Yer çekimi ile kütleçekimi

Stephen Hawking 11 Kasım 2013
  • +1
    - Evet, kütle çekim kuvveti ve yer çekimi aynı şeylerdir. Genel manada cisimlerin birbirini çekmesine kütle çekimi diyoruz. Yerin bir cismi çekmesine de yer çekimi diye özel isim veriyoruz.

- Bükülme ile ilgili çok net bir bilgim yok ancak bildiğim kadarıyla çok büyük gezegenlerin kütle çekimi (yer çekimi) o kadar yüksek oluyor ki, doğrusal yol izleyen ışığı bile rotasından saptırabiliyor. İşte bu tip sapmaların olduğu aşırı büyük gezegenlerin veya kara deliklerin etraflarından geçen ışınların yerinde sembolik olarak içinde bizim bulunduğumuz bir uzay gemisi olduğunu düşünürsek; Bizler göreceli olarak dümdüz gideriz/gittiğimizi sanırız. Ancak aslında rotamız bir miktar sapmıştır. İşte bu göreceli duruma uzayın bükülmesi deniyor. İnsan boyutlarında (metreler mertebesinde) uzay dümdüz iken, galaksi boyutlarında (ışık yılları mertebesinde) evren büküktür.

- Son sorunu anlamadım.
    Cihan Şenyüz 11 Kasım 2013
    bence bu konu fizikte hala çözülemedi büyük cisimlerdeki boyutta bu kura (genel görelilik ) geçerliyken daha küçük özellikle moleküler seviyeye inildiğin de farklı kurallar (kuantum teorisi ) geçerli olabiliyor . bu ikisinin birleştirilmesini öneren einstein la aynı düşünce de olanlarsa tüm bunları anlamanın ve açıklamanın yolunun sicim teorisinden geçtiğini söylüyorlar
    Özlem Tuğrul 11 Kasım 2013
    makro boyutlarda uzay-zaman ve kütlenin karşılaştığı her nokta bükülmeye maruz kalır.önemli olan kütle çekiminin neden en zayıf kuvvet oluşudur. garip ama olması gereken kadar. kuarklar arasındaki bağı düşün, masadan bardağı almak istediğin zaman harcadiğın enerjiyle yeni bir bardak oluşsun bu manada dünya yaşanılmaz olurdu herhalde.
    semih aytekin 12 Kasım 2013
    Hepinize cevaplarınız için teşekkürler...
    Stephen Hawking 21 Kasım 2013
    Karmaşıklık çevirinin kurama göre olmasından kaynaklı bana göre gravity yer çekimi değildir.Yer çekimi gravitasyonun nasıl oluştuğu konusunda bir teoridir sadece.Kütle çekimi ile yer çekimi aynı şeydir.Issac Newton evrendeki tüm maddeler birbirini çeker derken kütle çekiminden bahsetmişti.Eski fizik ve tabiat bilgisi kitaplarında Dünya, Yer olarak geçer dolayısıyla dünya üzerindeki kütle çekiminin ismidir yer çekimi.
    Onur ARI 26 Aralık 2013
    yer çekimi ile kütle çekimi aynı şey değildir...yer çekimi derken dünyanın yani onur arkadaşımında dediği gibi dünya üzerindeki kütle çekimin adıdır. Eğer ikiside aynı şey olsaydı g=9.8 tüm evren için aynı olurdu.

serhat uruk 10 Ocak 2014
    yerçekimi için birşey söyleyemem ama kütleçekim kuramı Einstein in genel görelilik teorisi ile çoktan çöktü.
    mertali mutlu 24 Şubat 2014
    Genel görelilik teorisi kütleçekim kuramını çökertmemiştir. Kütleçekimin tek başına güç teşkil etmediğini aksine uzay-zaman eğriliğinin bir sonucu olduğunu açıklamıştır.
    Hüseyin Doğan 30 Ekim 2018