Zamanın akışı evrenin sürekli genişlemesine mi bağlıdır?zaman kavrami big bang ile mi oluştu.değilse nerede ve nasıl olustu.

Fizikist 17 Şubat 2016
    Büyük patlama teorisine göre patlamadan önce zaman yoktu. Patlama ile birlikte uzay ve zaman ortaya çıktı. Zamanın akmasının evrenin genişlemesi ile ilgili olduğuna dair herhangi bir bulgu yoktur.
    Mehmet Ali 17 Şubat 2016
    zaman büyük patlama ile mi oluştu demek büyük patlama olmadan önce de şu gezegen zaten orada mıydı demek gibi bir şey. Zaman tamamen büyük patlama ile oluşan tüm evren ile bütün olan bir olgudur. Einstein uzayzaman kavramını bu yüzden ortaya attı. Zaman ile madde hiç bir şekilde birbirinden ayrı değildir. Big-Bang'den önce zaman varsa madde de vardır. Şimdi tüm bunların yanı sıra şu paradoks yine de insana acaba dedirtiyor; maddenin hareketi için zaman gerekiyorsa ve zaman big-bang ile oluştuysa, patlamayı sağlayan zaman nereden geldi? Öyleyse şu sonuçlar çıkıyor; Ya büyük patlama, bizim bildiğimiz uzayzaman evreniyle alakası olmayan ve bambaşka kuralların geçerli olduğu bir evrende gerçekleşti ve bizim evrenimizi oluşturdu, ya madde ve zamanın çok üstünde bir güç var, ya da biz insanlık olarak olayı tamamen yanlış anladık. Bunun cevabını ancak birisi "Her şeyin teorisini" bulduğu zaman alabileceğiz galiba.
    Emin Akben 18 Şubat 2016
    Zaman ile uzay farklı şeylerdir. Uzayın, evren dediğimiz kısmında sadece zaman var. İç içe geçmiş olmaları onları aynı şey yapmaz. "Zaman"dan önce de uzay vardı.
    Sorun "zaman" ın bir kavram olarak tanımlamasıyla, bir boyut olarak tanımlamasının ayırt edilemiyor oluşur.

Soru şu: eğer zaman evren ile var olduysa, öncesinde var? Mantığımız gene bir "zaman sıralaması" ihtiyacı duyuyor.

Oysa günlük hayatımızda kullandığımız zaman, bir olayları zincirinin öncelik ve sonralık durumunu tanımlayan bir kavram.
    Fizik açısından ise zaman; bir boyut. Sonsuz denilen bir bir boyut. Evrenin varoluşunda ortaya çıkan ve kütlenin oluşumunda rolü ve etkisi olan. bir boyut.
    Boyut özelliği taşıyan zaman; Evrenin küçülmesi durumunda bile ileriye gider. Bunun nedeni, olayların önce veya sonra oluş sırasıyla alakalı olmayışındandır. Evrenin daralmasında da aynı işlevi göremeye devam edecektir.
    Boyut özelliği taşıyan zaman, evrenin genişlemesi ile yakından ilişkilidir. Bize evrenin her planck zamanında bir planck aralığı genişlediği (ya da tersi ise daraldığı) bilgisini verir. bit.ly/210nGGx
    Yorumlarinız için hepinize çok teşekkür ederim. sağolun
    Fizikist 18 Şubat 2016
    shibumi_tr Vermiş olduğunuz linkteki bilgilerin kaynağı nedir?
    Mehmet Ali 18 Şubat 2016
    Bunlar bilgi değil, yorum... Bir çok kaynaktan, bakış açısından ve durumdan süzülmüş... Mantık çerçevesinde üretilmiş. Hatalılar mı? Yanlışlığını ispatlayabilirseniz, hatalılar.
    üretilirken kullanılan mantık hatalı olabilir mi? Şüphesiz evet, olabilir.
    Yine de uyarınız da haklısınız...Çünkü başına "bence" yazmayı ihmal ettim. Bu nedenle teşekkür ederim.

( Çünkü "zaman"ı bir dalganın etkisi olarak ele aldığımda, etki gücünü oluşturabilmesi için, boşluğa ihtiyaç duyuyor. Hatta parçacıkların yapılarını ve spinlerini koruması için bu boşluk neredeyse şart.
    Çünkü bu boşluk aynı zamanda bir alan... )

Bu nedenle "boşluk oldukça zaman işlemeye devam eder" ilgimi çekti.
    shibumi_tr benim cevabım uyarı değildi fakat linkteki yazıda çelişkili ifadeler gördüm. Bilimsel çerçevede oluşturulmuş bir yazı değil gibi geldi. O yüzden sordum.
    Mehmet Ali 19 Şubat 2016