• +1

kediler neden hep dört ayak üstüne düşer ? hangi fizik kanunuyla açıklanabilir?

mehmet ÇETİN 10 Haziran 2016
    torkla açıklanabilir belki
    yer çekimi tarafından uygulanan kuvvet kediye kendi ekseni etrafında bir tork yaratır böylece kedi sürekli dört ayağının üstüne düşer
    tunahan teker 10 Haziran 2016
    Devrimci Hareket 10 Haziran 2016
    Her zaman dört ayak üstüne düşmezler. Bunun için yüksekliğin ne kadar olduğu önemlidir. Kulakları ve omurgalarını kullanarak, belirli bir yükseklikten düştüklerinde dört ayak üstüne düşerler. Bu Fizikten ziyade, evrimsel biyolojinin sahasıdır kanımca:)
    Devrimci Hareket 10 Haziran 2016
    Her zaman dört ayak üstüne düşmezler. Bunun için yüksekliğin ne kadar olduğu önemlidir. Kulakları ve omurgalarını kullanarak, belirli bir yükseklikten düştüklerinde dört ayak üstüne düşebilirler. Bu konu, Fizikten ziyade, evrimsel biyolojinin sahasıdır kanımca:)
  • +1
    Her zaman dört ayak üstüne düşmezler. Bunun için yüksekliğin ne kadar olduğu önemlidir. Kulaklarını ve omurgalarını kullanarak, belirli bir yükseklikten düştüklerinde dört ayak üstüne düşebilirler. Bu konu, Fizikten ziyade, evrimsel biyolojinin sahasıdır kanımca:)
    Devrimci Hareket 10 Haziran 2016
    Fizik kanunlarıyla açıklamak gerekirse benim aklıma gelen, kedinin ekseni boyunca karın kısmı ve omurgasını karşılaştırırsak karın kısmının ağır basacağıdır. ağır basınca da karnı aşağı çekiliyor ve güm! :)
    Elif Çiftçi 11 Haziran 2016
  • +1
    Bu bir reflekstir diye biliyorum.Muhtemelen iç organlarının ve vucutunun geri kalanının hasarını önlemek için atalarının evrimsel süreçte geliştirdiği bi hayatta kalma mekanizmasıdır.Biyolojik açıdan böyle.Fiziksel açıdan düşünürsek enerjiylede alakalı olabilir diye düşünüyorum havadaki kinetik enerjisinin bir kısmını dönme enerjisine çevirmek olabilir.
    Arif Erdem 12 Haziran 2016
    bu tür konuları severim çok araştırma yaptım yabancı kaynaklarda açısal momentumdan bahsediyorlar
    mehmet ÇETİN 13 Haziran 2016
    youtube de videolarda dikkat ettimde kedinin dönüşü ve kuyruğunun dönüşü zıt yöndedir buda açısal momentuma işaret ediyor galiba
    mehmet ÇETİN 13 Haziran 2016
  • +1
    kediler hasarı minimuma indirmek için refleks olarak döner fizik kanunlarıyla alakası yoktur
    Ibrahim Yılmaz 13 Haziran 2016
    Fizik kanunuyla açıklanacak bir durum yok. Kedilerinde bizim gibi refleksleri var
    Emre BİLGİN 16 Haziran 2016
    Allahın işi :D
    Tayyip Sadan 16 Haziran 2016
    İşin momentum kısımları neden değil nasıl sorularına verilecek bir cevap olabilir. Neden' in cevabı da içgüdü olacak kadar basit bence.
    Fatih Boyalı 21 Haziran 2016