Elektromanyetik kuvvet fotonlar tarafından iletilir.Peki bu fotonların frekansı nedir?Elektromanyetik kuvvetin fotonlarının enerjisini ve hangi ışın olduğunu hesaplayabilir miyiz?

Mr.Physics 22 Nisan 2016
    Ve manyetik alan fotonları elektromanyetik spektrumun hangi bölgesine denk gelir?Biz bu fotonları kullanarak bedava enerji elde edemez miyiz?
    Mr.Physics 22 Nisan 2016
    Elektromanyetik spektrum çok geniştir. Fotonların dalga boyu dünyamızın boyutlarından bile büyük olabilirken, atom çekirdeğinden kat kat daha küçük bile olabilir. Bütün bu frekanslarda elektromanyetik kuvvet iletilmektedir dolayısı ile "elektromanyetik kuvvetin dalga boyu şudur" şeklinde bir şey söyleyemeyiz.
    Bedava enerji konusunu ise biraz açman gerekir. Elektromanyetik kuvveti nasıl kullanarak bedava enerji elde etmeyi düşünüyorsun mesela?
    Mehmet Ali 23 Nisan 2016
    Elektromanyetik spektrum çok geniştir. Fotonların dalga boyu dünyamızın boyutlarından bile büyük olabilirken, atom çekirdeğinden kat kat daha küçük dahi olabilir. Bütün bu frekanslarda elektromanyetik kuvvet iletilmektedir dolayısı ile "elektromanyetik kuvvetin dalga boyu şudur" şeklinde bir şey söyleyemeyiz.
    Mehmet Ali 23 Nisan 2016
    Foton enerji paketçikleridir diye düşündüm.Mesela bu elektromanyetik kuvveti kullanarak fotonlardan enerji elde etmek...Olabilir mi sizce
    Mr.Physics 23 Nisan 2016
    çünkü elektromanyetik kuvveti fotonlar iletir.
    Mr.Physics 23 Nisan 2016
    Fotonlar enerji paketçikleridir doğru, ama fotonları elde etmek için de enerji gerekiyor. En basit örneği fotonlarla bizi aydınlatan ampüller elektrik enerjisi olmadan çalışmazlar. Yani enerji vermeden enerji elde edemeyiz fakat doğada güneş enerjisi gibi bedava enerjileri kullanabiliyoruz.
    Mehmet Ali 23 Nisan 2016
    Mesela bir proton ve elektron arasındaki çekim kuvvetinde foton alışverişi olur.Benim merak ettiğim,bu fotonun frekansı var mıdır(elektro manyetik kuvvette).Var ise hangi ışık(morötesi,kızılötesi,mikrodalga vs.)Yani hangi ışınla bu etkileşim gerçekleşir?