• +1

Büyük kütleli bir karadeliğin (örneğin 4 milyon güneş kütleli) olay ufkuna girmeden, belli bir mesafeden yörüngeye girersek zamanı ne kadar bükeriz ve bizim zaman algımız nasıl olur?

Olcaytuğ Özgüllü 14 Temmuz 2016
    Sagıttarıus diyelim o karadeliğe (:
    Dünyanın her yerinde bükülmenin aynı miktarda olduğunu kabul edersek eğer, zaman algımızın değişeceğini pek zannetmiyorum, bana göre ancak dışarıyı gözlemlediğimizde bir şeylerin yolunda gitmediğini farkedebiliriz, zira diğer gezegenlerin hızlarını artmış olarak göreceğiz. Tabi burada ne zamanın ne kadar büküldüğü de önemli.
    Fatih Boyalı 14 Temmuz 2016
    Şöyle bir şey söyleyeyim, güneşin olduğu yerde güneş kütleli bir karadelik olsaydı biz his olarak hiç bir şey hissetmezdik. Yörüngemiz bile aynı olurdu.
    Mustafa Okat 14 Temmuz 2016
    Yıldız kendi içine çökmeden önceki kütlesi o yıldızın olay ufkunu + kütleçekim kuvvetini belirler . Misal 4 milyon güneş kütleli bir karadeliğin olay ufku sadece 40.18 km olurdu fakat evrenin homojen oluşunu düşünürsek bu olay ufku sınırı her madde yutuşunda artmaktadır .
    Bu yüzden yeni olumuş bir süpermassive karadelik bile bizi belki etkilemezdi fakat orta yaşta ki bir süppermassive karadeliğin , galaksilerin merkezinden milyonlarca uzaklıkta ki galaksilere etki ettiğini biliyoruz .