsek en küçük kutleli cisim lerin hızı en büyüktür
    Ahmet Ayaz 12 Aralık 2016
    Soruya açıklık getireyim. En hızlı makro madde nedir? Foton, elektron, pozitron vb. mikro maddeler olmasın. Gezegen, uydu, asteroit, akan su vb. herhangi bir şey olabilir.
    Ahmet Yılmaz 12 Aralık 2016
    Şansımı deniyorum.. Pulsar ( atarca ) olabilir mi ? Kendi etraflarında aşırı hızlı döndüklerini biliyordum .
    Aslinda galaksiler birbirinden uzaklasirken isik hizinin cok ustunde rakamlara ulasiyorlar. Galaksilerin birbirinden ne kadar uzaksa, birbirlerinden uzaklasma hizinida arttiriyor. Bu durum icin karanlik enerjiye tesekkur edebilirz. Teknik olarak isik hizi gecilemez kuralinada karsi gelmis olmuyor cunku galaksiler aslinda o hizlara ulasmiyor, altlarindaki uzay genisledigi icin birbirlerine gore uzakliklari artiyor. Detayli bilgi isteyenlere Hubble sabiti, karanlik enerji ve dopller efekti'ni arastirmalarini tavsiye ederim.

melih ergin 18 Aralık 2016