Evren sonsuz mu yoksa bizim ölçemediğimiz kadar büyüklükte olduğu için biz mi sonsuz diyoruz?

Ramazan 08 Ocak 2016
    http://www.evrimagaci.org/fotograf/112/6811 . bu makalede evrenin 4 boyutlu bir yıldızdan arta kalanlar olduğundan bahsediliyor . bu eğer doğruysa evren sonsuz değil ancak sonu kapıyı açıp çıkmak gibi de değil . evet çok çok büyük ancak sonsuz değil . gözlemlenebilir evrenin samanyolu galaksisinden ibaret olduğunu düşünün . biz gözleyemiyoruz diye samanyolu sonsuzdur ve bundan başka bir şey yoktur diyemeyiz ayrıca samanyolunun sınırlarından ayrılmak istediğiniz zaman bir duvara çarpmazsınız . fark edersiniz ki samanyolu da başka bir şeyin içinde sadece bir parça . evrende böyle düşünüleblir bence . yani evren sonsuz değil ama içinde bulunduğu yer sonsuz olabilir hatta evrenimizin bulunduğu yerin de içinde bulunduğu bir yer olabilir ve belki de o sonsuzdur . sadece gözlemlenebilir evren bile 93 milyar ışık yılı - 1 ışık yılı 10 katrilyon kilometre .
    merakduygunukoru 08 Ocak 2016
    bunu aslında bilmek mümkün değil çünkü evren ışık hızından daha hızlı genişliyor diye biliyorum. bu da demektir ki ışık evrenin her yerine henüz ulaşmadı ve böyle devam ederse de ulaşamayacak. evrenin önemli bir kısmı karanlık içinde. evrenin sınırları olsa bile bunun gözlemlenebilme ihtimali pek yok sanırım.
    Bengü Onat 09 Ocak 2016
    Şu anda gözlemlenebilir evreni görebiliyoruz. Daha ötesine bakmaya çalıştığımızda ise evrenin ilk oluştuğu ve ışığın bile daha "ham" olduğu dönemden öncesini göremiyoruz. Yani orada bir şeyler varsa bile ışıkları henüz bize ulaşmadı. Ve teorik olarak gözlemlenebilir evreni Dünya merkezli bir "küre" olarak ele alabiliriz. Çünkü her yerden bize doğru gelen ışık var. Ancak Dünya merkezli bir kürede görebileceğimiz en uzak yer Mars merkezli bir küreye göre daha farklı olacaktır. Kısaca, siz neredeyseniz evrenin "gözlemlenebilir" kısmı oradan itibaren başlıyor.
    Mustafa Okat 12 Ocak 2016