Evrende Dev Bir Delik: Çoban Boşluğu Nedir?

Başka bir hafta, uzayı yanlış temsil eden başka bir viral gönderi. Bu kez sıra Barnard 68'de, ki - İnternet'e inanılırsa (ki inanılmaması gerekir) - "uzayda o kadar büyük boş bir boşluk ki, üzerinden geçseydiniz 752.536.988 yıl boyunca hiçbir şeye çarpmazdınız."

Tweet linki.

Bir hız belirtmemek akıllıca olsa da (hey, teknik olarak, yılda birkaç metre seyahat ederseniz 752.536.988 yılda muhtemelen hiçbir şeye çarpmayacağınız doğrudur), durum kesinlikle böyle değil.

Yukarıda gördüğünüz, Güneş ile arasında hiçbir şeyin görülmediği kadar yakın (400 ışık yılı) olan karanlık bulutsu Bernard 68'in, Avrupa Güney Gözlemevi'nin (ESO) Çok Büyük Teleskobu tarafından Mart 1999'da çekilmiş gerçek bir görüntüsüdür. Ancak, moleküler bulut nedeniyle alanı görünür ışık kullanarak görüntülediğinizde göremeseniz bile, kesinlikle yıldızlarla doludur. ESO'nun açıkladığı gibi, "bu dalga boylarında, küçük bulut, içindeki toz parçacıklarının engelleme etkisi nedeniyle bulut tamamen opaktır."

Kızılötesi olarak görüntülerseniz, işte yıldızlar.

An image of Barnard 68. The center – where you would see a void in visible light – is crammed full of stars in Infrared.

Barnard 68'in birleşik görüntüsü. Kırmızı ile renklendirilmiş Merkez, kızılötesi ışıkta görüntülenen alanı göstermektedir.

IFLScience'den Francesca Benson'ın belirttiği gibi, karanlık bulutsunun ötesini göremediğiniz için bunun uzayda bir boşluk olduğunu söylemek, Güneş'in bulutlar yüzünden var olmadığını iddia etmeye benzer.

Ancak uzaydaki büyük tuhaf boşlukların hayranları umutsuzluğa kapılmayın, çünkü kozmosun sonsuz genişliğinde bir sürü gizem var.

Büyük Hiçlik: uzayda gerçek bir boşluk

Genellikle Büyük Hiçlik veya Büyük Boşluk olarak adlandırılan Çoban boşluğu, beklediğinizden daha az galaksiye sahip gerçek bir uzay alanıdır. 250 ila 330 milyon ışık yılı genişliğinde, bildiğimiz en büyük boşluklardan biridir. Bunu bir bağlama oturtmak gerekirse, bu, tüm gözlemlenebilir evrenin çapının yaklaşık yüzde 2'si kadardır.

Boşluk ilk olarak 1981'de galaksilerin kırmızıya kayması sırasında keşfedildi. Sonuçlarını "Çoban'da bir milyon megaparsek boşluk mu?" başlıklı bir makalede yayınlayan gökbilimciler, topladıkları verilerin makul bir yorumunun, bölgenin "neredeyse galaksilerden yoksun" olması olduğunu kaydetti.

Yavaş yavaş, gökbilimciler bölgede galaksiler bulmaya başladılar ve 1997'ye kadar, Büyük Hiçlik’te, yaklaşık 2.000 galaksiyi içermesi gereken bir alanda (eğer uzay bu kadar tekdüze olsaydı) yaklaşık 60 galaksi doğrulandı. Galaksi oluşumu hakkındaki fikirlerimizin yanlış olduğunu öne sürmek için boşluk hakkında çok az şey olsa da - olası bir açıklama, daha küçük boşlukların birleşmesinden oluşmasıdır - boşluğun içindeki birinin evreni nasıl görmesi gerektiğini hayal etmek hala garip bir düşünce deneyidir.

Gökbilimci Greg Aldering'in dediği gibi: "Samanyolu, Çoban boşluğunun merkezinde olsaydı, başka galaksiler de olduğunu 1960'lara kadar bilemezdik."