Matematiği biz mi yaratık yoksa o zaten var idi biz sadece kesfetik?

Ismail Yahya 27 Aralık 2015
    Heredot'a göre matematik mö 3000 civarında mısır'da keşfedildi. Nil nehri yakınındaki arsa sahiplerinden arsalarının büyüklüğü oranında vergi toplanıyordu ama nil her yıl taştığı için kişilerin sahip olduğu toprak miktarıda sürekli değişim içindeydi bu nedenle matematik ve geometriyi bulduklarını söyler. Antik mısırda görevliler gelir ölçer biçer senin topragın buradan buraya kadar der ve ona gore vergi alirmis. Aristo'ya göreyse antik mısırda rahipler bukmuş matematiği. Rahiplere o zamanlar devlet ve halk bakarmış beslermiş onlarınnda çok fazla zamanı olduğu için bu tür şeylere ayıracak bol vakitleri olurmui
    zihni ates 28 Aralık 2015
    Matematiği biz mi yaratık yoksa o zaten var idi biz sadece kesfetik?Ismail Yahya 27 Aralık 2015Heredot'a göre matematik mö 3000 civarında mısır'da keşfedildi. Nil nehri yakınındaki arsa sahiplerinden arsalarının büyüklüğü oranında vergi toplanıyordu ama nil her yıl taştığı için kişilerin sahip olduğu toprak miktarıda sürekli değişim içindeydi bu nedenle matematik ve geometriyi bulduklarını söyler. Antik mısırda görevliler gelir ölçer biçer senin topragın buradan buraya kadar der ve ona gore vergi alirmis. Aristo'ya göreyse antik mısırda rahipler bukmuş matematiği. Rahiplere o zamanlar devlet ve halk bakarmış beslermiş onlarınnda çok fazla zamanı olduğu için bu tür şeylere ayıracak bol vakitleri olurmuş. Her iki sonucta da matematik bizim tarafımızdan keşfedilmiş. Matematik, başka bir yönüyle, bir dildir. Galile: Eğer bilimin gayesi evreni; evrende olan her şeyi anlamak, onlara hükmetmek ve yönlendirmek ise, bunun için tabiatın kitabını okuyabilmemiz gerekir. Tabiatın kitabı ise matematik dilinde yazılmıştır; onun harfleri geometrinin şekilleridir. Demiş. Soruna cevap olmuştur umarım.
    zihni ates 28 Aralık 2015
    Zihni ates kardeşim çok güzel özetlemişsin fakat mısırlılar matematiği kullanmadal evvel zaten matematik doğada vardı mesela fibonaci sayıları Fibonaci onları bulmadan evvel de doğada bulunuyorlardı. Nasıl olurda bilinçi olmayan bir evrende herşey bilinçli insanım bile zor anlayabildiği bir matematik kanunları hukmediyor.
    Ismail Yahya 28 Aralık 2015
    Felsefi olarak, zamanın ve maddenin ilk oluşumundan beri var olmalı. bizim yaptığımız onu bilimsel hale getirip,kuramlar ve metotlar bulmuş olmamız.
    mustafa pakkan 28 Aralık 2015
    Mustafa Pakkan teşekür ederim sorum tam da bu neden zamanın içinde gelişen tüm maddeler tamamen rastgele karmaşık bir sistem üretmıyorlar da milionlarca ışık yılı uzaklıkta herhangı bir maddenin nereden geldığını ve nereye gideceğini hesaplayabiliriz. Tamam her şeyi matematik 100% öngoremiyor meesla hava durumu elektronun konumu vs.. ama herhangi bir madde veya güç bizim matematiğimize uymak zorundamı? bilinçi olmayan maddelerin veya güclerin bizim ögnörebileceğimiz bir sistemde calismalarını zorlayan nedir?
    Ismail Yahya 28 Aralık 2015
    Elbette matematik her şeyi çözebilseydi çoktan evrenin tam sırrını çözmüş olurduk.Matematik en az hatayla en yakın sonuca götürür ( Az bilinenle çok bilmeye çalışırız) Enstein'nin görelilik denkleminde bile bilinemeyen veriye kozmik sabit denen bir parametre eklemiştir kendisi. ve bizi doğruya götürdüğü en azından 100 senedir bilim dünyasında kabul görmüştür. Ama bir gün başka bir dahi kozmik sabit matematiksel olarak şu dur dediği anda her şey değişebilir teori çökebilir. ama bunun sebebi Çok bilinmeyenli evren konusu olduğundan. Oysa mühendislikte veriler tam olur ve sonuç. tam olarak kesindir,dünyada fizik kuralları değişmediği sürece.
    mustafa pakkan 28 Aralık 2015
    Hubble kanunu Einsteinin kojmolojik sabitini çökeltmesine rağmen yine kulanılıyor
    Ismail Yahya 29 Aralık 2015
    Newton tam olarak evrenin nasıl islediğini anlamasa da kalkulus ile evren hakinda şimdi bile kulandığımız formuleri kesfeti. Einstein Newtonun açıklayamadığını açıkladı fakat Hubble kanunu Einsteinin kozmik sabitini çökerti ama çökertmesine rağmen hala kulaniliyor. İki bile cözüm matematik üzerinde kurulmuş ve evren daha sisitematik bir şekil almıştır. Galileo hizlanmayi fakr eti Newton ise kalkulusu kesf eti ve hızlanmanın zamana göre ikinçi integrali = mesafe dedi cok zor bir işi başardi. Einstein bunula yetinmedi Newtonun kalkulusunu kulanarak zamani ve mekanı kendi düşünçesine göre büktü ve bana göre dünyada var olan en çılgın fakat en sağlam teorisini yaratı ve Newtondan çok dağa zor bir işi başardı evrenin tam sırrını çözmek için yapıçağımız tek şey elimizde bulunan verilerle matematiğimizi genişletmek ve daha mukemmel bir sistem kesfetmek. Ama nasıl olur da büyük patlamadan beri var olan ve bilinci olmayan cisimler boyle mükemmel bir matematik sistemleri üretiyor anlıyamıyorum
    Ismail Yahya 29 Aralık 2015
    Matematik tanrının bizle konuştuğu dildir diyordu bi bilim adamı
    CyberUmut 29 Aralık 2015
    Biz mi yarattık var olan birşeye kılıf mı uydurduk bilemiyorum.
    zihni ates 30 Aralık 2015
    Zaten var olan evrenin mekaniğini kendi anlayabileceğimiz şekilde kağıda döktük. İsmine matematik dedik. Aslında sorunun cevabı hem evet hem hayır. Matematiği biz oluşturduk ama bunu evrenin mekaniğine göre yaptık. Yani matematik zaten vardı. Ama bizim kullandığımız teknikleri biz oluşturduk. Yani cevap ikiside, nereden baktığına bağlı sadece.
    CyberUmut bana göre de bu sorunun cevabı tanrıya uzaniyor yani biri bu tekniği (ben sınıfta kalmıştım kardeşin dediği gibi) yaratı biz bu tekniğin farkına vardık onu öğrendik ve adını da matematik koyduk. Ama birisi tanrıyı bu işe karıstırmadan bana bu sorunun çevabını verebilirmi çok merak ediyorum
    Ismail Yahya 02 Ocak 2016
    Biz yaratıp, var olan şeyleri açıklamada kullandık.
    Umarım yeterli olmuştur.