Evrenin çeperi hangi maddeden (ve ya her neyse) oluşur ?

Çağatay Demir 30 Eylül 2015
    emin değilim ama cevabım : kara madde.
    soner güngörmüş 30 Eylül 2015
    Evrenin ucu elbette görüntülenemedi ve görüntülenmekten muhtemelen çok uzak ama seni temin ederim evrenin bir çeperi yok. Harbiden yok. Evrenin bildiğimiz anlamda bir sınırı olamaz çünkü evrenin dışı boyutsuzdur. Evrenin dışında bir "yer" olamaz çünkü evrenin dışında uzayzaman dokusu yok. Bu yüzden evrenin sınırlarının olması çok saçma bir durum. Ayrıca bir fanusun içinde olsaydık evren genişleyemezdi he mi? Evren var olan her şeyin var olduğu her yerdir. Evreni bir balonun içi gibi hayal etmek çok yanlış beyler: Çünkü balonun dışında bir oda ve odada eşyalar varmış gibi bir algı yaratıyor. Evrenin dışını hayal edemeyiz. Çünkü öyle bir şey yoktur. Evren her yer ve her şeydir ve evrenden gayrı algıladığımız hiçbir şey var olamaz.
    Evrenin ucu elbette görüntülenemedi ve görüntülenmekten muhtemelen çok uzak ama seni temin ederim evrenin bir çeperi yok. Evrenin bildiğimiz anlamda bir sınırı olamaz çünkü evrenin dışı boyutsuzdur. Evrenin dışında bir "yer" olamaz çünkü evrenin dışında uzayzaman dokusu yok. Bu yüzden evrenin sınırlarının olması çok saçma bir durum. Ayrıca bir fanusun içinde olsaydık evren genişleyemezdi he mi? Evren var olan her şeyin var olduğu her yerdir. Evreni bir balonun içi gibi hayal etmek çok yanlış beyler: Çünkü balonun dışında bir oda ve odada eşyalar varmış gibi bir algı yaratıyor. Evrenin dışını hayal edemeyiz çünkü öyle bir şey yoktur. Evren her yer ve her şeydir ve evrenden gayrı algıladığımız hiçbir şey var olamaz. Bu sebeple evren ile evrenin dışı olarak ifade edilen şey arasında bir duvar yok.
    Evrende sonsuza kadar hareket etseniz bile bir sınıra ulaşamazsınız. Benim üstün zekam ve bilgeliğimle oluşturduğum teorilere göre evrenden kurtulmak için evrenin boyutunda hareket etmek zorundasınız. Olayı şöyle düşünmelisiniz: Biz dünyadan yürüyerek kurtulabilir miyiz? Ne kadar yürürsek yürüyelim, dünyanın yüzeyinden ayrılamayız. Dünyanın yüzeyinde dönüp dolanıp dururuz. Peki neden? Çünkü dünya 3 boyutlu ve yürümek eylemi 2 boyutlu bir harekettir. Dünyadan kurtulmak için 3 boyutlu bir hareket yapmalısınız: Yukarı doğru hareket etmelisiniz. Böylece dünyanın sınırına ulaşır ve o sınırında ötesine geçebilirsiniz. (Tabi ötesindede hareket edebileceğiniz bir uzay dokusu varsa.) Peki evrenin sınırına ulaşmak için ne gerekli? Şu gerekli: Evrenin boyutunda hareket etmelisiniz. Örneğin, 1234 boyutlu bir evrenden kurtulmak için 1234 boyutlu bir hareketiniz olmalı. Aksi halde sonsuza kadar uğraşsanız da evreni terk edemezsiniz. Peki bizim evrenimiz kaç boyutlu? 3 boyutlu olmadığı kesin. Benden bu kadar.