Çalışma WOW Sinyalinin Olası Kaynağını Potansiyel Olarak Yaşanabilir Güneş Gibi Bir Yıldıza Daraltıyor!

Ünlü Wow! sinyalinin geldiği alandaki binlerce yıldızı analiz eden bir gökbilimci, olası Güneş benzeri bir yıldızı 40 yıl önce meydana gelen gizemli sinyalin kaynağı olarak ileri sürdü. Muhtemel şüpheli, International Journal of Astrobiology'de yayınlanan yeni bir makalede anlatılıyor.

15 Ağustos 1977'de Ohio Eyalet Üniversitesi'ndeki Big Ear radyo teleskop gözlemevinde dar bantlı bir radyo sinyali alındı. Birkaç gün sonra, gökbilimci Jerry Ehman verileri gözden geçirdi ve tam 72 saniye süren sinyal dizisini fark etti. Çıktının yanındaki kenar boşluğuna sadece "Wow!" yazdı ve böylece şaşırtıcı sinyal en az 43 yıl boyunca kalıcı olacak bir isme sahip oldu.

Sinyal şimdiye kadar tüm açıklamalara meydan okudu. Araştırmacılar önce sinyalin kaynağının Big Ear'ın dinlediği bölgeden geçen bir kuyruklu yıldız olduğunu savundular, ancak iki gün sonra Vow! sinyalini ilk keşfeden ekip bir kuyruklu yıldızın, kapladıkları geniş alan göz önüne alındığında, alınan aniden kesilen sinyal yerine dağınık bir sinyal üretmesi gerektiği sebebiyle bu iddiayı çürüttü.

Sinyal, "uzaylılar dışarıda" topluluğunda da bir spekülasyon kaynağı oldu Daha önce veya o zamandan beri bu gibi başka bir sinyal tespit edilmedi. Hidrojen hattına yakın bir frekans aralığındaydı ve nispeten arka plan gürültüsünden arınmış olması diğer medeniyetlerle iletişim kurmaya çalışmak için iyi bir aralık haline getiriyordu.

Bunun da ötesinde, ekibin kendisi de sinyalin dünya dışı yaşamın kanıtı için iyi bir aday olduğuna inanıyordu. Ohio Eyalet Üniversitesi Radyo Gözlemevi direktörü John Kraus, 1994'te Carl Sagan'a gönderdiği bir mektupta, " ‘Wow!’ sinyalinin dünya dışı zeki bir kökene işaret ettiğini, ancak daha fazla çalışma yapılana kadar çok az şey söylenebileceğini” yazdı.

Yeni makalede gökbilimci Alberto Caballero, Avrupa Uzay Ajansı'nın Gaia verilerini - 1 milyardan fazla yıldızdan oluşan bir veri tabanı - sinyal bölgesinde bizimkine benzeyen yıldızlar için araştırdı ve araştırmayı özellikle yaşam potansiyeli olan bir ötegezegen barındırabilecek yıldızlara daraltmaya çalıştı. Bu araştırma, örneğin doğal bir kaynaktan geliyorsa, tam olarak ne olduğunu bulmak için değil, yabancı bir uygarlıktan geliyorsa aramayı daraltmak için tasarlandı.

Caballero, popüler YouTube sayfası The Exoplanets Channel'daki bir videoda ve de makalesinde açıkladığı gibi, adayları bir yıldıza indirmeyi başardı.

"Wow! sinyal bölgesindeki tek olası Güneş benzeri yıldız, 2MASS 19281982-2640123 gibi görünüyor. Bu yıldız, bir radyo veya ışık formunda yanıt göndermek için çok uzakta olsa da, yıldızın etrafındaki ötegezegenleri araştıran gözlemler yapmak için harika bir hedef olabilir." diye yazdı makalede.

Bir videoda, "Bu yıldızlardan biri, dünya dışı bir uygarlığın var olma olasılığı en yüksek olan mesafeye çok yakın" diye ekledi. "Bu yıldız, Güneş'ten sadece 5 derece daha yüksek bir tahmini sıcaklığa ve neredeyse aynı yarıçapa ve parlaklığa sahip. Potansiyel olarak yaşanabilir ötegezegenleri aramak için mükemmel bir hedef."

Ayrıca, yıldızların parlaklığının bilinmediği göz önüne alındığında, daha az emin olduğu 14 potansiyel aday daha buldu.

Gök bilimcileri kırk yıldır şaşırtan gizemli sinyalin insan yapımı bir sinyal olmadığını ya da henüz bilinmeyen başka bir kaynaktan geldiğini göz ardı edemeyiz - başka bir gizemli sinyalin mikrodalga fırın olduğu zamanı unutmayalım. Ancak Caballero'nun tanımladığı yıldızlara biraz daha yakından bakmaktan zarar gelmez.