• 0

    Neden tanrının var olduğuna inaniriz?

    hakki bulur 29 Aralık 2015
  • 0
    Cennet ve cehennem için mi ? Yanı herhangi bir ceza olmasaydı veya ödül halen inanirmiydik? Neden hayvanlarda tanrıya yapmıyor? Madem bütün dinlerin hepsi mükemmel ozaman neden10000 eserinde çeşitli din var kısaca inanmamizda ki amac nedir? Kesinlikle merak ettiğimden gorusleri başka bir amacım yok
    hakki bulur 29 Aralık 2015
  • 0
    bir yerden başlaması gerekiyor. bilim bigbang öncesini henüz açıklayamıyor, o yüzden Tanrı'nın varlığının kabulü şu an en akılcı çözüm gibi gözüküyor :)
    Birce Çağlar 29 Aralık 2015
  • 0
    Tanrıya inanma aslında seçenek değil beyinin ihtiyacıdır beynin yapısı böyle nasıl su içemeden yaşayamıcağına göre tanrıya inanmayarak bi süre sonra depresyona girersin hayatta amacın olmaz ve sığınıcak bişeyin olmaz
    CyberUmut 29 Aralık 2015
  • 0
    CyberUmut'un dediğine katılıyorum aslında bu bir tür ihtiyaçtır. Yani insanın bir süre sonra elinde hayattan kopmaması için depresyona girmemesi için inanması gerekir. Eğer inanmıyor olsaydık(şahsım adına konuşuyorum. Elbette herkes inanacak, inanmak zorunda demiyorum) "bir süre sonra belki de amacımız kalmayacaktı, ulaşabildiğimiz en uç noktaya ulaşabilecektik. Peki ulaşabildiğimiz son noktadan sonra ne olacaktı? Hiç mi? Ama bir amacımız olmalı, boşu boşuna mı geldik bu Dünya'ya? Sadece yaşamak için mi geldik?" Bu sorulara verecek cevaplarımız olmalı bence. Ve benim cevaplarım kesinlikle "amaçsız yere, boşu boşuna geldik bu Dünya'ya" değil.
    Metin Turan 29 Aralık 2015
  • 0
    CyberUmut'un dediğine katılıyorum aslında bu bir tür ihtiyaçtır. Yani insanın bir süre sonra elinde hayattan kopmaması için depresyona girmemesi için inanması gerekir. Eğer inanmıyor olsaydık(şahsım adına konuşuyorum. Elbette herkes inanacak, inanmak zorunda demiyorum) "bir süre sonra belki de amacımız kalmayacaktı, ulaşabildiğimiz en uç noktaya ulaşabilecektik. Peki ulaşabildiğimiz son noktadan sonra ne olacaktı? Hiç mi? Ama bir amacımız olmalı, boşu boşuna mı geldik bu Dünya'ya? Sadece yaşamak için mi geldik?" Bu sorulara verecek cevaplarımız olmalı bence. Ve benim cevaplarım kesinlikle "amaçsız yere, boşu boşuna geldik bu Dünya'ya" değil.
    Metin Turan 29 Aralık 2015
  • 0
    Peki tanrı çıksa ve dese sonsuz yaşam yok oldugunuzde sizin için bitecek dese hala inanirmiydik cyberumut
    hakki bulur 30 Aralık 2015
  • 0
    Yanı önemli olan yok olmama isteği mi yoksa başka bir neden mi
    hakki bulur 30 Aralık 2015
  • 0
    Bence tamamen yok olmama isteği. İnsan düşüncesel olarak ölümden korkar ve ölümden sonra yok olma düşüncesi çok zor gelir. Bunun için ölümden sonra yaşama inanmak durumundadır. Bir başka pencereden bakarsan doğduğumuzdan itibaren etrafımızda inanan insanların olması bizim de inanmamıza teşviktir. Son olarak dünyanın oluşumu, insanların oluşumu net şeyler olmadığından bir yaratıcının varlığına ihtiyaç duyuyoruz. Çünkü insan bilmediği şeyden korkar.
    Barış Akçay 30 Aralık 2015
  • 0
    Bunu Sosyolojik yönden de ele alabilirsiniz. Din toplumları bir arada tutan, onlara ortak amaçlar veren, ortaklaşarak başarı sağlayabileceğini motive den bir araç olarak kullanıldı; yöneten sınıflar tarafından. 150 rakamı primatların sadece sosyal amaçları işe bir arada tutulabileceği altın bir rakam; bu rakamın üzerinde sayıdaki primatlar arasında bölünmeler başlar. İşte din burada devreye girer, tek sorun insanları buna inandırmaktır. Yuval Noah Harari'nin Hayvanlardan Tanrılara Sapiens eseri ufkunuzu açar! :)
    Ufuk Gürkan 30 Aralık 2015
  • -1
    İnanmak bilinmeyenle ilgili bir kavramdır. Yani bildiğinize değil bilmediğinize inanırsınız.Dolayısıyla inanmak bir seçim,bir yöneliştir. Örneğin boş bir kutuya bir kalem koyup kapağını kapattığınızda o kutuda ne olduğuyla ilgili fikir beyan etmek sizin için mantıksızdır çünkü siz kutuda ne olduğunu biliyorsunuz. Bilmeyenler ise farklı fikirler beyan edebilirler. Kutuda para ya da birkaç kağıt parçası olabileceğine ‘’inananlar’’ olabilir. Ama siz kutuda kalem olduğuna inanıyorum diyemezsiniz çünkü kutuda kalem olduğunu biliyorsunuz. Yani diyeceğim o ki ; Tanrıya inanmak inanmamak değil de, tanrıyı bilmek ya da bilmemek söz konusudur.Bilmiyorsanız var olduğuna ya da olmadığına inanırsınız ki ikisi de seçimdir,tartışılabilir.Ama bilinen bir şeyi tartışamazsınız.Yani kutunun kapağını açtığınızda tartışma biter.Bu konuyla ilgili olarak dikkat çekici bulduğum İslami literatüre ait kutsal bir beyanda(Kutsi Hadis) Tanrı diyor ki : ‘’Ben gizli bir hazine idim,bilinmeyi istedim yaratılmışları yarattım.’’
    özgür aktaş 30 Aralık 2015
  • 0
    Çünkü olmak zorunda.
  • 0
    Çünkü biz akıllı canlılarız. Çünkü tanrı olmak zorunda. O olmadan neredeyse hiçbir şey açıklanamaz. Bülent Ersoy'un hamile kaldığına inanırım ama tanrının olmadığına inanmam. İmkansız demek bile çok ama çok yetersiz.
  • 0
    İnsanoğlu yaratılıştan
    Cuma Üler 30 Aralık 2015
  • 0
    İnsanoğlu yaratılıştan doğuştan yüce bir varlığa inanma isteği ve merakı vardır. Bunun kanıtını her yerden herşeyden her örnekten bulabiliriz tanrıya inanmayan insanlar bile yüce bir varlık gördüklerinde gözleri kamaşır ve o varlığın gözünde daha fazla yüceleşmesi için elinden geleni yapar. Bu yüzden tanrıya(yüce bir varlık) inanma ihtiyacı ve isteği duyarız
    Cuma Üler 30 Aralık 2015
  • 0
    bizden üstün bir varlığa sığınma ihtiyacından geliyor bence. İnsan kendini ruhen teslim edeceği bir şeyin kendisine yardım edeceğini umar. Böylelikle hayatı sorgulamadan yaşamak daha kolay gelir.
    Cansın 01 Ocak 2016
  • 0
    Okuma yazması olmayan bi adam "yıldızların battığı yere yemin olsunki, bilirseniz bu çok büyük bir yemindir" diyorsa ve bunun Allah'tan geldiğini söylüyorsa ben Allah'a inanırım arkadaş. Yıldızlar karadeliklere batar ve karadeliklerin kütlesi çok büyüktür. Şu cümledeki edebiyat ve bilgi şahsen benim çok dikkatimi çekiyor.
  • 0
    Bilim insanları yaptıkları araştırmalar sonucunda bigbang-e ulaşmışlar ama bunun nasıl oluştuğunun ya da o kadar enerjinin evrene nasıl geldiğini tam olarak bilen var mı ? Varsa da o gelen enerjinin nasıl oluştuğunu veya ... Sonuçta bir kısır döngü var. E bu kadar olay kendiliğinden de oluşamaz herhalde. O halde bunları bir yaratan, düzenleyen varlık olmalı.
    Teslaya 03 Ocak 2016
  • 0
    Çünkü bize elçiler gönderildi !
    Serkan Uyanık 03 Ocak 2016
  • 0
    @hakkı bulur Dostum tanrı benle konuşsa ben zaten direk inanırım tanrının varlığına :)
    CyberUmut 04 Ocak 2016
  • 0
    sunu söylemek istiyorum bak varsayalım her sey tesadüf dimi simdi bigbangi ele alırsak 1 sn sonra olsa sen burda olmazdın bir saniye önce olsada olmazdın bunlar da tsadüf tüm bu tesadüfleri toplarsak elimizde sonsuz tane tesadüfi olay var bunu oranlayalım sen varsın seni 1 olarak alıyorum 1/sonsuz = 0 knk yani tesadüf olsa sen burda olmazdın buda sana apacık bir delil değilmidir neden inanmayasın (arkadaslar anlatmak istediimi anlatamamıs olabilirim bide sonsuz isareti yok o yüzden sonsuz yazdım :D)
    Mustafa Demir 04 Ocak 2016
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
İSTATİSTİKLER

4.655 soru

27.497 cevap

30.192 kullanıcı

Giriş Yap