Matematik ne işe yarar?

Eens 03 Kasım 2015
    Şuan bunları yazıp,kavramamıza etrafımızdaki gördüğümüz veya görmediğimiz şeyleri hissetmemizi veya hissetmememizi,hisseder isek nasıl hissettiğimizi hissetmemiz veya hissetmememiz,hissetmez isek hissettmemeyi hissetmek veya hissetmemek,yani tek bir şey ile bütün evreni ve daha fazlasını anlamamızı sağlayan olgu'nun kelimeleştirilmiş halidir Matematik...
    agsadan 03 Kasım 2015
    Burtay Mutlu 03 Kasım 2015
    Matematik somut ve soyut şeyleri anlamamıza yarar yani elimizde iki elma var sayalım aslında orada iki aynı elma yoktur bu elmalar farklı farklıdır. Elmaların hepsi bir elmadır. Ama matematik sayesinde bunları sayabilir hesaplayabiliriz. Kısacası matematik hayatı kolaylaştırır.
    Serkan Uyanık 05 Kasım 2015
    Matematik Felsefe ile birlikte diğer tüm bilimlerin temelidir. Matematik maddenin kanunları üzerinden işler ve bu da matematiğe kesinlik kazandırır. İşte bu noktada, matematiğin kesinliği, bir şeylerin sayılar ile kesin sonuçlarını ve sebeplerini, var olup olmadıklarını veya ne olup ne olmadıklarını bilmemize yarar.
    Emin Akben 05 Kasım 2015
    İletişim kurmaya. Matematik bir dildir. Tıpkı Türkçe gibi. Ancak bilimsel kavramları daha kısa bir şekilde anlatmak için matematikten yararlanırız. Örneğin 2+2=4 yani iki birim ve iki birim bir araya gelirse 4 birim oluşturur. Matematik sanılanın aksine bir kesinlik ifadesi değildir. Öyle olsaydı kuantum mekaniğinde matematik çalışmazdı. Eşitlikler, eşitsizlikler, denklikler ya da denksizlikler gibi, belirsizlikleri de anlatmak için matematik dilinden yararlanabiliriz. Tıpkı diğer tüm dillerden yararlandığımız gibi. Her dilde olduğu gibi matematik de bir dil bilgisine sahiptir, bu dil bilgisi de matematikteki aksiyomlar dolayısıyla matematik mekaniğidir.
    arda samsa 05 Kasım 2015
    @ Sn. Oya Yazgan, açıklamanıza imza atabilsem atardım, ellerinize sağlık ama bir noktada farklı düşünüyorum: Bence matematik kesin bir dildir. Kuantum mekaniğini anlamak için hala öğreniyorum. Ancak şu ana kadar gördüğüm belirsizlikten ziyade, olasılıklar toplamları... Yeni bizim belirsizlik olarak nitelediğimiz şey, bir oldu için geçerli bir çok olasılığın aynı anda gözönüne alınması. Kuantum'un ana sorunu ortamı etkileyen etken sayısını ve koşulun çok fazla olması nedeniyle kesin hesaplama yapılabilirliğinin zorluğu. Bu tıpkı durgun deniz yüzeyine atılan bir avuç çakılın dalgalarının nerede üst üste gelip zirve yapacağını, nerede dip yapacağını nerede ise birbirini sönümleyeceğini hesaplamaya benziyor. Sonra bunlardan sadece bir alandaki ya da bir tanesinin durumunu hesaplamaya, anlamaya çalışıyoruz. Eğer 500 tane çakılın, suya giriş açısını, momentumunu ve çıkartacağı dalgaların hızlarını ve bu dalgaların birbirleriyle olan etkileşimlerini "aynı an" için hesaplayabilseydik, belirsizlik omazdı. Ama bu örnek bile (3 veya 4 x 500 !) gibi korkunç bir hesaplama istiyor. Oysa evrendeki her hangi bir noktaya etki eden kuvvetler hem eşit, homojen ve belirli değil. Hesaplanması gereken değişken sayısı da vücudumuzdaki parçacık sayısından bile fazla. Bu nedenle sadece genel eğilimleri sadece göz önüne alabiliyoruz.
    Burtay Mutlu 05 Kasım 2015
    @ Sn. Oya Yazgan, açıklamanıza imza atabilsem atardım, ellerinize sağlık ama bir noktada farklı düşünüyorum: Bence matematik kesin bir dildir. Kuantum mekaniğini anlamak için hala öğreniyorum. Ancak şu ana kadar gördüğüm belirsizlikten ziyade, olasılıklar toplamları... Yeni bizim belirsizlik olarak nitelediğimiz şey, bir olgu için geçerli bir çok olasılığın aynı anda gözönüne alınması (hesaplanması). Kuantum'un ana sorunu ortamı etkileyen etken sayısını ve koşulun çok fazla olması nedeniyle kesin hesaplama yapılabilirliğinin zorluğu. Bu tıpkı durgun deniz yüzeyine atılan bir avuç çakılın dalgalarının nerede üst üste gelip zirve yapacağını, nerede dip yapacağını nerede ise birbirini sönümleyeceğini hesaplamaya benziyor. Sonra bunlardan sadece bir alandaki ya da bir tanesinin durumunu hesaplamaya, anlamaya çalışıyoruz. Eğer 500 tane çakılın, suya giriş açısını, momentumunu ve çıkartacağı dalgaların hızlarını ve bu dalgaların birbirleriyle olan etkileşimlerini "aynı an" için hesaplayabilseydik, belirsizlik omazdı. Ama bu örnek bile (3 veya 4 x 500 !) gibi korkunç bir hesaplama istiyor. Oysa evrendeki her hangi bir noktaya etki eden kuvvetler hem eşit, homojen ve belirli değil. Hesaplanması gereken değişken sayısı da vücudumuzdaki parçacık sayısından bile fazla... Bu nedenle sadece genel eğilimleri sadece göz önüne alabiliyoruz.
    Burtay Mutlu 05 Kasım 2015