'Matematik bir dildir ve bu dilde şairlere fizikçi denir'sözünden anladıklarınızı paylaşır mısınız?

esra içaçan 19 Mart 2016
    Öncelikle şunu söyleyeyim. Bir edebiyatçının yazdığı şiirle okuyanları etkileyebilmesinin ve uzun yıllar adından söz ettirmesinin arka planında yatan sır nedir ? Elbette ki bu sırrın daha doğrusu bu başarının arka planında; edebiyat alanında iyi bir eğitim almak vardır. Peki bu eğitim yeterli midir? Tabi ki de hayır. Eskimeyen bir edebi eser bırakmak için, alınan eğitim dışında; şiiri oluşturan dilin ustaca kullanılması gerekir. Yani edebi bir üslup ve edebi bir dil gerekir. Aynı şekilde bilgisayarda bir işletim sistemi oluşturmak için de birden fazla programlama dili mevcuttur. C ve C++ gibi... C programı ile basit bir "Merhaba" yazısı yazılabileceği gibi, karmaşık yapıya sahip bir işletim sistemi de yine bu dille oluşturulabilir.
    Gelelim işin fiziğine. Fiziksel bir durumu izah etmek için de soyutlama ve mantık kullanılarak, durumun modelize edilmesi gerekir. İşte bu modellemenin yapılması için de matematik kullanılır. Yani formüller, denklemler, terimler, semboller. İşte bunlar da fiziğin dilini meydana getirir. Ancak nasıl ki rastgele yazılmış harfler şiir oluşturmuyorsa, aynı şekilde belli bir mantık kullanılmadan yanyana getirilmiş matematiksel terimler de bir fiziksel durumu ifade etmez.
    Örnek olarak Schrödinger Denklemi'ni izah edeyim. Schrödinger, bir kuantum sistemi hakkında bize her bilgiyi verebilecek bir dalga fonksiyonu denklemi tasarlamıştır. Bu denkleme göre, ilk durumu bilinen bir kuantum sisteminin belli bir zamandaki durumu da dalga fonksiyonundan çıkarılabilir. İşte ilk durumdan yola çıkarak, sistemin belli bir andaki durumunu anlamamız için Schrödinger, belirli sabitleri ve değişkenleri kullanmıştır. Bu sabitler ve değişkenler ile diğer tüm fiziksel sistemlerdeki matematiksel ifadeler; fiziksel deney gözlem ve ölçümler sonucunda ortaya çıkmış ifadelerdir.
    Şunu da unutmadan söyleyeyim. Kimyanın temelini anlamak için fiziksel teoriler ve kanunları bilmek gerekir. Fiziksel sistemleri açıklayan teori ve kuramların sayısal olarak modellenmesi için de tabi ki matematik bilmek gerekir. Kısacası doğanın dili matematiktir diyebilirim.
    Bir kimyacı olarak söyleyebileceklerim kısaca bu şekilde Sayın Esra İçaçan :)
    EMRE BAYRAM 20 Mart 2016
    Fizik matematik dilindedir.Fizikçiler de sürekli matematik kullanır.
    Mr.Physics 20 Mart 2016
    çok doğru bir söz ama tarihte olduğu gibi bazen bazen şairler bazende yazarlar meşhur olur. şimdi fizik meşhur ilerde kimyacılar ve biyologlar bayrağı ellerine alabilirler.............
    murat taysun 21 Mart 2016
    Matematik asla yanılmayan bir dildir ve Fizik kanunları bu dille yazılmıştır. Fizik kanunları da bu yüzden yanılmaz. Örneğin bir halatın kaç ton ağırlık çekeceğini onu denemeden sadece gerekli hesaplamaları yaparak öğrenebilirsiniz. Ya da -insan ölçeğinde- çok uzaktaki bir yıldızın mesafesini sadece Matematik kullanarak oldukça büyük bir isabetle söyleyebilirsiniz. Fiziksel olarak bir mezurayı alıp yıldıza kadar uzatmanıza gerek kalmadan (Bkz. Paralaks yöntemi), yaklaşık mesafeyi öngörebilirsiniz. Ya da iki ayrı sepette duran 2'şer elmayı tek bir sepette toplayıp teker teker saymadan toplamda 4 elma olduğunu 2+2 = 4 işlemi ile öngörebilirsiniz.
    Bu yüzden fizik ve matematik bildiğimiz dilden ayrılıyor. Hiç yalanın olmadığı güzel bir dil.
    Mustafa Okat 25 Mart 2016
    "Evren bir şiirdir, onu okuyabilen şaire fizikçi denir." olmalıydı bence. Fizik yalnızca matematikle ilgili değildir çünkü. Evrenle ilgilidir. Mesele matematiği anlamak değil evreni anlamaktır.