İşik Hızından Daha Hızlı Bir Hız Varmıdır ?

ISa Yücel 10 Mart 2016
    Işık hızı mutlak bir hızdır. Yani ışık hızından daha yüksek bir hız olmadığı gibi ışık hızı her koşulda her durumda sabit 299.792.458 metre / saniyedir. Bu hiç bir koşulda değişmez.
    Mustafa Okat 10 Mart 2016
    ışığın hız olarak yetişemediği tek şey evrenin genişleme hızıdır. Evrenin bu hızda genişlemesine sebep olan şey ise karanlık enerjidir.
    Emin Akben 11 Mart 2016
    Evrenin genişleme hızı ışık hızındadır.Kütleçekim kuvvetinin ve dalgalarının hızı da ışık hızındadır.Fakat ışık hızını aşan bir hız yoktur.Olsaydı Einstein'in izafiyet teorisi çökebilirdi
    Mr.Physics 11 Mart 2016
    Evren ışık hızından çok daha hızlı genişlemektedir. Uzay boşluğu devamlı olarak büyümekte olduğu için, iki nokta arasında mesafe ne kadar çoksa bu iki nokta birbirlerinden o kadar hızlı uzaklaşır. Ve ayrıca kuantum dolanıklığında, dolanık iki parçacıktan birine etkide bulunduğunuzda diğerinin de aynı anda etkilendiğini biliyoruz. Bu parçacıklar evrenin en uzak iki noktalarında olsalar bile aynı anda etkileşime girmektedirler. Açıklanamayan bir şey bu iki parçacığın, evrenin neresinde olurlarsa olsunlar birbirleriyle aynı anda iletişimde olmaktadırlar. (fakat bu etki haberleşmede kullanılamamaktadır dolayısıyla Einstein'ın "bilginin ışık hızından hızlı iletilemeyeceği" prensibini ihlal etmez)
    Mehmet Ali 11 Mart 2016
    Bir ara evrenin genişlemesinin ışık hızından fazla olduğu yönündeki bilimci açıklamalarını fazla irdelemeden kabul ettim. Hatta evrenin genişlemesinin ışık hızı sınırı ile sınırlanamayacağı düşüncelerini de savundum. C sabiti evren için geçerli olmayabilirdi. Hatta burada da paylaşmış olabilirim. Ardından ışık hızının evrensel sabit olduğu düşüncesi ile genişlemeninde en fazla bu hızda olabileceğini "varsaydım."

Hatalıydım.

Geometrik olarak bir sistemin genişlemesinin, dokusundaki gözlemeciler için farklı (çok daha hızlı olarak ) algılanacağını fark ettim. http://burtaym.blogspot.com.tr/2014/09/evren-sabit-bir-hzda-m-genisliyor-yoksa.html

Bu konuda Emir Bey'i anladığımı düşündüğüm için yazma ihtiyacı duydum.

Hatalıydım.

Geometrik olarak bir sistemin genişlemesinin, dokusundaki gözlemciler için farklı (çok daha hızlı olarak ) algılanacağını fark ettim. http://burtaym.blogspot.com.tr/2014/09/evren-sabit-bir-hzda-m-genisliyor-yoksa.html
    Şu an sabit ama daha düşük bir hızda genişlediğini düşünüyorum.

Bu konuda Emir Bey'i anladığımı düşündüğüm için yazma ihtiyacı duydum.
    Shibumi, verdiğiniz linke göz attım. Çok güzel açıklanmış fakat şöyle bir durum var; o veya bu şekilde, göreli veya sabit, sonuçta bir şeyler bir şeylerden c'den büyük bir hızla uzaklaşmış gibi görünebiliyor. Yani elbette daha mantıklı veya bilimsel açıklamaları vardır bunun. Sadece benim aklıma bu geliyor.
    Emin Akben 13 Mart 2016