Fizkist

Kategoriler

BioNTech mRNA Kanser Tedavisi, Farelerdeki Büyük Başarının Ardından İnsan Denemelerine Taşındı

mRNA aşılarının COVID-19'a karşı inanılmaz başarısının ardından BioNTech, dikkatini kansere çeviriyor. Benzer teknolojiyi kullanan yeni tedavileri, farelerde büyük umut vaat etti ve şimdi aynı başarıyı getirip getiremeyeceklerini görmek için insanlar üzerinde deneniyor. Sonuçları Science Translational Medicine dergisinde yayınlandı.

Yaban Arılarının Gizemli Bir Özelliği Keşfedildi

Bilim insanları Asya’ ya özgü bir yaban arısı türünün yuvalarına ultraviyole (UV) ışıkla baktıklarında yuvaların biyofloresan özellikte olduğunu ve etrafa ışık yaydığını keşfettiler.

Yeni çalışma, COVID-19'un tamamen ortadan kaldırılmasının mümkün olduğunu gösteriyor

Son birkaç aydır, COVID-19'a neden olan virüs olan SARS-CoV-2 ile yaşamayı öğrenmemiz gerektiği tartışmalarında artış oldu. Şimdi yeni bir çalışma, virüsü yeryüzünden yok etmenin mümkün olabileceğini gösteriyor.

Araştırmacılar, kanser tedavisi direncinin üstesinden gelmek için klasik kemoterapi ilacını yeniden tasarladılar

İlaç direnci kanser tedavisinde önemli bir sorun. Yayınlanan bir makalede, araştırmacıların kullandığı yeni tedavi stratejisi bu direnç mekanizmasının üstesinden gelebilir.

Koronavirüs nedir? (COVID-19) Nasıl Bulaşır?

Yeni Koronavirüs (COVID-19), ilk olarak Çin’in Vuhan Eyaleti’nde Aralık ayının sonlarında solunum yolu belirtileri (ateş, öksürük, nefes darlığı) gelişen bir grup hastada yapılan araştırmalar sonucunda 13 Ocak 2020’de tanımlanan bir virüstür.

Bayraktar AKINCI TİHA Güvenlik Güçlerine Teslim Edildi

İlk uçuşunu 6 Aralık 2019’da gerçekleştiren Bayraktar AKINCI TİHA’nın güvenlik güçlerine ilk teslimatı 29 Ağustos'ta yapılan törenle tamamlandı.

Türk profesör Canan Dağdeviren'den çığır açan buluş

MIT‘de görev yapan araştırmacılar ve Türk profesör Canan Dağdeviren, kişinin hayati belirtilerini izlemek için kıyafetlere işlenmiş sensörler geliştirdi. Henüz prototip aşamasında olan bu esnek sensör buluşu ile ilk adımda hastaları, sporcuları ve astronotları takip edecek.

Elon Musk Starlink için tarih verdi, geri sayım başladı

Küresel bir internet ağı kurmak için geçen yıl harekete geçen SpaceX, Starlink ismini verdiği yeni projesini hayata geçirmeye hazırlanıyor. İlk onayı geçen yılın mart ayında alınan proje için, SpaceX CEO’su Elon Musk Starlink için tarih verdi.

En dengeli insansı robot görüntülendi

Gittikçe gelişen robot teknolojileri, robotlara her geçen gün yeni özellikler eklemeye devam ediyor. Şimdi de Ihmc Robots tarafından paylaşılan video, oldukça dengeli olduğu görülen dengeli robot modelini bizlere gösteriyor.

Düşünceleri sese çeviren cihaz geliştirildi

Bilim insanları, beyni okuyan ve düşünceleri konuşmaya çeviren bir cihaz geliştirdi.

Karanlık Madde Hakkında Cevaplanmamış En Büyük 10 Soru

Evrene dair çözülmeyi bekleyen en büyük gizemlerden bir tanesi karanlık madde gizemidir. Karanlık madde, ismini etrafa herhangi bir ışık yaymamasından ve doğrudan görülememesinden alır. Bilim insanlarının yaptığı araştırmalara göre evren; %68 oranında karanlık enerjiden, %27 oranında karanlık maddeden ve %5 oranında da normal maddeden oluşmaktadır. Yani bizim gözlemleyebildiğimiz gezegenler, yıldızlar ve tüm o galaksiler evrenin sadece %5’ ini oluşturmaktadır.

Yaşam İçin Boyut Önemli: Mars Yaşanacak Kadar Büyük Olmayabilir

Yeni araştırmalar, yaşanabilirlik sınırının kara boyutlarıyla ilgisi olabileceğini öne sürüyor. Görünüşe göre bazı gezegenler ve uydular, yaşamın oluşumu için çok önemli olabilecek molekülleri tutacak kadar büyük olmayabilir ve Mars da bunların arasında.

Ayın Evreleri Uyku Süremizi Belirliyor

Yapılan yeni bir araştırma Ay’ ın evrelerinin uyku süremizi etkilediğini gösteriyor.

Çin'in uzaya yolladığı roketin parçaları kontrolsüz biçimde Dünya'ya düşebilir

Çin'in ilk uzay istasyonu için uzaya yolladığı ilk modülü taşıyan roketin gövdesi kontrolden çıktı. Saatte 27 bin 600 kilometre hızla Dünya'nın etrafından dönen gövdenin atmosferden geçmeyi başaran parçalarının nereye düşeceğinin bilinmemesi endişe kaynağı oldu. Zira yerleşim yerlerinin etkilendiği örnekler de var.

SpaceX'in tarihi uzay yolculuğunda sona yaklaşıldı

Amerikalı astronotlar Doug Hurley ve Bob Behnken'i taşıyan SpaceX'in uzay aracı Crew Dragon'un TSİ 17:30'da Uluslararası Uzay İstasyonu'yla kenetlenmesi bekleniyor.