Evrenin genişleme hızı ışık hızından daha mı fazla? Bu nasıl mümkün olabilir?

Hüseyin Atak 20 Aralık 2015
    evrenin genişleme hızının evrenin ilk dönemlerinde ışık hızından daha fazla olduğu düşünülüyor . eğer ilk dönemlerde ışıktan daha hızlı olmasaydı ışığın hareket edeceği alan yaratılamazdı . evrenin ilk anlarında her 10^(-35) saniyede bir evrenin boyutunu iki katına çıkardığı düşünülüyor . anacak evrenin günümüzde boyutunun iki katına çıkması için milyarlarca yıl geçmesi gerekli . yani sonuç olarak evren ilk dönemlerinde ışıktan daha hızlı genişliyor olabilir . umarım yardımcı olmuştur .
    merakduygunukoru 21 Aralık 2015
    Burda ışık hızından daha hızlı hareket eden şeyin evrenin içindeki maddeler değil de evrenin ta kendisi olduğunu unutma. Evreni bir balon olarak düşünebilirsin.
    Abdullah Bıldırcın 22 Aralık 2015
    Einstein evrenin ışık hızında ilerlediğini söylemiştir.Ne fazla ne az
    Mr.Physics 30 Aralık 2015
    @Emir Karamekik Evrensel Hız Sabiti olarak bilinen ışık hızının sadece uzay-zaman içerisindeki "nesneler"in hızını sınırlandırdığını, uzay-zaman düzleminin kendisini sınırlamadığı ile ilgilidir. Evren ışık hızında genişleseydi yarı çapı yaşı kadar olurdu yani 13-14milyar ışık yılı ama evrenin şuanki yarı çapı 45-46 milyar ışık yılıdır. http://www.evrimagaci.org/fotograf/112/6681 buraya bakabilirsin.