-8

"Işığın hızı kaynağından bağımsızdır." Yani ışık kaynağı olan her hangi bir cisim hangi hızla gidiyor olursa olsun ışığın hızına bir katkısı olmaz demektir. Bunu anlamak için ışığın nasıl yayılıp, yol aldığını kavramak gerekir. Işık (foton) dalgadır ve dalgalar halinde yayılır, yayınlanır. Bunu gözünüzde canlandırmanız çok zor değil. Işık, bir ok gibi, sivri ucu gidiş yönünde olarak yol alan bir şey değildir. Bir yay gibi dalga olarak yol alır ve yayılır. Bu yüzdendir ki kaynağın hızı onun hızına eklenmez. Mermi gibi giden bir şey olmadığı, dalga olduğu, yayıldığı için kaynağın hızından bağımsızdır. Aynı şekilde tüm kütlesiz enerjiler de aynı şekilde, aynı hızla yayılır. Bu yayılma hızı evrenin iç basınç anlayışı yüzünden bu hızdadır. Pozitif basınçlı madde evreninde kütleli cisimler için ulaşılamaz hız ışık hızıdır, kütlesizler için ise sabit hızdır. Kütlesiz enerji parçacıkları sabit olarak ışık hızında yayılırlar. Daha hızlı ya da daha yavaş olamazlar. Bu kesin bir yasadır. Ancak; basınç değişirse, yani laboratuvar ortamında izole bölgeler meydana getirilirse o zaman farklı davranışlar ortaya çıkabilir. Hatta basınç negatif hale getirilebilirse o zaman parçacıklar ışıktan daha hızlı yol alabilirler. Çünkü vakumun negatif etkisi parçacıkların hızına eklenebilir. Tabii dışarıdan bakan bir gözlemci için öyle görünür. Yani, her referans sistemi ancak kendi içinde değerlendirilip, anlamlandırılabilir...

-7

Esra Gül Anlar, Soruyorsunuz, anlamaya çalışıyorsunuz. Bence de en güzeli insanın kendi düşünceleri kendi yargısı ve kendi mantığıdır. Bunu hiç kaybetmeyin. Bazı şeyleri anlamak zordur ama yılmadan anlamaya çalışmak gerekir. Artık ne kadar başarabilirseniz... Evrenimiz pozitif (+) enerjiden ve dolayısıyla bu enerjinin meydana getirdiği maddesel yapılardan meydana gelir. Pozitif enerji pozitif basınç ortamı sağlar. Yani, evrenimiz boyutları belli kapalı bir sistemdir. Bu sistem kendi sınırları içinde kendi gücü sayesinde bir basınç ortamı sağlar. İşte evren bu basınç altında olduğu için de madde ve enerji bu basınç altında bizim gördüğümüz şekilde davranmaktadır. Yani tüm kuvvetler, kütleçekimi, elektromanyetik kuvvet, güçlü ve zayıf nükleer kuvvetler, higgs alanı hep bu basınç altında oldukları için bizim gördüğümüz şekilde davranırlar. Peki, negatif basınç nasıl bir şeydir? "Vakum" içinde hiç bir enerji parçacığı olmayan bir ortamdır. Diyelim ki elimizde böyle bir vakum odası var. Ve biz bu odayı genişletmek istiyoruz. Bunu yapabilmemiz için enerji harcamamız gerekir. Hem de oldukça fazla bir enerji harcamamız gerekir. Çünkü vakum ortamı her yönden her şeyi kendisine çeker. İşte böyle bir vakum ortamında madde bizim evrenimizdeki gibi davranmaz. Bu ortamdan bir parçacık geçirirsek ışıktan daha hızlı olacaktır. Neden? Çünkü ona etki eden hiç bir kuvvet yoktur ve aksine vakumun etkisi parçacığın hızını arttıracaktır. İşte evrenin dışı bence böyle bir negatif ortamdır. Bu yüzden evren çok hızlı genişleyebilmiş, "şişme" denilen olay gerçekleşebilmiştir. Ve halen evrenin genişleme hızı genel toplamda ışıktan çok daha hızlıdır. Bu da dış ortamın negatif olması yüzündendir. Eğer evrenin dışı pozitif enerji düzeyinde olsaydı evrenin genişlemesi asla ışık hızını aşamazdı, çoktan durmuş olurdu ve kütleçekimi evreni büzülmeye zorluyor olurdu.