• 0

    evrim teorisi hakkında ne düşünüyorsunuz? bilimsel bir gerçek mi yoksa yanlışlanabilir bir tez mi?

    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    bir çok dini sitede veya adnan oktar gibi önemli hocaların kitaplarında yanlış bir teori olarak gösteriliyor... ayrıca sunulan kanıtların sahte olduğuyla alakalı incelemeler mevcut... eğer bu teori sahte kanıtlara dayanıyorsa dünyada büyük bir kitlede nasıl kabul gördü? eğer teori doğruysa gerçek olduğuna dair bilimsel araştırmacılar tarafından yazılmış bir argüman var mı? bulunan iskeletlerin 'gerçek' olduğuna nasıl inanabiliriz? ayrıca bir çok bilim adamının bu teoriyi kanıtlamak için uğraştığını ve kanıtlayabilen kişinin nobel ödülü alacağı hakkında bir duyum aldım... bu teori tartışılamaz ve bilimsel bir gerçekse bunu söyleyen kişiler neden nobel ödülü alamadı? cevaplarsanız sevinirim...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • +3
    bilimde gerçekler her zaman değişkenlik gösterir . Şuan ki gözlem ve deneyler evrim teorisinin en mantıklı açıklama olduğunu gösteriyor . İlerleyen zamanlarda gerçeklerimizi değiştirebilir bilim .,
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Vede işin kanıt kısmı asılsızdır , evirimi insanlık bile gözlemleyebiliyor ( sinek , arı vb daha az kompleks canlılar ) .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • +1
    Biraz mantığı olan biri gerekli kaynakları kendisi toplayarak üzerinde düşünüp yüzlerce bilim insanının makalelerini bir keyifle derleyebilir ve öğrenmeye başlayabilir. Adnan oktara önemli diyen biri malesef bu bahsettiğim şahsi yargılama ve akıl yürütme evresinden geçemeyecektir.
    Vide supra 12 Ağustos 2016
  • +1
    eleştirileriniz için teşekkür ederim cemaleddin karakaş... eleştirden çok bilgi alışverişinde bulunmak için açtım bu başlığı... bildiklerinizi bu değerli tartışma ortamında belirterek hepimizi bilgilendirmek kuru eleştirilerden ziyade daha yararlı olacaktır...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    ayrıca önemli hoca ifadesi biz gibi ateistler için bir önem arz etmeyebilir ben toplumsal bir bakış açısıyla değerlendirdim... hani bir cami hocası vardır bir de tarikat reisleri vardır... yoksa bu tür insanların bütün yazdıkları evrim karşıtı kitapların veya yargıların gerçek olmadığını biliyorum... ama şöyle bir durum da var bu teori kanıtlanabilmiş olsaydı bunu kanıtlayanların nobel ödülü alması gerekirdi... ayrıca sözde bulunan fosillerin gerçek olduğuna ne kadar eminiz... bazı üniversitelerin veya bazı bilimadamlarının ilgi odağı olmak için bilimsel yalanlar söyleyebildiği bir çağda yaşıyoruz...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    O yüzden tek çıkış yolu kişisel muhakeme yoluyla doğru olana yönelmek olacaktır. Yok eleştiri olarak demedim ben gerçekten adnan oktarı önemli bulan birisi için çok geçtir böyle şeyleri konuşmak. Nobel konusunda hiç öyle düşünmedim ama zatrn nobel alıp almadıkları ne kadar gerçek olduğunu kanıtlar tartışılabilir. Elbette çeşitli politik çıkarlar ya da kişisel görüşler bilim insanlarınu etkiler ama bu kadar göz önünde ve üzerine tonlarca yazılmış bir konuda tüm kütüphane elinizin altında iken konu sadece tek bir fosilin varlığıyla değişemeyecek kadar derin bir hal alıyor. Dediğim gibi bu konu bir kuantum fiziğinin karmaşıklığını taşımıyor. Veya kolektif bir yalan yoksa eğer bir iki kişinin yalan veri üretmesi sayesinde ayakta da kalmıyor.
    Vide supra 12 Ağustos 2016
  • +1
    Ciddi ciddi evrim'in kendisinden şüphe mi duyuyorsunuz ? Yani mental evrimden , organik evrimden , psıkolojık evrimden ?
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Nobelin bence kişisel etkisi var . Yani bir teoriyi mantıklı yada mantıksız yada saçma yapan nobel değil bilimin kendi yöntemleridir . Termodinamikten bile daha sağlam bir teoriden şüphe duymak saçma değil ama cidden mantıksız . Tabi dikkat çekmek için böyle bir TEORİDEN şüphe duyulmuyorsa . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Mr. Nobody ilk yorumunuzla son yorumunuz arasındaki tutarsızlığa dikkat çekerim.
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    ayrıca böyle bir tartışma ortamında bile bu masum sorumu şovmenist bir psikolojinin gereği olarak yorumlamanız çok kırıcı...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    dostum sen '' yoruma '' açık değilsin ne tutarsızlığı . 1 . yorumda cidden evrimden şüphe ettiğinizi , 2. yorumda bilimsel temelleri olan bir teorinin '' nobel'' e ihtyaç duymayacağını söylemişim .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Kırıcılık nerde cidden anlamadım bak , ne demişim cidden
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Hayır şunu anlamıyorum abi.
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    Siz soru sorarken iyi... Ben 40 yılın başı bir kaç soru soruyorum yok dikkat çekmek içinmiş yok oymuş... Gözünüzü seveyim... Çarpıtmayın bu kadar
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    Dostum istediğin kadar sorabilirsin sana kimse karışamaz . Ama sana katılmayan , saçma bulan , mantıklı bulan , yorumlar olacaktır ve sormadan önce bunlara açık olman lazım bak .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Bak ilk yorumunda şu anda geçerli olan teorilerin ileride değişebileceğini yazmışsın... Nobel ödülü alan bütün teoriler veya bilgilerin zaten hepsi bilimsel temellere dayanıyor...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    Ve diğer yorumunda da benim evrim teorisini gerçekten sorgulayabileceğime inanamamışsın... Ha bu soruma bakıp benim hakkımda kişisel çıkarımlarda bulunmana değinmiyorum bile...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    Ve bu yorumlar gayet açık bir tutarsızlık göstergesi
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    2015- lys edebiyatta 54 paragraftan 49 net yapan ben yorumlarda ki tutarsızlığımı görememişim çok pardon ya haklısın .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • +1
    Kim dikkat çekmek için demişse ayıp etmiş. Sorun güzel ama hassas konularda bir de genel bir şeyi kişiselmiş gibi sormuşsun sanki ondan. Evrimi saatlerce konuşalım ama araya adanan oktar falan girince olmuyo ortamın huzurunu kaçırdı valla :)
    Vide supra 12 Ağustos 2016
  • 0
    Ben yorum atmayacağım sorularına çünkü ben bir soruya , soran kişi '' tüm fikirlere açık '' ise cevap veririm . Ondan dolayı tutarsızlıklardan dolayı özür dilerim fark etmemişim .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    gerçekten aşağılamak veya rencide etmek gibi bir amacım yok ama söylediklerinizden gerçekten çıkarım yapamadım... ifadenizi aynen alıyorum: 'bilimde gerçekler her zaman değişkenlik gösterir . Şuan ki gözlem ve deneyler evrim teorisinin en mantıklı açıklama olduğunu gösteriyor . İlerleyen zamanlarda gerçeklerimizi değiştirebilir bilim '... çelişki geliyor:'Ciddi ciddi evrim'in kendisinden şüphe mi duyuyorsunuz ? Yani mental evrimden , organik evrimden , psıkolojık evrimden '
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    Eğer '' ciddi ciddiyi '' sen alaycı , küçümseyen bir anlamda algılamışşsan ne diyebilirim ki ? Orda ki '' ciddi ciddi '' gerçek anlamda '' gerçekten '' mi anlamında şimdi o '' ciddi ciddi '' yerine gerçekte olduğu anlamını koy sonra bir daha oku .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    evet :) ne demek istediğinizi şimdi anladım... yaptığınız soruların hakkını vermişsiniz :)
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    Cidden dostum bak sen '' doğru soruları sorabilecek sağlam bir zihine '' sahip olabilirsin ama lütfen '' tatmin edici yanlış soruları seçme '' ki bilgi alışverişi yapabilelim .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    bundan önceki sorularımı kastediyorsanız onları sildim zaten :) fakat bu soruyu ciddi ciddi sordum... çünkü bir arkadaşla uzun uzun tartışmıştık... ve bana kanıt sun dediğinde fosillerin sahte olduğunu ve bunu doğrulayan kesin bir tez olmadığını söylemişti... adı üstünde teori dedi... o zamandan beri aklımda cevaplanmayı bekleyen bir soruydu... ha anlamadığım bir başka olay bu sitede o kadar saçma sorular soruluyor ki gözünüzün neden benim sorularıma takıldığını anlayamadım... acaba üslubum mu sinrilendiriyor sizi... çünkü doğal biri olmadığımı biliyorum...
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    E dostum sana '' ciddi ciddi '' mi soruyorsun dediğimde '' evet ciddi ciddi soruyorum '' desen çok mu zor bende sana düşüncelerimi ifade edecektim yani . Boş boş konuştuk yanlış algıladığın için . (:
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    Takılan yok senin sorularına istediğini sor , ama sormak için üslubunu tüm fikirlere açık tutmalısın bak . Fikir kıç gibidir , herkeste bir tane vardır ondan dolayı her fikir özel ve farklı .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 12 Ağustos 2016
  • 0
    ahahah :) teşekkür ederim değerli cevaplarınız için... o zaman bu sorum boş bir kuruntu olmaktan öteye gidemiyor :)
    Doğukan Şimşek 12 Ağustos 2016
  • 0
    @emre , galiba evrenler karıştı (: , Bu evrende evrim , hem bilimin dalları hemde felsefe ile kanıtlanmanın yada doğrulanmanın ötesine geçmiştir .
    Kemal ( Bay Hiçkimse ) 13 Ağustos 2016
  • 0
    @doğukan şimdi denk geldim evrim ağacı sayfasında. http://www.evrimagaci.org/fotograf/54/1141
    Vide supra 13 Ağustos 2016
  • 0
    evrim teorileri sürekli yanlışlanır ve yerlerine daha iyileri konur. Newton'un kütle çekimi teorisinin yerine genel göreliliğin gelmesi gibi. Ama kütle çekimi ne kadar yanlışlanabilir ise evrim de o kadar yanlışlanabilir.
    Adnan Oktar da iyi adamdır. Yalnız ingiliz derin devleti ve evrim konusundaki takıntılarından kurtulması lazım diğer konularda beğendiğim fikirler beyan ediyor. Yalnız Evrim konusunda kendini ispatlamak adına yalan söylemekte, çarpıtma yapmaktadır.
    İlyas 13 Ağustos 2016
  • 0
    Ya ne saniyorsunuz?Gercekten ne dusundugunuzu cok merak ediyorum
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • 0
    Ya ne dusunuyordunuz?Gercekten fikirlerinizi cok merak ediyorum.Sizce canlilar nasil olustu bu kadar cesitlik ve canlilar arasindaki benzerlik? Ya da size gore canlilar cool bir arkapilan muzigi esliginde bazi yerlerde agir cekim yaparak 3 dakikada mi olustu?Gercekten ne dusunuyorsunuz evrim disinda mantikli ve neredeyse mukemmel(neredeyse ye de raziyim).Evrim var ve bu konu tartisilamaz bile.
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • 0
    Canlilar termodinamik yasalarina bagli kalarak asamali olarak(evrim) olusmustur ve gelismistir.
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • +2
    Ilk olarak canlilar basta o kadar komplike degildiler.Evrim ile neredeyse mukkemmellestiler.Su tesaduf konularina gelirsek canlilik termodinamik yasalarinca zorunlu kilinmis olabilir yani tesadufi birsey yok.bununla ilgili arastirmalari http://khosann.com/hayat-neden-var-yeni-hayat-teorisi-evrimin-termodinamik-kokenlerini-acikliyor/ linkinde bulabilirsin. ikinci olarak evrenle ilgili en hayret verici gercek onun aciklanabilir olmasidir.3. Olarak ta dunyadaki tek zeki canlilar insanlar degildir.Zeka kavrami degisebilir.Ama neden sadece insanlar medeniyet kurmus dersen oteki canlilarin bu is icin adapte olmadigini soylerim.yani onlar bizimle ayni sartlarda gelismemisler ki bu tamamen tesadufi.bizi ayiran fark genlerimizdeki kucuk degisikliklerdir.
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • 0
    Sabir ve mantiginizi calistirarak evrim hakkinda arastirmalarinizi yapin.Bunu yaparken de gelismeleri abartmadan veya taraf tutmadan yayimlayan sitelerden veya kitaplardan yararlanin. Evrimin olmasi tanrinin olmasiyla celismez.Hatta size sunu soyleyim:Tanrini varligi da yoklugu da ispatlanamaz(dusunce deneylerinde bile)Tanri kelimesi cok ote bir kelimedir ve hicbir insan onun (eger varsa )ne dusundugunu anlayamaz.O var ya da yok bile demesi tamamen mantik disi.Ama bilim gercektir.
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • 0
    Bu arada bilim evrimi destekler.yeni arastirmalar evrimi destekliyor
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • 0
    Lutfen icinde oldugunuz dusunce girdabindan cikip cok yonlu olunuz.
    m.ali 13 Ağustos 2016
  • 0
    BİLİMSEL OLAN HERŞEY YANLIŞLANABİLİR.
    ÖFA 17 Ağustos 2016
  • 0
    Şimdi bir teorinin yasallaşması için kanıtlanması gerekir, yanlışlayacak olanında bu teori üzerinde deneyler yapması araştırması gerekir. Sonuç olarak bu bir teori ve araştırılması gerek. İnsan dünyaya zembille inmiş olduğu teorisi de aynı şekilde... Ama asıl önemli olan şey "TEORİ" "GERÇEK değildir...
  • 0
    Bir tırtılın kelebeğe dönüşmesi, bizim bebeklikten şuan geldiğimiz fiziksel durum,adaptasyonlar Günümüzde yaşadığımız insanlarla bile olan farklılıklarımız (Uzak Doğulu ve Avrupalı insanlar) gibi birçok konu zaten evrimin kanıtıdır. Fakat bu yaradılış teorisi, maymun benzeri bir türden evrimleşerek bu noktaya geldiğimiz gibi konular hala tartışılıyor çünkü bilimsel olarak cevaplayamadığı bazı noktalar mevcut. (Yine de bu alandaki en iyi teori evrim teorisidir.)

    Tüm bunların ışığında evrim yok demek hatalıdır. Ama evrim yaradılışı açıklıyor mu? Henüz bunu bilemiyoruz.
    Veritas 25 Ağustos 2016
  • 0
    Ahmet Yılmaz 11 Şubat 2017
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap