Yılldızlar canlı mıdır ?

hilal öztürk 14 Ekim 2015
    kader bahadır 14 Ekim 2015
    Canlı değildir.Hilal Hanım nasıl böyle soru aklınıza geldi acaba?Yıldızlar dev nükleer reaktörlerlerdir. Yapısının büyük kısmını oluşturan hidrojeni füzyon ile helyuma dönüştürür.Yakıtı bitince de (kütlesine bağlı olarak) ya karadeliğe dönüşür ya da hacmini devasa boyutlara ulaştırarak başka bir yıldız türüne dönüşür.
    cuma tüylü 15 Ekim 2015
    Aklımızda tahayyCanlı olmayabilirler fakat ki bizlerde yıldız tozuyuz, atomlarımız oralarda meydana geldi. Bir yıldızdaki helyum, hidrojen, karbon atomlarıyla vücudumuzda bulunanlar aynı materyaller. Hem canlılık dediğimizi bir cümleyle nasıl tarif edebiliriz. Gerçeğe ulaşmak için şöyle bir soru sormak da gerekir sanırım. Canlıyı canlı yapan öz nitelikler nelerdir? Bilinci, çoğalması veya beslenmesi mi? hareket etmesi mi? Bunları farklı sistemleri kullanarak yıldızlarda yapıyor diyemez miyiz.
    Aklımızda tahayy
    serhat yurtgüzel 15 Ekim 2015
    Güzel soru olmuş :) Zaman zaman aklıma takılan bir çıkmazdır aslında. Varlık, canlı, cansız gibi kavramlar. Kendi fikirlerimi de paylaşmak isterim. Zihnimizde tahayyül ettiğimiz şekilde canlı olmayabilirler, fakat bilimin de kabul ettiği gibi bizlerde yıldız tozundan başka birşey değiliz sanırım. Bir yıldızın barındırdığı demir, karbon, helyum, hidrojen vs. atomları vücudumuzdaki materyallerden çok da farklı değil. Farklı bir perspektiften bakarsak canlılığı nasıl tanımlarız? Çoğalmak, hareket etmek, beslenmek mi canlı dediğimiz varlığı tanımlar. Yoksa gerçek bir gizem olan bilince sahip olmak mı. Gezegen ve yıldızların, kaya, ağaç, karıncanın gerçek bir bilince sahip olmadığını nereden biliyoruz. Ve onları cansız, canlı varlıklar olarak sınıflandırıyoruz. Çağımızın kuantum dünyası ile bu konular hakkında çok farklı bilgilere ulaşmaya başladık. Yıldız, gezegen, ağaç bir tarafa fotonun, elektronun, atomların bir bilince sahip olup olmadıkları tartışılıyor. Şok edici deneyler gerçekleştiriliyor. Kuantumun özünü ve işleyişini anlamaya devam ettikçe çok sorunun cevap bulabileceğini düşünüyorum.
    Cansızdır.
    Mehmet Ali 15 Ekim 2015
    TDK'ya göre canlı :
    TDK'ya göre canlı :
    Abdullah Yorulmaz 31 Ekim 2015
    TDK'ya göre canlı : 1. sıfat Canı olan, diri, yaşayan, 2. Hareketli, hayat dolu, dinamik, 3. Güçlü, etkili, 4. Dikkat çekici, göz alıcı, parlak (renk), ateş parçası, 5. isim Yaşayıp yer değiştirebilen yaratık, hayvan, 7. zarf Hareketli, hayat dolu, dinamik bir biçimde. Sanırım yıldızlar bu tanımlardan 5.si dışındakilere uyuyor 6.sı canlı yayındı :) yani yıldızlara canlı demek TDK açısından mümkün.
    Cansızdır.
    Mr.Physics 30 Aralık 2015
    canlı olup olmadığını anlamak için ruhu var mı ypkmu diye kontrol edilmeli.Onu ypıyormu bunu yapıyormu diye değil.Bir taş düşünün.Biz bir şekilde bu taşa ruh verebilirsek bu taş canlanır AMA haraket edip canlılık belirtisi göstermez asla ama o taş canlıdır bunu bilin.Yada şöyle.Bir robot düşünün(insan şekli ve biçiminde) o robot canlı mıdır?Hayır!Neden?Çünkü kaç tane olursa olsun canlılık belirtisi yada bilinç belirtisi gösterirse göstersin onun ruhu yoktur.(ruhu olsa canlı olurdu her nekadar cansızlık belirtisi gösterse bile.
    Ahmetalperen Duman 07 Şubat 2017