Evren’in Ücra Soğuk Köşeleri / Voyager-2 (Mavi Soluk Nokta)

Voyager 2 Genel Özellikleri:

Voyager 2, 20 Ağustos 1977'de fırlatılan ve galaksinin uzak gezegenleri Uranüs ve Neptün'ü ziyaret eden tek uzay aracıdır. Bilim ve araştırma odaklı olarak tasarlanan Voyager 2, dünya dışı yaşamla iletişim kurma amacını taşıyan çeşitli araçları içerir. Ses kayıtları ve Leonardo Da Vinci'nin çizimi gibi öğeler, bu araçların içinde yer almaktadır.

Carl Sagan ve Genişletilmiş Görev:

Voyager 2'nin görevi, 24 Ekim 2022 tarihinden itibaren genişletilmiş bir aşamada devam etmektedir. 46 yıl önce fırlatılan kardeşi Voyager 1 ile birlikte, Carl Sagan ve ekibi tarafından imzalanan bu genişletilmiş görev, "Soluk Mavi Nokta" üzerine odaklanmaktadır. Bu görev, bilinmezlik ve evrende yer alan dehşeti temsil etmektedir.

Altın Plak:

Voyager 2'nin taşıdığı Altın Plak, dünya dışı akıllı yaşam formları veya gelecekteki insanlar tarafından bulunması amaçlanan bir mesaj içermektedir. Zürafa takımyıldızındaki AC+79 3888 yıldızına ulaşması hedeflenen plak, Carl Sagan ve komitesi tarafından seçilen rüzgar, yağmur, insan ve hayvan sesleri gibi özel temsiller içermektedir.

Teknik Özellikleri:

Voyager 2, NASA'nın Jet Propulsion Laboratory tarafından tasarlanmış ve 1977'de fırlatılmış bir uzay sondasıdır. Ana görevi Güneş Sistemi'nin dış gezegenlerini keşfetmek olan Voyager 2, Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün sistemlerini inceleyerek bilimsel veri toplamıştır. Bilimsel araştırmaları arasında atmosferler, manyetosferler, halka sistemleri ve uydular bulunmaktadır. Enerjisini radyoizotop termoelektrik jeneratörlerden sağlayan Voyager 2, Deep Space Network üzerinden iletişim kurmaktadır.

Dipnot:

RTG Nedir? (Radyoizotop Termoelektrik Jeneratör):

Voyager 2'nin enerji ihtiyacını karşılamak için kullanılan bir enerji kaynağı radyoizotop termoelektrik jeneratördür (RTG). Bu sistem, uzay aracına güç sağlamak için radyoaktif bir izotopun (genellikle plutonyum-238) doğal radyoaktif bozunması kullanır.

Radyoizotop termoelektrik jeneratörler, termoelektrik dönüşümü kullanarak ısıyı elektriğe çevirir. RTG'ler, birincil görev süresi boyunca sürekli ve güvenilir bir enerji kaynağı sağlama yeteneği nedeniyle uzay araştırmalarında sıkça kullanılır. Bu jeneratörler, içerisinde bulundurdukları radyoaktif izotop sayesinde uzun ömürlüdür ve uzay araçlarına enerji sağlamak için uzun vadeli görevlerde kullanılır.

Voyager 2'nin RTG sistemi, radyoaktif bozunma sonucu ortaya çıkan ısıyı kullanarak termoelektrik malzeme aracılığıyla elektriğe dönüştürür. Bu elektrik enerjisi, uzay aracının bilimsel araştırmalarını ve iletişimini desteklemek için kullanılır. RTG'ler, uzayda Güneş'ten uzak bölgelerde veya Güneş ışığının sınırlı olduğu görevlerde önemli bir enerji kaynağı olarak görev yapar.

Kaynakça:

"Voyager: Mission Information". NASA. 1989. Archived from the originalFebruary 20, 2017. Retrieved January 2, 2011.

^ "Voyager 2". US National Space Science Data Center. Archived from the original on January 31, 2017. Retrieved August 25, 2013.

^ "Voyager 2". N2YO. Archived from the original on August 2, 2014. Retrieved August 25, 2013.

^ "Voyager 2". NASA's Solar System Exploration website. Archived from the original on April 20, 2017. Retrieved December 4, 2022.

a b c Butrica, Andrew. From Engineering Science to Big Science. p. 267. Archived

^ "Voyager – Mission Status". Jet Propulsion Laboratory. National Aeronautics and Space Administration. Archived from the original on January 1, 2018. Retrieved July 9, 2023.

a b c d Staff (September 9, 2012). "Where are the Voyagers?". NASA. Archived from the