• +1

Evren yoktan nasıl var oldu yada nasıl yaratıldı ?

Emre Bebek 12 Nisan 2016
  • -1
    evren önce toz ve gazdan oluşuyordu sonra bir patlama oldu v eastroidler arası bir çekim kuvveti oluştu bunlarda gezegenleri oluşturdu
    FURKAN BULUT 12 Nisan 2016
    Furkan Bulut, o toz ve gaz nerden geldi en başta onlar varsa onların başı,öncesi, ne yani hangi olay baştaysa ondan önce ne oldu
    yusuf 13 Nisan 2016
  • +1
    büyüklüğünü bilemediğimiz ve içinde ne var tespit edilemeyen bir evreninin ilk oluşumuna bakmak ne kadar zor , ilk oluşum bırak mevcut duruma bile tam hakim değiliz bu durumda ilk oluşumu zamanda ve mekanda olmayan varlığı kendinden olan bilir, kaldı ki sorunun içinde yaratılmak var.
    Ali Yıldırım 13 Nisan 2016
    Enflasyon teorisine göre ilk başta sebepsiz olan kuantum dalgalanmaları vardı (bazı bilim insanlarına göre bu kuantum dalgalarına sahiplik yapan mekan hiper-uzay denilen 11boyutlu yerdir)
    Ceyhun Yılmaz 13 Nisan 2016
    Enflasyon teorisine göre hiper uzayda yer alan sanal dalgalar tünelleme ile şu an yaşadıgımız evrene ulaşmıştır(10^-43 saniye), ayrıca bu dalgalar her an her yerde bulunabilir, sebepsiz yere var olabilir. Bu dalgalar ani soğuma ile(doğada da görülen suyun buz haline geçmeden -25 derece gibi sıcaklıklara ulaşması olayı) günümüzdeki büyüklüğüne yakın evreni oluşturur (10^-35 saniye)

Kaynak : Ferit Uslu - Tanrı ve Fizik

Şöyle bir soru gelebilir, evreni oluşturan dalgalanma evreni aynı anda hem oluşturmuş hem oluşturmamış haldedir, iki halden birisinin gerçekleşmesi için bir bilincin bu olayı gözlemlemesi gerekmektedir(Schrödinger'in kedisi - olasılık fonksiyonları) bu bilinç de Allahtır derseniz John Wheeler'in cevabı şu şekildedir;

"Evreni oluşmamış gösteren dalgalanma ve oluşmuş olarak gösteren dalgalanmada bir bilincin olayı gözlemlemeksizin ikisi de var olabilir. Yani paralel evrende belki biz olmayabiliriz, şu an evrenimiz hem oluşmuş durumda hem de oluşmamış durumda"

Eğer daha fazla bilgi istiyorsan Kuantum kozmolojisini araştırmanı isterim
  • -1
    İki tane yıldızın çarpışması sonucu oluştuğunu düşünüyorum.
    Nes Demir 13 Nisan 2016
    nes demir peki yıldızlar nasıl oluştu ?
    Ahmet Çifci 13 Nisan 2016
    Madde ve maddeyi yüksek yoğunluklara erişinceye dek sıkıştıracak bir mekanizma sayesinde oluştu.
    Nes Demir 14 Nisan 2016
  • +1
    Evren oluşmadan önce evreni tanımlayan fizik kanunları olmadığı için fizikle bunu öğrenmemiz imkansız. Cahilimsi insanlar fizik kanunlarıyla bunu açıklamaya çalışırlar. Bazıları kendine bilim adamı bile der. Oysa evren var olan her şey ve bütün her yer demektir. Dolayısıyla evrenden önce, evrenin olmadığı bir yerde, bir şey veya bir yer olamaz. Dolayısıyla fizik kanunlarıyla hiçbir şey açıklayamayız. Evren oluşmadan önce enerji, basınç; hatta kuantum fiziğinin kendisi bile yoktu. Bunlar evrenimizi tanımlar, yada evrenimizdeki elemanları
    sana yokluğumu kanıtlayabilirim , ama gerçekten yoksam bunu nasıl yapabilirim ? bu söz bu konuyu çok güzel açıklıyor
    Yasin İlhan 16 Nisan 2016
    Hokus pokusa inanmıyorum, Necmi Tüfek.
    Yani evren var olmadan önce de fizik yasalarının var olduğunu savunuyorsunuz? Siz zamanın ve enerjinin olmadığı bir evrende hiçbir yasa tanımlayamazsınız. Aslında karadeliklerin merkezinde bile fizik kanunları bozulur, geçersiz kalır. Buda fizik kanunlarının koşullarla bağlılığını gösterir. Sonsuzdan beri var olup, sonsuza kadar da var olmadıklarını gösterir. Fizik bulunluğu şartları tanımlar. Evrenin ilk anlarında fizik kanunları çok daha farklıydı mesela. Maddeyi oluşturan parçacıklar yoktu. Çok kısa bir süre için fizik kanunları dediğimiz şeyler aslında yoktu, yada farklı şekillerde vardı. "Evren fizik kanunlarına uygunsa evrenden önce fizik kanunlarıda olmalı" diyemezsiniz. Hiçbir şeyin olmadığı bir noktada evrenimizdeki fizik yasaları var olamaz. Kütle yok, kütleçekimden bahsedebilir miyiz? elektron, çekirdek veya proton yokken diğer dört kuvvetten bahsedebilir miyiz? Aslında enerji bile yok. Söyledikleriniz inanılmaz saçma şeyler. Evrende fizik yasaları var, çünkü bu fiziksel bir evren. Buda fizik olmadan önce fizik yasalarının olmamasını gerektirir, yani sizin söylediğiniz tam tersi.
    Aslında evrenin bütün evrelerini bilim ile açıklayabiliyoruz. Açıklanamayan ve fiziğe sığmayan tek şey şu; bir patlamanın yaşanması için zamanın var olması gerekmektedir. Halbuki zaman büyük patlama ile başladı. Dolayısıyla burada yoktan var olan şey, zaman. Yani tabii ki de burada gerçekten yoktan var edildiğini söylemiyorum ama, bizim evrenimizin çalışma prensiplerine aykırı olan ve asla açıklayamayacağımız şey bu. O ilk dokunuş. Buna ister takdir-i ilahi deyin, ister çok çok üst boyutlardan gelen başka varlıklar deyin, ister kendiliğinden oluşmayla açıklayın ama ortada 3 boyutlu evren nezdinde yoktan var edilmiş bir şey mevcut.
    Emin Akben 28 Nisan 2016
    Bilimsel olarak zamandan bahsedemeyiz. Bilimin kullandığımız "tarih" ve "süre" dir.
    Bir olayın ne kadar süre önce oldugun belirtmek için tarih (date) bir olayın ne kadar surecegini belirtmek için süre (time) yi kullanırız. Yani sanal kavramlar. Var oluşları söz konusu değil.
    Bir yil once olan olayı belirtmek için 01.05.2016 (istanbul altı asır once feth edildi)
    Bir yıl sürecek bir olayı belirtmek için "sene" (istanbul elli üç günde feth edildi)

Ama bu mantik ile zaman yolculuğu veya olayların onceden bilinmesi mümkün değildir (fal, geleceği görme) fakat gelecegin önceden bilinebilmesi tecrübe ile sabittir.
    Şu halde (insanlığın bugünkü bilgi birikimi ile) zamanı bilimle değil, belki metafizikle açıklamaya çalışabiliriz.
    serkan 01 Mayıs 2016
    Evrenin yoktan var oluşuna gelince;
    bilimin şu an sahip olduğu kanı: hiçbirşey yoktan var, vardan yok olamaz. Sadece hal değiştirir.
    Örnek: enerji maddeye dönüşür, madde tepkimeye girer, enerjiye dönüşür.

O halde, biz evrenin yoktan var oluşunu bugün bilimsel olarak cevaplıyamayız.
    Belki de başka fizik kurallarına haiz bir evrenin artığından/bir kısmından oluşmuştur ama biz evrenimizdeki mevcut fizik yasaları ile bunu öngöremiyoruz.
    serkan 01 Mayıs 2016