Yapılan bir araştırmaya göre kara delikler, en fazla 50 milyar güneş kütlesine çıkabiliyormuş, limit aşıldığında ise gaz diskinin yapısı bozuluyormuş. Bu bilgiden yola çıkarak beyaz delik teorisi çürütülebilir mi? Tekillik noktası, sonsuz kütleye sahip olamadığına göre, "madde mutlaka başka bir evrene geçmeli" düşüncesi de anlamını yitiriyor sanki? Atom altı parçacıklardan örülü bir süper-kütle (50 milyar güneş), bizzat kara deliğin içine sığmaz mı?

Kaan Cançoban 14 Aralık 2015
    beyaz delik bilimkurgu ürünü olarak kalabilir çünkü hawking in karadelik teorileri ile ilgili yayınladığı son bulgular içeride hapsedip belli bir süre sonra püskürttüğü şeklinde
    Kıvanç 14 Aralık 2015
    Burdan nereye gideceksin bilelimde ona göre cevap verelim.
    mustafa pakkan 15 Aralık 2015
    Ne demek istediğinizi anlayamadım Mustafa bey.
    Kaan Cançoban 15 Aralık 2015
    Karadeliklerin aşırı büyüdükçe çekim güçlerinin azaldığı zaten biliniyordu. Şimdi matematiksel kıstas koydular. Ama olay atom altı parçacıklara gelirse karalık enerjiden bahsediyor oluruz,şimdilik daha kar.enj. yapısını yoğunluğunu,etkisini bilmiyoruz. Ben sizin süper kütle dediğiniz örüntünün evrenin her yerinde olduğuna inananlardanım.demek istediğim kara delik yutsada yutmasada önemli bir seçici anlamlı bir sonuç çıkmıyor ortaya,öncelikle neyi yuttuğunu bilmiyoruz. Oradan ne çıkar? belki kara deliklerde tekil negatif karanlık enerji hakim. senin süper kütle dediginde pozitif karanlık enerjidir. Hangisinin vakum gücü kuvvetliyse o kazanıyordur. ama neyi kazandıklarını bilmiyoruz.
    mustafa pakkan 15 Aralık 2015