0

büyük patlamanın ardından geçen milyarlarca yılda evrende tabiki fizik kanunları geçerli olucaktı , şöyle bir düşünürseniz fizik kanunlarıda atom altı parçacıkların kararlı hareketlerinden tutunda normal reaksiyonel bütün doğa olaylarına kadar matematiksel tutarlı hareketlerin sebepleride, belkide şu an bile düşünce üretmeye ve merak etmeye yarayan biz insan yada tüm doğadaki canlı varlıkların oluşumundaki mutlak döngüsel ve evrim geçiren bütün canlıları oluşturan tüm meteryal ve hareketleri belkide bizim kaderimizin mihenk taşları mutlak olguları idi yada olsa gerek ... demem o ki şu an oturup düşünüyoruz yazıyoruz bu hale gelmemizde alt yapımızı oluşturan milyarlarca yılda maddenin değişimlerinden evriminden ve olması gereken herşeyin fizik kanunları bizi oluşturan kaderin olması gerekenleri gibi. bizim formatımız yada hammaddemiz büyük patlamada başladı biçimlenmeye ,ve şu an ben o maddeyi enerjiye , enerjiyide düşünceye salıyorum, sende karşıdan gözlerinle algılayıp beynindeki sinir uçlarını sinapsisleri nöronları harekete geçirip oradan sadece bir anlam çıkarabiliyorsun. burada enerjinin dönüşümü farklı bir formata bürünsede yok olur gibi diyemeyebiliriz ,sanki o düşünce ve anlam evrene salınıp gidip biryerlerde toplanabilir ..orhun arkadaşımızın dediği biz var isek fizik oluşur yada vardır düşüncesinden yola çıkarsak idrak edebilen her yaratılmış varlık için belkide fizik ve bu alem yaratılmış, ve idrak edebilen anlam çıkarabilen belkide yaşamı çözebilecek. evrimin biz insanları müdahale ve anlamlandırma yetisine ulaşmasına aracı olması bu hale gelmemiz, o halde tamamen yaradanın belkide orta metrajlı bir filmi olsa gerek.. nede olsa onun nazarında zaman ve mekan kıstas değil yanlızca onun oyuncakları ile biz hikayeler oluşturuyoruz ve kapasitemiz gereği o hikayelerin çok çok kenar mahallelerinde birçoklarımız misket oynuyor dizi seyrediyor çocuk büyütüyor çalışıyor ,aşık oluyoruz ,resmin büyüğünü yada şans eseri yada çaba gereği yukarlardan bakmak hepimize nasip de olmuyor , farkındalığın farkında olabilme ve onunda türev tezahürlerine girebilmek boyutları görebilmek fiziksel anlamda zorlayabilmek ne kadar sonuca götürür bilinmez ama, bir derviş kıvamına gelebilmeyi herşeyi içine yerleştirilebilmiş olma şansını kısmetini yakalamak inancını da hissedebilmeyi isteyebilmek,ummak , galiba bütün formüllerin bilinmeyenleri bir çırpıda sürküle etmek tek şans gibi....

celal büyükkahraman 8 yıl önce 0