Varsayımsal Dokuzuncu Gezegenin Uyduları Var Mı?

Son yıllarda elde edilen kanıtlar, Güneş Sistemi'nin eteklerinde büyük ve muhtemelen çok karanlık bir şeyin gizlendiğini gösteriyor.

Bu büyük, karanlık şeye Dokuzuncu Gezegen adı verildi ve varlığı, dış Güneş Sisteminin Kuiper Kuşağı'ndaki küçük nesnelerde tespit edilen bazı özel olarak kümelenmiş yörüngelerden anlaşıldı.

Hesaplamalar, nesne her ne ise, Dünya'nın kütlesinin 5 ila 10 katı olduğunu gösteriyor.

Bununla birlikte, dış Güneş Sistemi çok uzaktadır ve içindeki nesneleri tespit etmek çok zordur. Gezegen Dokuz, eğer varsa, Dünya'nın Güneş'e olan uzaklığının 400 ila 800 katı arasında bir yerde Güneş'in yörüngesinde dönüyor olmalıdır. Yani, bilim insanları Dokuzuncu Gezegeni arıyor olsalar da, şimdiye kadar bu nesne herkesten kaçmış durumda.

Bunun olası bir nedeni, Dokuzuncu Gezegenin karanlık bir nesne olması olabilir; örneğin bir kara delik gibi. Böyle bir kara delik ışık yaymamakla kalmaz, aynı zamanda son derece küçük olur ve ışığı yansıtabilse bile fark edilmesi neredeyse imkansızdır.

Ancak Çin'deki Hong Kong Eğitim Üniversitesi'nden astronom Man Ho Chan, onun yerini yine de bulabileceğimize inanıyor.

Fotoğraf: Dokuzuncu Gezegenin doğası üzerine spekülasyon yapan 2019 tarihli bir makaleden 5 Dünya kütleli bir kara deliğin şeması. Bu kütlenin bir kara deliği yaklaşık 9 santimetre çapında olacaktır. (Schultz ve Unwin, arXiv, 2019)

Ön baskı sunucusu arXiv'e yüklenen ve The Astrophysical Journal'da basılan bir gazetede ortaya koyduğu dumanı tüten silah, bir şeyin gizemli yığınında görevli bir grup uydu olabilir.

Chan, "Bu makalede, dağınık disk bölgesinde (iç Oort Bulutu ile Kuiper Kuşağı arasında) bir uydu sistemi oluşturmak için Dokuzuncu Gezegen tarafından büyük Neptün ötesi nesneleri (TNO'lar) yakalama olasılığının yüksek olduğunu gösteriyoruz" diye yazıyor.

"Dokuzuncu Gezegenin bir kıyaslama modelini benimseyerek, gelgit etkisinin uyduları önemli ölçüde ısıtabileceğini ve Dokuzuncu Gezegen karanlık bir nesne olsa bile gözlemler için yeterli termal radyo akısı sağlayabildiğini gösteriyoruz."

Güneş Sistemindeki hemen hemen her gezegenin en az bir uydusu vardır. Aslında çoğunda birden fazla var. Dünya sadece bir uydusu olan tek gezegendir. Bazı gezegen dışı cisimlerin de uyduları vardır. Elbette uydularıyla birlikte Plüton da var. Bazı asteroitlerin uyduları bile vardır.

Görünüşe göre Dokuzuncu Gezegenin tahmin edildiği yer, uyduya sahip olması için uygun olmalı.

Chan, varsayılan gezegenin bazı uyduları yakalama olasılığını hesapladı. Hesaplamalarına göre, ortalama olarak, Gezegen Dokuz'un kütlesindeki bir nesne, çapı 140 kilometre kadar veya daha büyük olan 20 nesneyi yakalamalıdır.

Bir gezegen tarafından yakalanan uydular düzensiz, eliptik yörüngelere sahip olma eğilimindedir. Bu, gezegene yaklaştıkça ve uzaklaştıkça Ay'a uygulanan yerçekimi baskılarının değiştiği ve onu yerçekiminin en güçlü olduğu yere doğru uzattığı anlamına gelir.

Bu sürekli değişen stresler ayı içeriden ısıtır. Ve ısı termal radyasyon olarak dağılır. Bu, bir radyo sinyali olarak algılanabilir olmalıdır.

Makale The Astrophysical Journal ile baskı aşamasındadır ve arXiv'den erişilebilir.