• 0

    Çok fazlı uyku zararlı mıdır ?

    Yasin Yılancıoğlu 19 Ağustos 2016
  • 0
    Günde 4 saat uykudan fazlası zarar bana göre (: , Tabi çocukluk dönemi hariç yani 16 yaşında itibaren .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
  • 0
    çok klişe bir açıklama : her şeyin fazlası zarardır...
    Doğukan Şimşek 19 Ağustos 2016
  • 0
    @Doğukan , katılmıyorum . Misal bilginin fazlası zarar değildir . 8:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
  • 0
    bütün bilgiler basit temeller dayanır :) hatta her şeyin teorisi olabilecek bir kuram üzerinde çalışıyorlar... bilimin işi olabildiğince çok bilgiye ulaşmak değildir... bilgiyi olabildiğince temel parçalarına indirgemektir... evreni bir bütün olarak kabul ederseniz bilginin çokluğu değil tekilliği aklınızı kurcalar... bunun için önemli olan bilginin az veya çok olması değil anlaşılabilecek mantıkta ve formülleştirilebilecek basitlikte olmasıdır...
    Doğukan Şimşek 19 Ağustos 2016
  • 0
    Ama şöyle düşünürsek ; her şeyi tek bir kuramda açıklamak için gerekli olan en '' fazla '' parametreye , bilgiye , değişkene sahip olmalısın . Orada ki fazladan kastım o .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
  • 0
    Uyku ihtiyacı kişiden kişiye farklılık gösterir. Kimi insan 4 saat uyku ile bir günü çıkarabiliyorken kimisi 9-10 saat uykuya ihtiyaç duyabilir. Biyolojik saat denen bir kavram vardır, kısaca şöyle açıklanabilir: Organlarımızın ışığa bağlı bir çalışma periyodu vardır ve bu periyot kişiden kişiye değişir. Jetlag denilen olayın temel sebebi de zaten budur; yani güneşin (ışığın) alışılmış periyodun dışındaki saatlerde alınması sonucu vücudun kendine yeni periyoda alıştırması sürecidir. Ayrıca kimi insan geceleri kendini daha canlı hissederken bazılarının öğlen vakitleri daha canlı olması çok normal bir durumdur, "gece uyumazsan şöyle böyle olur" gibi hurafelere de itibar etmeyiniz.
    Mackenzie 19 Ağustos 2016
  • +1
    Uyku ihtiyacı kişiden kişiye farklılık gösterir. Kimi insan 4 saat uyku ile bir günü çıkarabiliyorken kimisi 9-10 saat uykuya ihtiyaç duyabilir. Biyolojik saat denen bir kavram vardır, kısaca şöyle açıklanabilir: Organlarımızın ışığa bağlı bir çalışma periyodu vardır ve bu periyot kişiden kişiye değişir. Jetlag denilen olayın temel sebebide zaten budur; yani güneşin (ışığın) alışılmış periyodun dışındaki saatlerde alınması sonucu vücudun kendine yeni periyoda alıştırması sürecidir. Ayrıca kimi insan geceleri kendini daha canlı hissederken bazılarının öğlen vakitleri daha canlı olması çok normal bir durumdur, "gece uyumazsan şöyle böyle olur" gibi hurafelere de itibar etmeyiniz.
    Mackenzie 19 Ağustos 2016
  • 0
    Aynen biyolojik ritim önemli .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 19 Ağustos 2016
  • 0
    evet zararlı
    Mr.Physics 19 Ağustos 2016
  • 0
    Zararlı olduğuyla ilgili genel bir araştırma yoktur. 7 saatten az uyumak genel bir algı düşüklüğü ve tamamlanmamış uyku durumu yarattığı biliniyor. Hatta bir gün fazla uyumak diğer gün için az uyku durumunu telafi edebilecek dinlenmeyi sağlıyor ama fazla uyumak zararlıdır şeklinde bir araştırma okumadım şu ana kadar.
    Vide supra 19 Ağustos 2016
  • 0
    Yakin olmayan gecmiste cok uyumanin yasam suresini azalttigini okumustum. Her ne olursa olsun, basarili insanlar az uyuyan insanlardir.
  • +1
    Çok fazlı uyku derken Da Vinci uykusundan bahsetmiştim bazıları yanlış anlamış :D
    Yasin Yılancıoğlu 20 Ağustos 2016
  • 0
    Ben '' süper insan uykusunu '' kasttediğini anlamştım . Aslında ben işin bünyeyle felan alakalı olduğunuda düşünmüyorum . Günde 2-5 saat arası uyku standart bir insana yetiyor , yeter .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 20 Ağustos 2016
  • 0
    Ama direk günde 2-5 saat yatmıyorsun tabi bunun bilimsel aşamaları felan var . Misal her gün kaçta yattığını , kaç uyandığını , o gün toplamda kaç saat uyduğunu gösteren bir çizelge oluşturman gerek Sonra beslenme şeklini değiştirmen gerek . Geriye kalan ortalama 20-21 saatti VERİMLİ geçirmek için kendine uğraşlar kazandırman gerek ki '' süper insan '' tanımına uyabilesin .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 20 Ağustos 2016
  • +1
    Mr. Nobody, senin bir dahi olduğunu düşünüyorum, yani art niyetli bir yorum yapmayacağım. :) Herşeyin fazlası, fazladır, dolayısıyla zararlıdır. Bilginin de öyle.. İnsan hafızası bilgiyi duygusal etkileşimlere dayanarak kaydeder. Yani her giren bilginin "frontol lob"da işlenmesi gerekir ki yoksa o bilgiler ağır gelmeye başlar, odaklanma sorunlarına sebep olur mesala, işlenmemiş bir şekilde kaydedilmiş her telden bilgi, en uygunsuz zamanlarda aklına gelir, karmaşık, karamsar bir insana dönüştürür ilerde.. Ondan sonra psikanalizde çocukluğundan başlarlar o bilgileri düzene sokmaya... :D
  • +2
    @altan . Yok katlıyorum dostum sana da . Ben 15 yaşımdan beri günde 4 saat yatıyorum yani dahilikle alakası yok maalesef . (: Vede '' insan beyninin kısa süreli hafızasının sınırlı oluşu beni öldürüyor dostum '' O yüzden haklı olduğunun farkındayım fakat bu gerçeğe rağmen ben her beyinde '' çatı katı '' denen bir yerin olduğunu biliyorum . Bu kat , sen farkında olmadan beyninin uzun süreli hafızasına '' bilgi '' depolayan bir mekanizma .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 20 Ağustos 2016
  • +2
    Çinliler '' Bir şeyin %50 si hiçbir şeyin % 100 'ünden iyidir '' diyor . O halde '' İşlenmiş 50 bilgi , işlenmemiş 100 bilgiden iyidir '' diyebiliriz fakat inan bana skaladaki toplam 150 bilgiyi '' bilinçsiz '' beynine depolayan insanlar biliyorum . Varlar . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 20 Ağustos 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap