Bilim insanları ilk kez canlı hücrelere video yüklemeyi başardı

Biyoloji 21 Temmuz 2017
Harvard Üniversitesi tarafından yapılan çalışma sonucunda canlı bakterilere sonradan izlenebilecek bir şekilde video yüklendi. Peki hücrelere video yüklemenin insanlığa katkısı ne olabilir?

Daha öncesinde mamutları yeniden hayata getirmeyi amaçlayarak oldukça ilgi çeken Harvard Üniversitesi Biyoloji Tabanlı Mühendislik Enstitüsü Araştırmacıları, yepyeni bir çalışmayla karşımıza çıktı.

Canlı hücrelere video yüklemeyi başaran araştırmacılar bu videoyu daha sonra izlemeyi de başardı. Moleküler kaydedici ismi verilen bu yöntem sayesinde veriler canlılar üzerine sonradan erişilebilir bir şekilde kaydedilebiliyor.

Koşan bir at videosunu bir bakteriye aktarmayı başaran ekip, görüntüde çok ufak bozulmalar olmasına rağmen sonradan verilere erişmeye başardı.

Bu şekilde uçakların kara kutusuna benzer bir mantıkla insanların sağlık verilerini hücreler sayesinde kaydetmeyi amaçlayan araştırmacılar bu şekilde hastalıklara daha kolay çare bulunabileceğini düşünüyor.

İleri Okuma