JWST, Yıldız Işığının İlk Fotonlarını Yakaladı

Sonunda, yepyeni uzay teleskobu JWST ilk ışık fotonlarını yakaladı. Büyükayı takımyıldızındaki bir yıldızdan gelen ışık, teleskobun tamamını seyahat etti, birincil aynadan ikincil aynaya üçüncüye ve daha sonra da Yakın Kızılötesi Kamera (NIRCam) cihazına yansıdı.

Bu, önümüzdeki üç ay sürecek uyum sürecinin başlangıcı. Şimdiye kadar toplanan görüntülerin çok fazla bilimsel değeri yok ama teknik değeri çok yüksek. Teleskobun mükemmel bir şekilde odaklanabilmesi, ilk yıldızların ve galaksilerin oluşmaya başladığı zamana geri dönmeye hazır olması ve aynaların yavaşça hizalanması için, toplanan görüntüler mühendisler ve bilim insanları tarafından kullanılacak.

"Bu dönüm noktası, başta odaklanmamış görüntüleri yakalamak ve bunları teleskopta yavaşça ince ayar yapmak için kullanmak için birçok adımın ilkini işaret ediyor. Bu, sürecin en başlangıcıdır, ancak şu ana kadar ilk sonuçlar beklentiler ve simülasyonlarla eşleşiyor" diye yazdı ekip bir blog yazısında.

İşlem, inanılmaz düzeyde bir hassasiyet gerektiriyor. Birincil aynayı oluşturan 18 altıgen parçanın birbiriyle yaklaşık 50 nanometre eşleşmesi gerekiyor. NASA'nın açıkladığı gibi, JWST ABD boyutunda olsaydı, her altıgen parça Teksas (695.662 kilometrekare) büyüklüğünde olurdu ve bu bölümlerin yüksekliğindeki sapma 3,8 santimetreden az olurdu. Bu, şaşırtıcı bir hassasiyet düzeyidir ve ekip, uzay teleskobunun altıda bir ölçekli modelinde simülasyonlar ve algoritmalar çalıştırmaktadır.

Bu yaz teleskoptan ilk gerçek görüntüleri beklemeden önce sürecin geçmesi gereken birkaç adım var. İlki teleskopu uzay aracına göre hizalamak ve teleskobu (ve bireysel aynaları) parlak ve izole olan yıldız HD 84406'ya işaret etmektir. Üretilen odaklanmamış görüntü, biraz rastgele bir konumda yıldızların 18 resmine sahip olmalıdır. Daha sonra, ikinci adımda ekip bunları hizalayacak ve ikincil aynayı da ayarlayacaktır.

Üçüncü aşama olan görüntü istifleme aşaması, bireysel aynaların tek bir birleşik ayna gibi davranmaya başlamasına ve yıldızın tek bir görüntüsünü üretmesine izin verecektir. Dördüncü ve beşinci adımlar çiftler halinde üç kez çalıştırılacak, önce kaba bir fazlama ve ardından NIRcam tarafından kontrol edilecek olan bireysel aynaları hassas bir şekilde çok daha yüksek hizalamaya getirecek ince bir fazlamadır.

Görüş alanını ve diğer son düzeltmeleri düzelttikten sonra, teleskopun optiği çalışmaya başlamaya hazır olacak ve JWST inanılmaz gözünü evrene çevirecek.