Böcek Yemek, Çevreye Düşündüğümüzden Daha Fazla Fayda Sağlıyor Olabilir

Böcekler, özellikle sürdürülebilirlik faydaları nedeniyle geleceğin gıdası olarak lanse edildi.

Bu mükemmel bir protein kaynağını üretmek için, geleneksel çiftçiliğe kıyasla önemli ölçüde daha az kaynak kullanılır. Yemek kurdu çiftliğinizde böceklere yaklaşık 2 kilogram yiyecek verirseniz, bir kilogram yenilebilir protein elde edersiniz. Sığır eti için bu üretim 10 kat daha fazla alana ihtiyaç duyar ve 18 kat daha fazla sera gazı ortaya çıkar.

Yeni bir görüş raporunda, bilim insanları böcekleri içeren bir diyete geçmenin çevreye olumlu etkileri olabileceğini öne sürdüler.

Makalede, yazarlar, insan gıdası ve hayvan yemi için böceklerin üretiminden oluşan atık ürünlerin kullanımını ve atıkların sürdürülebilir mahsullerin yetiştirilmesinde sahip olabileceği faydaları tartışıyor.

Böcek çiftliği yan ürünleri, mahsul çiftçilerine bitki büyümesini destekleyen ve bitki sağlığını destekleyecek şekilde etkileyen organik bir toprak katkı maddesi sağlayabilir.

Gıda ve yem için böceklerin üretimi tipik olarak iki yan ürünle sonuçlanır: böcek dışkısı ve çürük. Exuviae, böcek deri değiştirmesinden sonra geride kalan dış iskeletlerdir ve frass, temelde böcek kakası ve tüketilmemiş böcek gıdasıdır; bu iki yan ürün, geleneksel gübrelere ve pestisitlere potansiyel alternatifler olabilir.

"Böcek dışkısının önemli bir bileşeni, mantar hücre duvarlarında ve birçok kabukluların dış iskeletinde de bulunan yüksek moleküler ağırlıklı bir amino-şeker polisakkariti olan kitindir. Kitin içeren toprak değişikliklerinin bitki büyümesini desteklediği gösterilmiştir.”

Hollanda'daki Wageningen Üniversitesi'nden bitki biyoloğu ve çalışmanın yazarlarından Marcel Dicke, "Ancak, kitini metabolize edebilen bir dizi bakteri var ve bu mikroplar bitkilerin hastalıklara ve zararlılara karşı daha dirençli olmasına yardımcı oluyor" diyor. "Toprağa dışkı eklendiğinde, bu faydalı bakterilerin popülasyonları artar."

Ek olarak, böcek dışkısı, bitki büyümesi için çok önemli olan ancak çoğu toprakta kıt olabilen bir besin olan nitrojen açısından zengin olduğundan, toprağa böcek dışkısı eklemek bitki büyümesini teşvik edebilir. Azot genellikle topraklara sentetik gübre şeklinde eklenir.

"Benzer şekilde, böceklerin toprağa eklenmesinin bitkilere nitrojen ve diğer besin maddelerini sağladığı, bu da biyokütlelerini ve besin içeriğini arttırdığı gösterilmiştir. Hem kitin hem de böcek fidesi değişiklikleri, toprak mikrobiyom bileşimini etkiler ve bu, bitki büyümesi ve sağlığını teşvik etmede önemli bir faktör olabilir."

Araştırmacılar ayrıca, exuviae'nin bir haşere kontrolü aracı olarak çalışma potansiyelinden de bahsediyor. Kitini exuviae'dan metabolize eden faydalı toprak bakterileri, sadece bitki büyümesini hızlandırmakla kalmaz, aynı zamanda bitki fizyolojisinde değişikliklere neden olarak, tozlayıcılar ve hatta antagonistik böceklerin doğal düşmanları gibi karşılıklı böcekleri çeker.

Bir bitki bir böcek tarafından saldırıya uğradığında, yaprakları haşerenin avcısını çeken uçucu maddeler üretebilir.

Dicke, "Ben buna bitkinin yardım çığlığı diyorum" diyor.

Yazarlar, böcek yetiştirme yan ürünlerinin ekinlere uygulanmasının, atıkların neredeyse tamamen ortadan kaldırıldığı dairesel bir gıda sistemine doğru bir adım olabileceğine inanıyor. Böcekler, mahsul çiftçiliği veya gıda üretiminden kaynaklanan atık akışlarıyla beslenir, böcekler daha sonra insanlara ve et ürünlerine yiyecek sağlar, ardından mahsul büyümesini teşvik etmek için böcek üretiminden arta kalanların kullanılması çemberi kapatır.

Dicke'e göre bir sonraki adım, daha fazla insanı, özellikle de Batılıları, böcek tüketme fikrine dahil etmek. Böcekler, dünyanın çeşitli yerlerinde, zaten bir diyet temelidirler.

Çekirgeler, böceklerin aktif oldukları günün erken saatlerinde toplanıp daha sonra haşlanıp, temizlenip tuzlandığı düzinelerce Afrika ülkesinde yaygın olarak tüketilmektedir. Demokratik Kongo Cumhuriyeti'nde, tırtıllar yıl boyunca pazarlarda bulunurken, termitler un haline getirilmek üzere kızartılabilir veya güneşte kurutulabilir.

Dicke, "Cırcır böcekleri, yemek kurtları ve çekirgeler yedim" diye ekliyor. "Dünyanın bizim bölgemizdeki pek çok insanın böcek yemeye alışması gerekiyor"

Çalışma, Trends in Plant Science dergisinde yayınlandı.