0

Sayın, Sait AKTÜRK : Entropi yasasına göre herşey eskimeye değişmeye tabidir, daha önce dediğim gibi eğer bir sürece müdahalede bulunulmazsa o süreç tamamlanır ve sonunda her şey yok olur. Ancak bir müdahale olmuştur, olmuşur ki bu akıl almaz düzensizlik halinden muhteşem bir dengeye ve ince ayara sahip bir evren oluşabilmiştir. Doğal dengenin korunması geçici bir düzendir evet şuan için düzenli işleyen bir mekanizma olarak görünebilir ama elbet onunda bir sonu gelecektir nasıl gelecek diye soracak olursanız en başta insan faaliyetleri sonucu oluşan kirlilikten dolayı sonunun geleceğini söyleyebilirim daha kesin bir son hikayesi duymak isterseniz güneşi örnek verebilirim bildiğiniz üzere güneş bir yıldızdır ve bir gün o da ölecek öldüğü zamanda etrafındaki herşeyi öldürecek yani dünyanın sonunun geleceği kesin bir olgudur aynı şekilde makro düşünecek olursak evrenin sonunun geleceğide kesin bir olgudur adresinde geçen termodinamiğin ikinci kanunu başlığı altında yazan cümleyi aynen yazıyorum "En düzensiz enerji ısıdır ve bir gün gelecek bütün enerji ısı olacaktır ve bu da evren'in sonu demektir.". Aynı zamanda evrenin kendi kendine işleyen canlı bir organizma olduğu düşüncesine katılamıyorum malesef çünkü eğer evren kendi kendine işleyen bir organizma olsaydı kendi kendini kontrol etmesi mümkün olmazdı bir örnek verecek olursak bir insan yaşam sürecinde kendi kendini kontrol edip ölümünü engelleyebilir mi? engelleyemez, bu durumda evrenin kendi kendine işleyen bir mekanizma olduğunu söylememiz yanlış olur.

Tolga Özer 8 yıl önce 0
0

Sayın, Sait AKTÜRK : Entropi yasasına göre herşey eskimeye değişmeye tabidir, daha önce dediğim gibi eğer bir sürece müdahalede bulunulmazsa o süreç tamamlanır ve sonunda her şey yok olur. Ancak bir müdahale olmuştur, olmuşur ki bu akıl almaz düzensizlik halinden muhteşem bir dengeye ve ince ayara sahip bir evren oluşabilmiştir. Doğal dengenin korunması geçici bir düzendir evet şuan için düzenli işleyen bir mekanizma olarak görünebilir ama elbet onunda bir sonu gelecektir nasıl gelecek diye soracak olursanız en başta insan faaliyetleri sonucu oluşan kirlilikten dolayı sonunun geleceğini söyleyebilirim daha kesin bir son hikayesi duymak isterseniz güneşi örnek verebilirim bildiğiniz üzere güneş bir yıldızdır ve bir gün o da ölecek öldüğü zamanda etrafındaki herşeyi öldürecek yani dünyanın sonunun geleceği kesin bir olgudur aynı şekilde makro düşünecek olursak evrenin sonunun geleceğide kesin bir olgudur "https://tr.wikipedia.org/wiki/Termodinamik" adresinde geçen termodinamiğin ikinci kanunu başlığı altında yazan cümleyi aynen yazıyorum "En düzensiz enerji ısıdır ve bir gün gelecek bütün enerji ısı olacaktır ve bu da evren'in sonu demektir.". Aynı zamanda evrenin kendi kendine işleyen canlı bir organizma olduğu düşüncesine katılamıyorum malesef çünkü eğer evren kendi kendine işleyen bir organizma olsaydı kendi kendini kontrol etmesi mümkün olmazdı bir örnek verecek olursak bir insan yaşam sürecinde kendi kendini kontrol edip ölümünü engelleyebilir mi? engelleyemez, bu durumda evrenin kendi kendine işleyen bir mekanizma olduğunu söylememiz yanlış olur.

Tolga Özer 8 yıl önce 0