Gezegen Bilimciler NASA'nın Uranüs'ü Araştırma Zamanının Geldiğini Düşünüyor
Uranüs, diğer gezegenlere kıyasla çok daha az çalışılmıştır, bu da bazı büyük cevaplanmamış soruları olduğu anlamına gelir ve gezegen bilimcileri oraya bir görev göndermeye hevesli hale getirir.

Uranüs'e bir görev fırlatma zamanı, uzay aracının yolda Jüpiter'den destek alabileceği, 2032'dir. Bunu yapacaksak, planlamaya ve fon aramaya şimdi başlamalıyız. Johns Hopkins Uygulamalı Fizik Laboratuvarı'ndan gezegen bilimci Dr. Kathleen Mandt, yeni bir Perspektif makalesinde, tam da bunu yapmamız gerektiğini öne sürüyor, ancak tüm şakalar yolumuza çıkacak mı?

İç Güneş Sistemi’nin kayalık gezegenleri, Mars örneğinde çok sayıda ulustan, birçok görev tarafından ziyaret edildi. Jüpiter dokuzunun ve Satürn üçünün dikkatini çekti, ancak Uranüs ve Neptün’ün, gezegen olmayan Pluto ile aynı şekilde, her biri yalnızca birer hızlı ziyaret aldı. Birkaç asteroit bile daha fazla sevgi görmüştü.

Çok uzakta olduğundan, bir uzay aracını buz devlerine makul bir sürede ulaştırmak çok fazla enerji gerektirir, ancak bu, yolda bir kütleçekim yardımı alarak önemli ölçüde azaltılabilir. 1970'lerin teknolojisiyle bile, dev gezegenlerin 175 yılda bir hizalanmasını kullanarak Voyager 2'yi hem Uranüs'e hem de Neptün'e göndermeyi başardık.

Bundan sonra işler daha zorlaştı, ancak Jüpiter ve Uranüs'ün yeniden hizalanmasıyla, Satürn ve Neptün o kadar uygun bir şekilde konumlanmayacak olsa da, şans yeniden geliyor.

Uranüs'ü incelemek için pek çok neden var. Uranüs ve Neptün arasındaki boyut ve kimya benzerlikleri, onun ortak bir gezegen sınıfının temsilcisi olabileceğini düşündürüyor. Mandt'ın da belirttiği gibi, yörünge düzlemine 98 derece olan garip eğimi, Dünya'dan araştırmayı engelliyor. Bu eğim için tercih edilen açıklama, büyük bir cisimle çarpışma, ancak Voyager II'nin verdiği hızlı bakış yerine, gezegeni derinlemesine inceleyene kadar muhtemelen bilemeyeceğiz.

Uranüs'ü ziyaret etmek, Güneş Sistemi'nin öne çıkan büyük sorularından birinin çözülmesine de katkıda bulunabilir: dev gezegenler nerede oluştu ve mevcut konumlarına ulaşmak için hangi yolu izlediler? Bunu çözmek için muhtemelen Uranüs'ün asil gaz bolluklarını ve nitrojen oranlarını örneklemek için atmosferik bir sondaya ihtiyacımız olacak.

Gezegenin kendisine ek olarak, gelecekteki bir görev incelemeye değer pek çok başka şey bulacaktır. Uranüs, Satürn'den sonra, Güneş Sistemi’nde şaşırtıcı derecede koyu renkli olan en iyi halka setine sahiptir. Büyük uyduları olmamasına rağmen, bilinen 27 orta boy ve küçük uydusu vardır. Enceladus'un gösterdiği gibi, doğru yerdeyse mütevazı büyüklükteki bir ay bile büyüleyici olabilir ve Uranüs'ün yörüngesinde dönenlerden dördü bundan daha büyüktür. Voyager II, en büyük beş uydunun güney yarım kürelerinde jeolojik kaynaklı yeniden yüzeye çıkma belirtileri tespit etti.

Bunların hiçbiri, bizim hiç anlamadığımız Uranüs'ün manyetik alanı kadar tuhaf değil.

Mandt, çölde ağlayan bir ses olmadığını savunuyor. 2022 gezegen bilimi on yıllık araştırması (Kökenler, Dünyalar ve Yaşam olarak bilinir), Güneş Sistemi’nin diğer gezegenlerine yönelik araştırmalarımızda ele alınması gereken en yüksek öncelik olarak "buz devleri hakkındaki bilgi eksikliğini" belirledi.

Mandt ayrıca, Neptün'e, muhtemelen kendi Jüpiter penceresini karşılamak için 2041'de fırlatılacak, bir takip görevine yönelik daha uzun vadeli çalışmaların başlamasını da savunuyor. İki görev, aynı ekipmanın kopyalarını kullanarak para tasarrufu sağlayabilir.

Mandt, şu anki Uranüs Yörünge Aracı ve Sondası (UOP) adını kullanıyor, bu, görevi yürütenlerin geçen yıl düşüncesizce yaptığı gibi, İnternet'e sormaktan çok daha iyi bir yaklaşım gibi görünüyor.

William Herschel orijinal planına sadık kalarak keşfettiği gezegene George adını verseydi, belki de, komedyenler için değilse, bilim için en iyisi olurdu.

Mandt'ın Perspektifi Science'ta okunabilir.