Andromeda Galaksisi üzerinde yürümeye ne dersiniz?
Spitzer Uzay Teleskobundan elde edilen verilere göre bir trilyon yıldıza ev sahipliği yapan Andromeda Galaksisi üzerinde yürümeye ne dersiniz?

Galaksiler, kütle çekimi kuvvetiyle birbirine bağlı yıldızlar, yıldızlararası gaz, toz ve plazmanın meydana getirdiği yıldızlararası madde ve şimdilik pek anlaşılamamış karanlık maddeden oluşan sistemlerdir. Tipik galaksiler 10 milyon ile bir trilyon arasındaki miktarlarda yıldız içerirler ve bir galaksinin içerdiği yıldızların hepsi o galaksinin kütle merkezini eksen alan yörüngelerde döner. Galaksiler çeşitli çoklu yıldız sistemlerini, yıldız kümelerini ve çeşitli nebulaları da içerebilirler. Çevresinde gezegenler ve asteroitler gibi çeşitli kozmik cisimler dönen Güneş, Samanyolu Galaksisi'ndeki yıldızlardan yalnızca biridir. [1]

Peki bu görkemli sistemlere daha yakından bakmak ister misiniz? Bu yazıyı okuyorsanız astronomiye meraklısınız demektir. Astronomiye meraklı biri olarak astronomi temalı ürünleri kullanmayı tercih edebilirsiniz. Aşağıda görseli bulunan halı da, Andromeda Galaksisi görseli bulunan astronomi temalı bir üründür.

Bizden duymuş olmayın ama özellikle de amatörler astronomların ilgisini çeken astronomi temalı ürünleri yerli olarak üretmeye başlayan bir firma mevcut :) Nuranoğlu Uzay ve Savunma Teknolojileri isimli firma yerli ve astronomi temalı ürünler üretmekte gayet başarılı. Dilerseniz buna benzer diğer astronomi temalı ürünleri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.

İncelemek için: http://goo.gl/IlZFG3

Ünlü Astrofotoğrafçı Uğur İkizler tarafından 09.01.2016 Tarihinde 152mm Ayna Çaplı Teleskobu ile Mudanya/Bursa da 45 adet 30'ar saniyelik pozlar ile çekilmiştir.

Yakın bir zamanda şanslı bir okuyucumuza bu ürünlerden hediye etmeyi düşünüyoruz. Bizi sosyal medyadan takip etmeye devam edin :)

Nuranoğlu Uzay ve Savunma Teknolojileri kimdir?

2007’den bu yana optik, mekanik, savunma sanayii konularında çalışamalar yapmakta ve birçok üniversite ve devlet kurumlarıyla çalışmalarını sürdürmektedir.

Firma uzun yıllardır bireysel olarak amatörlere ve profesyonel anlamda gözlemevi kurmak isteyen kurumlara ürün tedariği sağlamakta, kurulum yapmakta ve satış sonrası hizmetler vermektedir. Bunların yanı sıra artık bu cihazlarda yurtdışına bağlılığı azaltmak amacı ile yerli üretimlere başlamış bulunmaktadır. Yerli kubbeler, yerli kundak sistemleri, yerli planetaryumların yanında yeni ürünler için de çalışmaları sürmektedir.

Teleskopların yanı sıra teleskop yapım kitleri, mikroskop, çeşitli eğitim setleri ve mobil/sabit planetaryum sistemlerinin de satışını yapmaktadır. Gruplara planetaryum ve teleskop kiralama hizmetleri de vermektedir.

[1] https://tr.wikipedia.org/wiki/Andromeda_Galaksisi