2000 C derecede yaşayam bazı bakterilerin olduğunu biliyorum. Peki güneşte bu tarz bakteriler ya da canlılar da acaba varmıdır?

Kabuto 11 Kasım 2015
    Güneşin Dış sıcaklığının yaklaşık 5000 C olarak ölçülmesi nedeniyle atmosferin içine girdikçe bu sıcaklığın 100 katına kadar çıktıgını bir belgeselde izlemiştim ve bu nedenle 100 milyonda 0.0001 ihtimal verebiliyorum :)
    Batuhan Avlamaz 12 Kasım 2015
    2000 C derecede yaşan bakteri hakkında kaynak verebilir misin? baya merak ettim de bulamadım.
    Orhun Yeldan 12 Kasım 2015
    Bende bir makalede okumuştum aslında kesin bir şey demiyordu. Yeni bir araştırma olduğu için bazı bakteri türlerinin ya da ırklarının 2000 C dereceye dayanıklı olabileceğinden söz ediyordu.
    Kabuto 12 Kasım 2015
    Ama mantıken o koşullara bir şekilde ayak uydurmuş canlılar olabilir diye düşünüyorum.
    Kabuto 12 Kasım 2015
    2000 C de yaşayabilen canlılar gerçekten çok ilginç olurdu. Benim bildiğim kadarıyla 120 C lik sıcaklıklarda yaşayabilen ekstem canlılar var fakat sıcaklık biraz daha arttığında protein yapısı her türlü bozuluyor. Olabilir fakat bu bizim dünyamızda gözlemlediğimiz herhangi bir canlı türünün yapısına benzemeyecektir diye tahmin ediyorum.
    Yalnız Adam 12 Kasım 2015
    2000 C sıcaklıklarda yaşayabilen canlılar gerçekten çok ilgi çekici olurdu. Bildiğim kadarıyla 110 C gibi sıcaklıklarda yaşayabilen arkeler vardı. Belki daha fazla sıcaklıklarda yaşayanıda vardır ama sıcaklık biraz daha artırılınca protein yapısı her türlü bozuluyor. Belki bizim canlılığımızın temellerinin dayandığı ilkelere dayanmayan tamamen farklı yaşam formları vardır. Belkide yoktur. Cevabı henüz kesinlikle bilinmeyen bir soru.
    "-
    Yalnız Adam 12 Kasım 2015
    Yok yok öyle bir canlı olamaz da. Düşünün 2000C (celsius) demir, çelik gibi metalleri eritiyor. Moleküler ölçekte bile ayrışmalar oluyor. Bırakın 2000C-yi 130C-yi geçen bir canlı türüne rastlanmadı, rastlanamaz da
    Ali Safarli 12 Kasım 2015
    Bu bilginin yeni olduğunu söylemiştim. Doğruysa eğer yakında zaten duyarsınız :)
    Kabuto 12 Kasım 2015
    2000 c de degil bakteri,organik bileşik bulursanız gonderin buraya:)
    Arda Gülay 13 Kasım 2015
    Kesin konuşmamak lazım orada farklı bir yapıyla kendini koruyor olabilir.Bakteri evrim geçirmiş olabilir. Olmaz demek bir kere bilimsel düşünceye ters bir yaklaşım olur.
    Kabuto 13 Kasım 2015
    tartigrada ( su ayısı ) var benim bildiğim en dayanıklı canlı . 151 C varan sıcaklıklarda hayatta kalabiliyor hatta uzay gibi yüksek radyasyonlu ortamlarda susuz ve düşük sıcaklıklarda bile bir kaç gün yaşamını sürdürebiliyor . bundan daha dayanıklısını bilmiyorum .
    merakduygunukoru 13 Kasım 2015
    Bu konuyu birde hocama sorucam. Bende ayrıca yeniden araştırıcam. Sizlerden de bekliyorum. Şimdiden teşekkür ediyorum.
    Kabuto 14 Kasım 2015
    sizin bahsettiğiniz gibi bir canlının o sıcaklıkta yaşaması için o sıcaklığa varılana kadar çok küçük değişikliklerle artırılması gerekir sıcaklığın . yani bir kurbağayı kaynar suya atarsanız hemen kaçar ancak yavaşça ısıtılan bir suya koyduğunuzda orada aynı sıcaklığa gelndiğinde bile içinde durabilir . bu şekilde düşündüğünüzde önce düşük bir sıcaklık olması gerekir canlılığın başlaması için sonra sürekli ancak küçük değişikliklerle artmalıdır sıcaklık . güneşte böyle bir durumdan bahsedilemez ence çünkü canlılığın başlaması için hep çok sıcaktır .
    merakduygunukoru 14 Kasım 2015
    sizin bahsettiğiniz gibi bir canlının o sıcaklıkta yaşaması için o sıcaklığa varılana kadar çok küçük değişikliklerle artırılması gerekir sıcaklığın . yani bir kurbağayı kaynar suya atarsanız hemen kaçar ancak yavaşça ısıtılan bir suya koyduğunuzda orada aynı sıcaklığa gelindiğinde bile içinde durabilir . bu şekilde düşündüğünüzde önce düşük bir sıcaklık olması gerekir canlılığın başlaması için sonra sürekli ancak küçük değişikliklerle artmalıdır sıcaklık . güneşte böyle bir durumdan bahsedilemez bence çünkü canlılığın başlaması için hep çok sıcaktır .
    merakduygunukoru 14 Kasım 2015
    Bazı bakteriler kapsül bulundurur. Bu sayede kolayca endospor durumuna geçebilirler. Nedir endospor? bakteri hücre duvarının dışını koruyucu bir katmanla kaplar. Ayrıca DNA sını da koruyucu bir örtüyle örter. Bütün yaşamsal faaliyetlerini durdurur. Bir nevi kış uykusuna yatar ama tamamen ölü gibidir. Ortam koşulları tekrar uygun olunca eski haline dönüp yaşayabilir. Hocanızın anlattığı bu bakterilerin endospor olmadan hayatta kalmasının ufacık bir ihtimali yok. Bırak 2bin'i 200 derecede bile hiçbir canlı yaşayamaz.
    Geçmişte ki bilgilere göre konuşuyorsunuz. Ancak benim duyumum henüz kanıtım olmasa da 2000c
    Kabuto 22 Kasım 2015
    Geçmişteki bilgilere göre konuşuyorsunuz. Henüz kanıtım yok ancak yeni gelişmelere göre 2000bin Celsius dereceye kadar dayanabilen mikroorganizmalar varmış. Olmasa bile var sayalım. Demek oluyor ki bazı koşulları kendisi aşmış ve direnmiş. Bu durum güneş te de olamazmı? O koşula bir şekilde adepte olmuş olamazmı?
    Kabuto 22 Kasım 2015