• +1

Eğer uzaylılar varsa ve bu uzaylılar bu koca evrenin herhangi bir yerindeyse yani hiçmi karşılaşılmadı diyelim karşılaşılmadı peki karşılaşabilme ihtimalimiz hiç yokmu

ZELİHA KAYA 26 Haziran 2016
    Buna sadece yorum yapabiliriz ispat söz konusu değildir. Ama bize en yakın gezenin neredeyse 4 ışık yılı (ışığın dört yılda alabildiği yol) uzaklıkta. Yaklaşık yüz milyarın üzerinde gök ada olduğu tahmin ediliyor, her gök adada yaklaşık 150 milyar gezegen ve yıldız olduğu tahmin ediliyor şimdi bunların içinde yok denecek kadar küçük bir dünyayı bulmak kolay olmasa gerek.
    celal 26 Haziran 2016
    evren çok büyüktür (belkide sonsuz) ve yaşam formları evrenin uç noktalarına yani birbirilerini bulamayacak kadar uzaklara yerleştirilmiştir. Bunun nedeni ben şöyle düşünüyorum; dünyanın büyük patlamayla oluştuğu söyleniyor ve diğer galaksilerde öyle patlama içinde patlamalar düşünürsek binlerce yüzbinlerce galaksinin evrene saçıldığını düşünebiliriz aynı zamanda yaşam olan galaksileri (artık hangilerinde varsa) ancak bunların hepsi teoriden ibaret.
    Oğuz Durgun 26 Haziran 2016
    Mr.Physics 26 Haziran 2016
    Evrenin devasa yapısı düşünüldüğünde mutlaka bir yerlerde bir canlı yaşamı var olmak zorunda gibi geliyor fakat; biz "insan" olarak yer yüzünde henüz bir kaç on bin yıldır yer alıyoruz ki uzayla ilgimiz son bir kaç yüz yıla, ciddi anlamda uzay girişimlerimiz ise son bir kaç on yıla dayanıyor. Bilginin aktarım hızı asla ışık hızını geçemeyeceğine göre ve uzayı da toplamda bir kaç on yıldır izleyip dinlediğimize ve uzaya sinyal gönderdiğimize göre (Hadi yüz yıl önceki ilkel radyoları da katalım) koskoca evrene tespit edilebilir bir şeyler gönderdiğimizin üzerinden geçen 100 yıl demek, 200 ışık yılı çapındaki bir küre içerisinden tespit edilebilmek demektir. Yani 200 ışık yılı çevremizde bir canlı yaşamı varsa, gezegenimizden gelen garip radyo sinyallerini alabilir (Çözebilmek başka bir mesele) ki bu sinyaller giderek zayıflayacağı için yakın zamanda arka plana karışacaktır ama diyelim ki alabildiler, bu sinyalleri araştırmak da pek mümkün değil. Belki oralarda bir yerlerde de bir Wow sinyali vardır, belki onlar da tartışıyordur. Samanyolu galaksisinin 100 bin ışık yıllık çapı düşünüldüğünde 200 ışık yılı çapındaki bir küre bile çok anlamsız geliyor. Kaldı ki o 200 yıllık çapı olan kürenin içinde bir yaşam formu varsa bile onlarla iletişim kurmamız da onlarca yıl alacak (Ki gönderdiğimiz sinyali alabilecekler mi, doğru yere mi bakıyoruz, doğru yere mi sinyal gönderiyoruz doğru frekansta mı gönderiyoruz sinyalimizi ne olarak yorumlayacaklar milyonlarca soru sıralayabilirim) O yüzden uzaylı bir yaşam formu varsa bile iletişimimiz dahi çok yavaş olacağı için (1000 ışık yılı uzaklıktaki bir uygarlık mesela, sadece sinyalimizin onlara ulaştığını, anında çözülüp cevaplandığını düşünürsek 2000 yıl sürer) şu anda varlıkları da yoklukları da ispat edilebilir gibi durmuyor. Yani çok aşırı belirsiz bir husus söz konusu.
    Mustafa Okat 26 Haziran 2016
    Uzaylı diye birşey yoktur.
    Emre G. 26 Haziran 2016
    Büyük -belki sonsuz- evrende, sadece dünyada canlılık olduğunu düşünmek, benim için, diğer ihtimalden daha muhtemel ve daha az ürkütücü geliyor. Karşılaşmadığımız konusunda emin değilim.
    Arda Tara 27 Haziran 2016
  • +1
    Uzaylı diye bir şey yoksa uzay diye de bir şey yoktur. Uzaylı olmasa bile evrenin bir köşesinde yaşam formu olduğu inancı içindeyim. Yoksa neden keşfedilen binlerce ışık yılı mesafe içerisindeki bu kadar harika bir sistem yapısı sadece dünya üzerinde yaşama ev sahipliği yapmak için yaratılsın. Belki gerçekten yanlış yerde yanlış şeyi arıyoruz. Belki sadece yarım ışık yılı mesafemizde yaşam formları mevcut kim bilir.
    Recep KUNDURACI 27 Haziran 2016
    Durak Özdemir 28 Haziran 2016
  • +1
    Carl Sagan'ın bir sözü vardı; "Eğer evrende yaşam sadece dünyada varsa bu çok büyük bir yer israfı olurdu". Bir de meşhur Fermi Paradoksu var; o da şöyle, evrende o kadar çok gezegen var ki, canlı formu tesadüfen bile oluşsa ki bu milyarda bir falan bile değil; yine de evrenin çeşitli yerlerinde binlerce farklı akıllı yaşam formunun var olması gerekiyor ve bu gezegenler o kadar uzun zamandır var ki birilerinin çoktan bütün galaksiyi istila edecek kadar yüksek teknolojiye ulaşmış olması gerekiyor. Bu anlatılanların olmuş olması işten bile değil. Fakat Fermi bu bulgulardan sonra şunu soruyor "Herkes nerede?" paradoksta bu işte, madem durum bu, nerede bu millet?
    Emin Akben 28 Haziran 2016
    Kurzgesagt İsimli Youtube Channel'ının Fermi Paradox ile ilgili 2 Güzel videosu var izlemeni öneririm
  • +1
    Fermi Paradox.Kurzgesagt isimli Youtube Channel'ının Fermi Paradox ile ilgili 2 videosu var izlemenizi öneririm.
    gencay oguz 28 Haziran 2016
    Emre G uzaylı görmek istiyorsanız aynaya bakmanızı öneriyorum.Evrenin boyutlarını ele aldığımızda dahi bu dünya bir hiç derece sayılabilecek şekilde miniktir ve canlılar cansız maddelerin her alanında olmasa da çok büyük bir kısmında ve her yerde vardırlar !
    sky moon 11 Temmuz 2016