0

Zeka, bir konuda sorun çözebilme ve zihinsel kaynaklarımızı çağırıp kullanabilme kapasitesi ile ilgilidir. Yani hangi konuya ağırlık verirseniz o konuda zekanız artar. Ama bunun çeşitli sınırları-engelleyicileri var. https://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/30552/ başlığında bir tanesini ele aldık. Genetik olarak bize miras kalan net-kesin olan şey; sinir yollarımızın ana dizaynı. Beyindeki sinir bağlantıları ayrıntı da değil ama, ana hatları ile miras kalıyor. Bu yüzden anne veya babanın, bazı bilişssel yetenekleri çocuklarda da görülebiliniyor. Algılama ve sorun çözümünde aynı yolları kullanıyorlar çünkü, öğrenme ve kavramada da... Bu yüzden gerzek bir insanın varlığına (fiziksel rahatsızlıklar dışında) inanmıyorum. Gerzek kalmayı mutuluk kaynağı olarak kabul etmiş ve etrafını da kendisi gibi olmaya ikna etmiş insanların varlığına inanıyorum. Hatta bazen, bu tiplerin çoğunluk oldukları zaman, kendileri gibi olmayanları dışlayabileceğini ve onlara anormal-abnormal (normal altı-normal üstü) damgası vurabileceğini de düşünüyorum. Sonuçta fazla istekleri yok, "bırakınız yesinler, bırakınız üresinler... Laissez consommer et reproduire" Elbette sınır vardır ama toplam zeka ve hayatsal konularda sorun çözme ise, her varlık kendi alanında zekidir. Genetik aktarıma gelince, bunun için önce bilginin nasıl depolandığını çözmemiz lazım. Anılar nasıl depolanıyor? Sinir yolları oluşumu ile değil sadece ... Bize kalıcı ve sürekli bir depolama yöntemi gerekiyor gibi.. Ya da bilgisayar teknolojisi yanlış yönlendiriyor. Bir zamanlar hücre içi RNA'lar da ve bunları bir arada tutan şeker -fosfat molekül dizilimi ile bilginin kodlanarak hatta sıkıştırılarak depolandığını düşünmüştüm. Ama geçen süre de bu konuda hiç bilgi çalışma duymadım. Yanlış bir varsayım olma ihtimali yüksek. Aklıma da daha verimli bir yöntem gelmiyor.