• +4

Sizce evrenin bir yerinde (insanların geliştirdiği) Matematik yanılıyor olabilir mi?

• +3
    Günümüze kadar gördüğümüz 'Matematik ', insanların dünyaya veya keşfedebildiği en uzak yere kadar olan kısıtlı küçük bir yere göre geliştirilmiştir. Acaba sizce Matematik, matematik kuralları evrenin başka bir yerinde geçersizse?
  • +3
    Ya üçgenin iç açıları toplamı 180 değilse?
  • +3
    Ya 2+2=4 değilse. Ama biz bunları böyle kabul ettik. Ama hiç sorgulamadık. Neden?
  • +3
    Zaman dediğimiz kavram benim düşünceme göre yok.
  • +3
    Zaman kavramını biz işlerimiz kolaylaşsın diye bulduk
  • +3
    Çünkü bizim gerçekliğimiz ve algımız bunları doğru bildi . Bizler ışk spektrumunun trilyonda birini algılıyor analiz ediyoruz . Evrene bakış açımız ve algımız söz konusu olmayacak kadar az o yüzden tabi ki evrenin farklı yerlerinde bu yasalar daha gelişmiş olabilir .
  • +3
    Ama bu kavram bize düşünce kafesi oluşturuyor.
  • +1
    Bir üçgenin iç açılarının 180 derece olmadığı yerlerde var. 180 birbirleri ile 0 derece açı yapan ve aynı düzlemdeki 3 doğrunun kesişmesi ile bulunan sonuç. Düzlem eğrildiği zaman açılarda değişir.
    Matematik sayılar arasındaki "ilişkiyi" gösterir. Ve esnektir. İçinde bulunduğu ortama göre alternatifleri sunar. Hangi sonucu bulacağınızı değil.

Yani size balık tutmayı öğretir. Hangi kamış ve yemle ne yakalayacağınıza ise, koşullarınıza göre siz bulursunuz.
    Eğe balık yakalamanın özünü anlamadıysanız, aynı olta takımıyla, ot balığıda yakalarsınız, Çupra da, çöp torbasıda...
    Yaklaşımınız, hep aynı balığı yakalayacağınızi sandığınızı düşündürüyor.

Sorgulanmayan matematiksel kavramlar, çok eskiden değişik beyinlerce sorgulanmış ve ilgili şartlarda doğrulukları tescillenmiş olduğu için artık sorgulanmıyor.
    2 artı 2 size sonucun 4 olduğunu değil sadece, bir toplama işleminin temel kuralını da gösteriyor.
    Eğer "x'i 2" değilde, "limiti 2" olan bir sayı olarak ele alırsanız, sonuç 4'ten de küçük olabilir.

Sonuç; Matematik (fonksiyon) sonuçları (koşullarar göre) farklı olabilir ama matematik kuralları yanılmaz. Her durumda size doğruyu nasıl ulaşacağınızı fısıldar. Tabii dinliyorsanız ve iç seslerinizi bastırabiliyorsanız.
    Hayır , hayır matematik kuralları tıpkı her şey gibi yanılabilir .
    :-) Eveeett !!! Eveettt !!!.... Yanılmazlar...
    Ha insan yanılabilir ve yanlış araçla, yanlış sonuçlar bulabilir. Zaten bu yüzden, doğru denklemleri bulmak için kafa yoruyorlarya... (Ya da doğru bakış açısı)

Yanılgılar, bildırcın avında, 12,7 lik taretle sürüyü vurmaya çalışmaktan kaynaklanır. :-)
    Matematik insan beyninin yan ürünü ve insan beyninin gerçekliği salt gerçekliğin sonsuzda biri bile değil . O yüzden matematik bir keşif değil eğer öyle ise yanılmaz olduğunu kabul ederim ama keşif olmaması yanılabileceğini gösteriyor . Matematik evrenin dili de değil , tanrı matematikçi de değil . Matematik '' nasıl ? '' sorularımıza tatmin edici ve mantıksal cevap verebilen onlarca yan üründen biri .
    Yada matematik BB düştü saçmalıyorum kim bilir . (:
    Atom modeli yıllar boyunca değişmiştir. Bence matematik de yıllar sonra değişecek.
    İsimsiz bilge 21 Ekim 2016
    Bence herşeye en başından başlanmalı. Belki de hata en baştadır. Herşey onun üstüne gelmiştir
    Ya sadece 4 işlem yoksa?
    İsimsiz bilge 21 Ekim 2016
    Ya da bildiğimiz formüller yanılıyorsa? İnsan düşünüyor işte.
    İsimsiz bilge 21 Ekim 2016
    Ya da bildiğimiz formüller yanılıyorsa? İnsan düşünüyor işte.
  • +1
    @İsimsizBilge Bir Evrensel Bilginin Yanlış Olduğunu Düşünüyorsan Bunu İspatlaman Gerekir Ve Bunu Bilimsel Yöntemle Yapman Gerekir Yoksa Yanlış Diyemezsin :)
    PYSKOPHAT 21 Ekim 2016
    Matematik bir düşünce biçimidir... Bir felsefedir... Somut değildir... Yanlışlanabilirliğini test edebileceğimiz herhangi bir somut dayanağımız yoktur... Formaldir... Zaten matematik herhangi bir fiziksel veya kimyasal bir sürecin sonucunu çıkarmamıza olanak sağlar... Yani bir nevi optik form aracılığı görür... Bu yüzden herhangi bir tarafın yani doğru veya yanlış seçeneklerinin yanında olması beklenemez... Matematikte sonsuz tane sayı vardır... Siz bir sonuca ulaşmak istediğinizde bütün rakamları oranlar ve bu sonsuz olasılıklar içinde doğru bulduğunuz formu alırsınız... Bütün felsefelerin kendine has doğru tarafları olduğu gibi başka düşüncelerle uyuşmayan farklı noktaları da mevcuttur... Ama siz bir felsefeye bakarak bu düşünce biçimi kesinlikle tam olarak yanlış diyemezsiniz... Haklı olduğu bazı taraflar da mevcuttur...
    Doğukan Şimşek 22 Ekim 2016
    Düzlemdeki üçgenin iç açılar toplamı 180dir.kürenin iç vey dış yüzeyinde de konveks ya da konkav üçgenler vardır.0 derece ile 270 derece arasında değişir.
    abdussalam 28 Ekim 2016
    ad soyad 02 Kasım 2016
    Evet yanılır mesela 0 / 0 = 2 dir.
    100 - 100 / 100 - 100 =
    10^2 - 10^2 / 10^2 - 10^2
    buradan da
    (10 + 10) * (10 - 10) / 10(10 - 10) = 20 / 10 oda eşittir 2
    ahmet kaan 09 Kasım 2016
    Sayın @ahmet kaan dikkatinizden kaçmış.
    (a^2-b^2)=(a+b) *(a-b) eşitliğinden giderseniz,her bir parantez içi işlemi sonuçlandırıp yazarsanız ((10 + 10) * (10 - 10) ) ; ((20)* (0)) olur. "20x0= 0"

Verdiğiniz linkteki içeriğe baktım ve kendi içinde mantıklı gözüküyor ama köksüz bir işleme, kök kazandırmaya çalışıyor. Sonucu "anlamsız" bir işleme, anlam katmaya çalışıyor.

Test kitaplarından öğrenilen matematik mi bu? Eğer öyle ise, yandık...
    eğer yanılıyorsa bile matematik değil biz yanılıyoruz
    Can YILMAZ(Thinking) 12 Kasım 2016
    soru gerçekten aklıma takıldı :D
    Can YILMAZ(Thinking) 13 Kasım 2016
    @ahmet kaan; bence 4 işlemde biraz sorun var...:-)
    (10 + 10) * (10 - 10) = (20 * 0) = 0 Siz işlemi "20" olarak sonuçlandırmışsınız ???
    @shibumi_tr
    İki kare farkı ile 10^2 - 10^2 ifadesi (10 + 10) * (10 - 10) şeklinde yazılabilir. Bu yüzden cevap 2 olur.
    ahmet kaan 16 Kasım 2016
  • +1
    En basiti Matematik 'Pi sayısı' ile yıllardır yanılıyor.
    Kim bilir daha neler var.
    Yine de en kral bilimdir, Can'dır! :)
    Fatih AKBULUT 17 Kasım 2016
    Evrenin bir yerinde değil %96 sında insanların geliştirdiği matematik henüz doğruyu gösteremiyor yani kara enerji ve madde şu an bilinen tüm fizik kurallarını hiçe sayıyor hatta karadelikler ve kuantum seviyesindeki atom modelleri bile bilinen matematikle açıklanmayacak seviyelerde hareket ediyor argümanı bir örnekle açıklamaya çalışayım kara maddeden yapılmış ve kara enerjiyle çalışan bir hayalgücü gezimiz olduğunu varsayalım şu anki fizik ve matematik ışık hızının aşılamayacağını söyler kütle sonsuza yaklaşır boyut sıfıra ulaşır vss gibi ama evrenin genişlemesinin ışıktan hızlı olduğunu gösteren teoriler mevcut nasıl oluyor bu karanlık enerji sayesinde buna dayanarak tezimi şu yönde açıklayabilirim diyebilirim ki karanlık enerji ışıktan hızlı hareket eder ve karanlık madde de ışıkla yada bilinen maddeyle etkileşime girmediğini ben bu ikisiyle oluşturabildiğim bir hayalgücü gemisini kullanırsam zamandan bağımsız mı olurum benim görüşüme göre evet...
    dark matter 17 Kasım 2016
    Ve zamandan bağımsız olursam burdan sonrası bilim kurguya giriyor sonsuz bir bilgi sonsuz bir yaşam sonsuz bir güç tüm bunlar istediğim an benim şu an tanrıya yüklediğimiz yada ondan beklediğimiz tüm güçler aslında bende dolayısıyla Tanrı benim diyebilirsiniz?
    dark matter 17 Kasım 2016