programlanalibilir organizmalar için düşünce ve görüşleriniz ?

mimiuzay 19 Eylül 2015
    beyin buna örnektir. analog olarak programlanmış bir organizmadır bu. bilidğim kadarıyla tüm sinir hücreleri aynı mantıkla çalışıyor. bu mantık kısaca girişlerden alınan sayısal verileri ve her giriş için hücrenin kendi içerisinde taşıdığı sayısal verileri matematiksel işlemlerden geçirip bir çıkış üretmesi ve tüm bu giriş çıkışlar diğer hücrelerle bağlantılı olmasıdır. aynı şeyi yapan milyarlarca sinir hücresi bir araya gelince programlanabilir organizma oluşmuş oluyor. tabi detayları da var ama şuan bunlara girmeyeceğim. ama beyin hücresinin işleyişini kabaca anlatan bir link verebilirim: https://en.wikipedia.org/wiki/Perceptron
    Emir Buğra KÖKSALAN 19 Eylül 2015
    daha çok viral hastalıkların tedavisi için akıllı hücreler geliştirilmesi konusunu kast etmiştim.yapay gen ve patojen virüs gibi görünüp kendini gizleyip yerleştikten ve çoğaldıktan sonra hastalığa sebep olan virüsleri yenebilen yapay üreteceğimiz virüsleri de işin içine katabiliriz ..
    mimiuzay 19 Eylül 2015
    Organizmaları, genleriyle oynayarak programlayabiliriz ama insanlar üzerinde kullanamayız veya test edemeyiz. Bunun yanında insan hücreleri üzerinde de deney yapamıyoruz. Nanotek'le hazırlanmış, küçük yazılımsal botlar üretilebilir ama bunun için biraz zamana ihtiyaç var sanırım. Bu arada etik kurallarından neden nefret ettiğimi hatırlatan bir soru sorduğun için teşekkür ederim.
    Insan hucreleriyle hazirlanan doku kulturleri kullanilabilir ve bu teknik zaten gunumuzde oldukca sik kullaniliyor, hatta 2d nin otesine gecip insan hucreleriyle uygun malzemelerle tasarlanmis scaffold uzerine yapilan hucee ekimleriyle benzer 3d dokuyu dahi elde edebiliyoruz, gunumuzde bircok ilac testleri artik bu yolla yapiliyor.
    H.D 19 Eylül 2015
    Mimiuzay, tahminimce bu islemdeki en zor adim vucuda bir sekilde vericegimiz bu yapilarin herhngi bir immun tepkiye yol acmadan gorevini yerine getirme kismidir, bu kisimda ilgili dokunun hucre kinetiginin cok iyi bir sekilde bilinip yollanilacak hucre yuzey markerlarinin da bicimlendirilmesi dahil olmak uzere gerek verilis sekli gerek viruslerle olan etkilesiminin optimize edilmesiyle saglanabilir, viruslerle etkilesecek hucrenin en basta herhangi bir sekilde yuzeyine oncelikle o virusun tutunamamasi gerekir zaten (bunu fikrimce uygun genetik muhehalelerle uretilmis yuzey proteinlerinin ayarlanmasiyla saglanabilir) tabi bu seferde vucudun kendi immun sisteminin bu hucreyi yabanci gibi gorup imha etmesini onlemek gerek... yani olay sadece genetik boyutla sinirli degil orasi cok bilinmeyenlerle dolu bir bilinmeyenler denizi, ancak hucre biyolojisindeki derinlemesine arastirmalar, doku kulturu tekniklerindeki ilerlemelerde saglanilacak daha gercekci testlerle umuyoruz ki asilacaktir :)
    H.D 19 Eylül 2015
    Dedigin tipte mezankimal kok hucreleriyle yapilan calismalara denk gelmistim ama sanirim o calisma daha cok kanserli dokularin imhasi icindi
    H.D 19 Eylül 2015
    Ayrica gunumuzde artik laboratuvarda olusturulmus sentetik dna ya sahip canli tasariminda da arastirmalar hizla ilerlemektehttp://www.ted.com/talks/craig_venter_unveils_synthetic_life?language=tr
    H.D 19 Eylül 2015
    Verdigim linkte de ilk sentetik hucreyi olusturan bilim adamınin konusmasi mevcut, bence diger bibuyulu alanda bu ama ciddi etik tartismalara yol açacagi kesinhttp://www.ted.com/talks/craig_venter_unveils_synthetic_life?language=tr
    H.D 19 Eylül 2015
    Tabii bu asamada uretilen sentetik canliyla cogu cevrenin belirttigi gibi "playing God" dan ziyade daha mutevazi ve gercekci olarak "molekular designer" terimi daha uygun olacaktir.