• +1

    Uzayda yaşam olduğunu ve uzayda başka varlıklarında yaşadığını düşünüyor musunuz?

    Buket Gökpınar 25 Ağustos 2016
  • +1
    Necmi Tüfek'in yorumunu aynen aktarıyorum.Maalesef ben bu konuda pek iyimser değilim.

    Gerçekçi olmak en iyisi. Gerçek şu ki; bizim teleskoplarımızın görebileceği hatırı sayılır bir çevrede teknolojik bir uygarlığın belirtileri yok. Bizim kadar bile teknolojik olsa biz onu tespit edebiliriz. Maddenin normal davranışına uymayan sinyaller, periyotlarla birbirini izleyip tekrarlayan sinyaller gibi şeyler yok. Tüm dalga boylarında mesaj içerdiği söylenebilecek her hangi bir ışıma yok. Çevremizde her şey doğal seyrinde.

    Daha uzaklarda olsalar, o zaman iletişim kurmak veya seyahat etmek için ışık hızını aşabilen bir teknoloji geliştirmiş olan bir uygarlık olmaları gerekir. Bunu kabul etmek zor. Ama hadi diyelim böyle bir uygarlık mevcut. Böyle bir uygarlık bizimle neden iletişim kursun ki? Veya bizden isteyebilecekleri bir şey olabilir mi?

    Carl Sagan dünya dışı bir uygarlığı düşünürken ister istemez manevi, teist düşüncelere atıf yapmış. Ölmüş babasının silüetini kullanan bir varlıkla konuşturmuş kahramanını. Yani görüyorsunuz, Carl Sagan bile olsanız dünya dışı bir varlığın nasıl bir şey olabileceğini düşünemiyorsunuz. Ortaya bir görüntü koyamıyorsunuz.

    Evrende bizden başka zeki varlıklar yok mu? derseniz, elbette vardır. Koskoca evrende nasıl biz varsak, bizim gibi olmasalar da bir uygarlık geliştirmiş zeki varlıklar vardır mutlaka. Ama ne yazık ki hiç bir zaman onlarla iletişimimiz olmayacak korkarım. Evrenimiz devamlı genişliyor ve gittikçe de daha hızlı genişleyecek. Mesafeler daha da artacak. Yani bir şeyler olacaksa şu sıralar tam zamanı. Daha sonraki zamanlarda her şey için çok geç olacak.
    Fizikist 25 Ağustos 2016
  • +1
    Biz ışık hızını aşamayız hatta yaklaşamayız bile derken. Bize 150 milyon ışık yolu uzaklıktaki gezengenlere yakın diyoruz. Sonrada evrende bizden başka canlı varsa hala neden iletişime geçemedik diyerek olmayabileceğini savunuyoruz.

    Bir de neden bir şeyler olacaksa şu an tam zamanı? Eğer bunun nedeni evrenin genişlemesiyse evren 100.000 yıl önce daha küçüktü. O zaman daha makuldu. O zamanda teknolojimiz ileride değildi derseniz, 100.000 yıl sonra daha ileride olmayacak mıyız?
    Veritas 25 Ağustos 2016
  • +2
    Eğer bilinen evrenin %0.0000001 'lik bir kısmı gerçekse bile evrende sadece biz varız diyemeyiz . Bence insanlık bundan çok önce ; '' tüm kainat bize hizmet etmek için tasarlanmış '' derken bile aslında yalnız olmadığımızı belirtiyor . Çünkü bu sorunun ardından '' ya biz ne için tasarlandık '' sorusu geliyor . Gençlik çağındaki bir evrende bulunan , gençlik çağındaki bir güneşin yörüngesinde bulunan bir gezegende kosmosu bedavaya izliyoruz . Sanki tamda olması gereken zamandaymış gibi geliyor ama değil işte . @gülcan'nın yorumu girişte gerçekçi olalım diye başlamış fakat gelişme ve sonuç kısımlarında '' duygular ve karamsarlık '' metni ele almış gibi geldi yani nedense çok spontane buldum . Zaten her şeyin bir anlamı olmakta zorunda değil .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 25 Ağustos 2016
  • 0
    @Mr.Nobody biz insanlar neden-sonuç ilişkisi içerisinde yaşayan ve düşünen varlıklarız. Bu sebeple her şey için bir neden arıyoruz. Tüm kainat bize hizmet etmek için tasarlanmış cümlesinden sen yalnız olmadığımız sonucunu çıkarmış olabilirsin. Ama bu cümleden çıkarılabilecek tek bir net sonuç vardır o da egoist olduğumuz, kendimizi zeki ve her şeyin efendisi olarak görüyor olmamızdır.
    Veritas 25 Ağustos 2016
  • +2
    Arkadaşlar, beğendim bir yorumdu,aktarmak istedim.Sorulara,yorumu yazan ben olmadığım için malesef cevap veremeyeceğim.Bu, yorum sahibinin yerine yazmak gibi olur.
    Fizikist 25 Ağustos 2016
  • +1
    Bende @Mr.Nobody e katılıyorum yalnız olmadığımızı düşünüyorum.. Sonuçta evren çok büyük her şeyini bile bilemiyoruz neden başkaları da olmasın ki.. Ama dediğin gibi 'Tüm kainat bize hizmet etmek için tasarlanmış ' biraz egoistlik belirtiyor ama yalnız olmadığımızı da belirtiyor @veritas
    Buket Gökpınar 25 Ağustos 2016
  • +2
    Sorun yok gülcan (: , bende senin '' entropi '' ile ilgili bir yorumunu kullanmıştım vede güzel bir yorumdu . @veritas nedensellik prensibi bence her çağda işleyen bir sistemdi fakat sorun sistemde ki farklı zaman periyotlarında ki '' nedenlerin '' ve '' sonuçların '' değişmesidir . Bu yüzden ben bir söze bakıp yalnız olmadığımız anlamını çıkarıyorum vede bu yüzdende 300-400 sene önceki insanlar böyle bir anlam çıkarmıyordu . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 25 Ağustos 2016
  • +2
    Sorun olmadığına sevindim @ Mr.Nobody :)
    Fizikist 25 Ağustos 2016
  • +1
    GÜlcan, sana sormamın nedeni ben yukarıda "aktarıyorum" yazısını "katılıyorum" olarak okumuşum ve senin yazdığın bir yazı olduğunu düşündüğüm için sana sormuşum :)

    @Mr.Nobody bu biraz üniversite giriş sınavlarındaki türkçe sorularına döndü:) Evrende yalnız olmadığımıza aslında net kanıtları olmamasına rağmen kesinlikle çok inanıyorum. Orada da sadece bunu söyleyen insanların asıl amacı yalnız olmadığımızı belirtmek değil de kendinin ne kadar değerli olduğunu göstermek olduğunu düşünüyorum. Yoksa cümleden o anlamı çıkarmak zaten mümkün. Ama yalnız olmadığımı söyleyecek olsam başka bir cümle seçerdim şahsen :)
    Veritas 25 Ağustos 2016
  • 0
    İnan o sınavlardaki sorular fenaydı (: . @veritas
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 25 Ağustos 2016
  • 0
    Sorun değil @ veritas :)
    Fizikist 25 Ağustos 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap