Tarihin ilk uzay ülkesi Asgardia için vatandaşlık başvuruları başladı

Uzay 14 Ekim 2016
Tarihin ilk uzay ülkesi' olma hedefiyle oluşturulan proje kapsamında kurulması planlanan Asgardia için vatandaşlık başvuruları başladı.

Guardian'ın haberine göre, Paris’te düzenlenen bir etkinlikle bilim insanları tarafından duyurulan Asgardia projesinde yaklaşık 100 bin insanın Dünya yörüngesinde kurulacak bir uzay istasyonunda yaşaması planlanıyor. ​İskandinav mitolojisinden tanrı Odin’in hüküm sürdüğü Asgard’dan esinlenilerek isimlendirilen ülkede insanların kendi kurallarıyla yaşaması, ayrıca Dünya’yı meteor, uzay çöpü ve diğer tehditlerden koruması hedefleniyor.

'Yeryüzündeki diğer ülkelerin kısıtlamalarından tamamen bağımsız, özgür bir ortam' diye tanıtılan projenin, 18 ay içerisinde fırlatılacak bir uyduyla başlayacağı belirtildi.

DEVLET STATÜSÜ İÇİN BM'YE BAŞVURULACAK

Asgardia için vatandaşlık başvurularının da başladığı duyurulurken, proje lideri Igor Ashurbeyli, vatandaş olmak isteyen kişilerin yüzeydeki ülkelerine ait vatandaşlıklarından vazgeçmek zorunda olmayacaklarını söyledi.

​Ashurbeyli şöyle devam etti: "Fiziksel anlamda Asgardia vatandaşları Dünya’da bulunacaklar ancak sadece Dünya’nın başka bir ülkesinde yaşıyor olacaklar. Başvuru sayısı 100 bini geçtiği takdirde Birleşmiş Milletler'e devlet statüsü için de başvurabileceğiz.”

Kaynak

Etiketler: