Fotonlar neden mesafe kat ettikçe kızıla kayarlar? Bu fotonun enerjisini azaltan şey nedir?

Görkem Seven 30 Eylül 2016
    Ayrıca bu enerji azalması, enerji korunumu yasasına aykırı değil midir?
  • -1
    Dalga boyunun büyümesi frekansının azalması demek, bu da yine ENERJİSİNİN azaldığı anlamına gelir. Çünkü fotonun enerjisi sadece frekansına bağlı.
    Görkem Seven 30 Eylül 2016
    Güzel bir soru gerçekten. Atmosfer içerisindeki dalga boyu değişimleri ve kızıla kaymayı açıklayabiliyoruz. Okuduğum yerlerde sıklıkla sebebinin evrenin genişlemesinden kaynaklı olduğunu yazıyordu. Aynı şekilde uzayda çok az da olsa var olan madde yüzünden bir soğurma oluyorsa bu sonunu açıklayabilir.
    Vide supra 30 Eylül 2016
    Nasıl bir elektrik devresinde , elemanların gücünü ve enerjisini azaltan şeye '' direnç '' diyorsa yada nasıl bir ortamda bir cismin kaymasını yada ilerlemesini zorlaştıran şeye '' sürtünme kuvveti diyorsan aynı şey genişleyen evren içinde geçerlidir . Bilinen evrende kütlesiz fotonlar ( ki aslında bir enerjileri olduğu için emc2'den kütleleride vardır ) higgs alanı denen alan bu cisimlerin enerjilerini düşürür diye biliyorum . Bu arada higgs alanı yada higgs bozunu , saf enerjiye kütle veren alan olarak bilinir . Diğer yandan bu alan bilinen evrende her zerrecikte , sicimde bulunur .
    Aslında duyduğum açıklam, fotonun enerjisini kaybettiği değildi. Foton aynı foton, bizim foton.
    Değişen, evrenin genişlemesinden dolayı aldığı yolun artması ve aynı değişimle dalga boyunun da uzaması idi. Daha doğrusu Doppler etkisi.

Tam doğrusunu gerçekten bilmiyorum.
    Bana göre ise, fotonu taşıyan dalganın durumundan kaynaklanıyor gibi geliyor. Genişleyen bir ortamda dalgaları sündürürsek, dalga aralıkları değişir. Diye düşünmüştüm.
    (Buna ilham olan şey, kütle çekim ile ışığın kayması idi. kütleye yakışan nesneler maviye, uzaklaşanlar kızıla kayıyor. Bunu kütleye yaklaştıkça dalga yoğunluğunun artması olarak ele almıştım)

Fotonun enerjisi ve ve momentumu fotonun frekansına veya ( tersi dalga boyuna bağlıdır . ) @görkem .
    Yani foton higgs alanı ile etkileşime girmediğinde yani bir kütle kazanmadığında saniyede 300.000 km hızla yol alır . Diğer türlü bu alanla etkileşimde bulunan her kütlenin enerjisi belirli bir oranda azlıyor diye biliyordum .
    Araştırmalarıma göre fotonun enerjisi azalmıyor, çünkü foton en başta daha kızıl olarak yayınlanıyormuş. Doppler etkisi bunu söylüyor. Bu da enerjinin korunumu yasasıyla uyumlu. Alınan yola bağlı dalgaboyu uzamasını ayrıyetten araştıracağım teşekkürler.
    Görkem Seven 04 Ekim 2016