Hawkings tekillikten bahsediyor ve çok büyük bir zaman zarfında bu karadeliğin çok büyük bir şekilde patladığını söylüyor , o zaman neden bigbang i bu patlamayla açıklamıyor ?

Umut Can 26 Aralık 2015
    Aynı şey değilde ondan. Bigbang evrenin oluşumundaki başlangıçtır. madde evreni milyonlarca yıl sonra oluşmuştur. karadelikte evren madddeştikten sonra oluşan bir garip doğal fenomendir.
    mustafa pakkan 27 Aralık 2015
    daha önce bunu tecrübe ettikmi bilmiyorum ama , karadelik püskürdükten sonra milyonlarca yıl sonra etki aynı oluyordur belki
    Umut Can 27 Aralık 2015
    Karadelik Çöken yıldızlardan oluşuyor deniyor ve diger yakınındaki çisimleri çekiyor ve bir kısmını püskürtüyor. Kuasar olayı. Bigbang de 0 saniye madde yok tekil,bilemediğimiz bir etkileşimle otom altı güçler önce parçacıkları sonrada parçacıklarda nükleer bir realsiyonla otom çekirdeklerini meydana getiriyor deniyor.atom bombasının tam tersi reaksiyon olarak düşün. ( E=Mc2).
    mustafa pakkan 27 Aralık 2015
    Karadelikle açıklanamaz çünkü karadelik sistem içindeki bir oluşumudur ama big bang sistem yokken dışarıdan nasıl olduğu bilinmeyen bir oluşum ki bu oluşum sistemi oluşturdu. Tekillik kelimesine aldanıp bunların bir ilişkisi olduğunu düşünmeyin. Mustafa arkadaş yanlış yazmış madde evreni milyonlarca yıl sonra değil bigbangden sonra saniyenin neredeyse milyonlarca birinde bir sürede oluşmuştur.
    nihat 28 Aralık 2015
    maddenin enerjiye enerjinin maddeye dönüştüğü biliniyor. big bang olayı başlangıçtaki büyük enerjinin maddeye dönüşerek günümüzdeki evrenin oluşumunun ilk adımıdır.. kara deliğin konuyla hiç alakası yok. kara delik bir yıldızın süreçlerinden biridir..büyür çöker çeker püskürtür..
    Kesim Kesgin 28 Aralık 2015
    Nihat bey ben bunu işkembeden atmadım (zamanın kısa tarihi. stephen Havking say.58-61) 10 milyar dereceden daha yüksek derecelerde hangi madde oluşacak orda nükleer bir fizyon oluşuyor sogumayla bir müddet sonra atom altı parcacıklar oluşuyor Yani bir süreç sözkonusu soguma devam ettikçe atomaltı parçacıklar çekirdeği meydana getiriyor. Bizim bildiğimiz anlamda madde daha yok 380 bin yıla kadar parçacık çarpışmaları (fizyon) okadar yoğun ki dışarı ışık bile kaçamıyor sonraları ilk atom ağır hidrojen (döteryum) oluşuyor (bir proton,bir netron bir elektron) bundan daha basit bir otom evrende yoktur. Yanlış bilgi vermiyelim.
    mustafa pakkan 28 Aralık 2015